• Ja, jullie hebben het goed gelezen. Vandaag kregen we bij nederlands ons verslag terug en ik heb een nul. Haar uitleg? "Volgens mij begrijp je zelf niet wat daar staat. Ik geloof nooit dat je dat zelf hebt geschreven. En ik had al op voorhand gezegd dat plagiaat een nul oplevert."
    En dat verslag had ik dus wel degelijk zélf geschreven! Natuurlijk ben ik ertegenin gegaan. "Maar mevrouw, dat heb ik écht zelf geschreven!" En zij bleef maar volhouden dat dat onmogelijk was. Ik begon echt bijna te wenen (ik ben gewoon gevoelig voor zo'n zaken) en ik kon gewoon niets meer zeggen omdat ik anders echt in tranen zou uitbarsten.
    Mijn vriendin zag dat en heeft het dan voor me opgenomen. "Mevrouw, Amina heeft dat wel degelijk zelf geschreven! Ze kan gewoon goed schrijven." Ik vond het echt lief van haar dat ze het zo voor me opnam. "Amina, geef anders dat verslag van ethiek af, dan kan je laten zien dat je wel degelijk zo schrijft." Zei ze ook nog. Dus heb ik dat verslag afgegeven van ethiek en ging mijn leerkracht dat bekijken en opnieuw een oordeel vellen.

    Serieus, ze beoordeelt me gewoon zonder dat ze bewijzen heeft. Daar kan ik nu eens echt niet tegen. (cat)

    Heeft iemand van jullie ook iets dergelijks meegemaakt ooit?


    Edit 25/10: Vandaag heb ik de leerkracht gesproken na de les. En oh, ik kan dat mens echt niet hebben (niemand kan haar hebben trouwens). Andere klassen die deze leerkracht ook hebben, hebben ook al vaak geklagen dat ze nooit kan toegeven dat ze fout zat of iemand slimmer/beter is als haar. Dat werd nu maar weer eens bewezen. (Niet dat ik wil beweren dat ik slimmer/beter ben dan haar, maar gewoon dat ze haar ongelijk niet wil toegeven.) Nu zei ze: "Je verslag van het boek vond ik toch niet zo goed. Je schrijft te stroef. Ik heb je nog een 2.5 gegeven." WTH? Eerst zei ze dat ze niet geloofde dat ik het zelf heb geschreven omdat ze dacht dat iemand van mijn leeftijd die zinsconstructies niet kon vormen. En nu zegt ze dat ik te stroef schrijf en geeft ze me een 2.5/5. Ik wil niet ego overkomen, maar mijn verslag was wel wat beter, of laat ons zeggen minstens evengoed, dan sommige andere leerlingen uit mijn klas die dan een 3.5 kregen. Oké, die punten kunnen me niet veel schelen, het gaat hier maar om minieme getallen, maar mijn gelijk wil ik wel halen. Drie vrienden van me zeggen dat ik me niet mag laten doen, omdat ze anders meer met mijn punten zou kunnen gaan spelen omdat ze denkt 'Die Amina doet daar toch niets aan'. Ik ga er sowieso nog wat aan doen.
    Dus... Wordt vervolgd. ;D .

    [ bericht aangepast op 25 okt 2010 - 16:41 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Wat een naaiers.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Idd, wat een verneukt wijf. Pfff, ik kan daar absoluut niet tegen, zó onrechtvaardig. Ik hoop dat het goed komt voor je en dat je het cijfer krijgt wat je verdient! Neem anders een vriendin mee? Dan kan die je helpen verdedigen, mocht het mens nog steeds vervelend doen. Succes, ben benieuwd wat er maandag uit de bus komt dan. (H)


    FML

    Tsst... nu moet je gewoon een tien krijgen :Y)


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Nog niet, bij ons kijken ze dat na als er hele rare zinnen in staan en dan zoeken ze dat op bij google of het van het internet komt.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Jezus, dat is echt belachelijk!


    make cake, not war

    Ja mijn geschiedenis docente vorig jaar bijna..
    Zij zat bij zulke verslagen ook altijd te zeggen dat je het zelf moest doen, anders krijg je een 1. Deed je het zelf had ze altijd wel commentaar.. dit was niet goed en dat niet..
    Dan was je gewoon bang om het te doen te doen xp

    [ bericht aangepast op 23 okt 2010 - 10:44 ]

    Lipsy schreef:
    Wat een vreselijk mens.
    Ik snap niet hoe ze dat 'zomaar' kan besluiten.
    En je moet inderdaad gaan klagen als ze je daar geen punten voor geeft.


    They fell in love, didn't they?

    Lipsy schreef:
    Wat een vreselijk mens.
    Ik snap niet hoe ze dat 'zomaar' kan besluiten.
    En je moet inderdaad gaan klagen als ze je daar geen punten voor geeft.


    Hope goes lost but never dies.

    Nee, maar als dat mij zou overkomen dan zou ik even een hartig woordje met die leerkracht spreken :Y)


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    Ivan schreef:
    Ik heb ook zoiets gehad, maar dan was het commentaar: 'Het is zo goed dat het van internet had kunnen zijn.'

    Hebben ze bij jouw school geen plagiaatscanner ofzo? Laat die vrouw hem anders daar doorheen halen, want dit zijn gewoon bullshitinsinuaties.


    Nee, dat hebben ze niet (zouden ze maar beter aanschaffen). Ik vind dat ze op zen minst wel zinnen mocht intypen in google om te zien of het verslag al dan niet van internet kwam. Dan had ze meteen door dat ik het echt zelf had geschreven.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Wij kunnen sowieso niet lager dan een 1 krijgen.
    Maar een vriendin van mij had ook een keer iets met Engels waarbij weetikveelwat er aan de hand was maar een vriendin van mij werd toen ook beschuldigd van plagiaat terwijl ze het ook gewoon zelf had geschreven.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Woow, wat raar!
    Heb ik ook een keer gehad op de basisschool, er stond: "Je moet het in je eigen woorden schrijven!". Eehm, ja, dat waren mijn eigen woorden.
    Maar ik hoop echt voor je dat je hogere punten krijgt, anders zou ik zeker weten naar de schoolleiding gaan. Dit kan toch niet?

    Jeetje, dat is wel héél lullig van die lerares, ga anders naar je mentor.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    [ bericht aangepast op 25 okt 2010 - 9:36 ]


    Give a girl the right shoes, and she can conquer the world.

    RosaCullen schreef:
    Jeetje, dat is wel héél lullig van die lerares, ga anders naar je mentor.


    Give a girl the right shoes, and she can conquer the world.