• En dan bedoel ik niet dat ik veel te weinig eet, maar dat ik veel te veel eet >,<
    Ik bedoel, ik zit maar te snoepen en te snoepen, en ik kan ook niet ophouden. Ik blijf maar trek hebben.
    En ja, misschien heeft het wel een beetje te maken met 'emoties' enzo, omdat het drie weken geleden uit is gegaan, maar ik had het daarvoor ook al!
    Ik weet gewoon niet wat ik eraan moet doen. Ik weet dat ik beter een banaan kan eten dan een koekje, maar een koekje is gewoon veel makkelijker. Het is een soort van automatisme geworden, en ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet. Ik maak mezelf zo vaak beloftes, maar ik kom ze gewoon niet na...

En naja, het had niets hoeven uitmaken als ik aan sport deed, maar ik ben zo vreselijk onzeker op het gebied van sport. Ik ben zo bang dat ze me weer gaan uitlachen omdat ik ren op looptempo, en dat ik maar 2 meter 20 haal met verspringen. Ik haat alleensport.

Als ik nou gewoon diabetes ofzo had, of hart en vaat ziekte, of weet ik veel wat, dan zou ik misschien eindelijk is een goede reden hebben om te stoppen met al dat eten; anders ga ik er nog dood aan! Maar ik heb het niet, en omdat er geen noodzaak achter zit lukt het me gewoon niet.

Wat denken jullie? Diëtiste? Ik weeg onderhand bijna 90 (ik ben 1.67) & ik doe dus ook niet aan sport. Ik ben echt super onzeker over mijn conditie, en ik maak me echt zorgen over mijn eetpatroon...

[PS: Wees niet bang om me dik te noemen, ik ben het gewend, mijn BFF noemt me ook gewoon dik :P]

Life is hard and then we die

Diëtiste zou misschien een goed idee zijn, maar als je echt wilt afvallen, en dan ook echt (wat ik ook had) zou het ook op eigen houtje kunnen. Ik woog op een gegeven moment ook gewoon 17 kilo te zwaar en ben toen advies bij mijn zus gaan vragen. Ik ging letten op hoeveel calorieen er in al mijn eten zat vergeleken met hetgene dat ik eigenlijk mocht hebben op een dag. Ik zat er dus altijd overheen. Sowieso is afvallen niet meteen uithongeren maar ik begon met gewoon een boterham minder en er Mickey Mouse kipfilet op te doen (20 calorien per plakje *wbw*) en dronk ook geen frisdrank meer maar water (waar ik zelf echt een hekel aan heb). Het was moeilijk, aangezien ik zoveel van eten hield/hou, maar na die maand iets minder gaan eten ging mijn hongergevoel ook een beetje weg. En toen ging ik ook nog 4 dagen in de week sporten. En nu, anderhalf jaar verder, ben ik in totaal 20 kilo afgevallen, het ging langzaam en ik ben nog steeds niet helemaal plat, maar ben blij met mijn lichaam, wat jij overigens ook zou moeten zijn. Ik voelde me ook fijn in dat lichaam dat ik hiervoor had, maar voelde me toch niet geweldig zoals iedereen zich zou moeten voelen, aangezien ik toch aardig werd gepest. Ik zou zeggen, succes en hoop dat je iets aan dit had!

Jacksonville schreef:
    Diëtiste zou misschien een goed idee zijn, maar als je echt wilt afvallen, en dan ook echt (wat ik ook had) zou het ook op eigen houtje kunnen. Ik woog op een gegeven moment ook gewoon 17 kilo te zwaar en ben toen advies bij mijn zus gaan vragen. Ik ging letten op hoeveel calorieen er in al mijn eten zat vergeleken met hetgene dat ik eigenlijk mocht hebben op een dag. Ik zat er dus altijd overheen. Sowieso is afvallen niet meteen uithongeren maar ik begon met gewoon een boterham minder en er Mickey Mouse kipfilet op te doen (20 calorien per plakje *wbw*) en dronk ook geen frisdrank meer maar water (waar ik zelf echt een hekel aan heb). Het was moeilijk, aangezien ik zoveel van eten hield/hou, maar na die maand iets minder gaan eten ging mijn hongergevoel ook een beetje weg. En toen ging ik ook nog 4 dagen in de week sporten. En nu, anderhalf jaar verder, ben ik in totaal 20 kilo afgevallen, het ging langzaam en ik ben nog steeds niet helemaal plat, maar ben blij met mijn lichaam, wat jij overigens ook zou moeten zijn. Ik voelde me ook fijn in dat lichaam dat ik hiervoor had, maar voelde me toch niet geweldig zoals iedereen zich zou moeten voelen, aangezien ik toch aardig werd gepest. Ik zou zeggen, succes en hoop dat je iets aan dit had!
    Ik ben niet ontevreden over mijn lichaam, ik ben alleen ontevreden over het feit dat ik zo vaak honger heb & dat ik gewoon geen conditie heb. En wat jij hier hebt gedaan dat heb ik al meermalen geprobeerd, het werkt echter niet, omdat ik geen motivatie heb. Op een gegeven moment denk ik namelijk weer 'Waarom zou ik? Ik zie er toch prima uit!' en dan laat ik het weer vallen. Ik kan gewoon niets volhouden, en dat ligt niet aan het feit dat ik niet wil, maar aan het feit dat ik voor dit soort dingen nooit de juiste motivatie kan vinden.
    Toch bedankt voor je advies hoor :)

Als je afspraken hebt gemaakt met de dietist (dan bedoel ik, elke 2 weken op donderdag ofzo, ik weet niet hoe dat gaat?) dan móet je er wel heen en dan moet je je er ook wel aan gaan houden. Als er controle op is dor iemand anders, de dietiste, dan gaat het beter.

Wens je nou om een ziekte, om af te vallen? Dat is voor sommige mensen best beledigend, weet je. Be carefull what you wish for.
    Maar dat terzijde, als je alleensport niks aan vindt, stel ik voor om aan een groepssport mee te doen? En als je conditie niet zo goed is, kies dan voor een sport waarbij je dat goed opbouwt, bijvoorbeeld een vechtsport..
    [/Edit, ik las het verkeerd, hoewel het op hetzelfde neerkomt. Nvmnd]

[ bericht aangepast op 30 sep 2010 - 20:12 ]

Everything means nothing, if I ain't got you.

Sporten met een vriend/vriendin. En misschien je ouders om hulp vragen of ze minder lekkere/ongezonde dingen in huis willen halen?(:

Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

Het is 't best dat je langzaamaan minder begint te eten. Vervang bijvoorbeeld je dagelijkse snoepje eens door een stuk fruit, voor je een heel linzen en water-dieet begint. Je zal zien dat je na een tijdje zonder snoepen, er gewoon geen trek meer in hebt en als je het dan toch eet het lijkt alsof het véééél te zoet is.
    Qua sporten raad ik aan om inderdaad eerst een beetje conditie op te bouwen voor je een bij een team gaat. Zoek bijvoorbeeld een vriendin en ga met haar op Zumba. Het is leuk en geloof me Zumba zit vol met dikke mensen (; Als je dat beu bent kan je ev. op de toestellen gaan. Je zal zien dat je na een jaar twee keer op de week te gaan sporten, je conditie al veel verbetert is. Dan kan je die omhoog houden door te gaan badmintonnen -bijvoorbeeld-.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt (:

Frankly my dear, I don't give a damn.

FACEPLANT schreef:
    Wens je nou om een ziekte, om af te vallen? Dat is voor sommige mensen best beledigend, weet je. Be carefull what you wish for.
    Maar dat terzijde, als je alleensport niks aan vindt, stel ik voor om aan een groepssport mee te doen? En als je conditie niet zo goed is, kies dan voor een sport waarbij je dat goed opbouwt, bijvoorbeeld een vechtsport..
    [/Edit, ik las het verkeerd, hoewel het op hetzelfde neerkomt. Nvmnd]
    Ik weet het, het kan ook beledigend overkomen. En eigenlijk hoort er ook geen goeie reden voor te zijn maar ik ben gewoon echt een beetje wanhopig. Iedere week weer wordt het me erin geschoven: je bent de langzaamste van de hele school. Je rent op looptempo. Anderen staren je raar aan omdat je geen conditie hebt. En weetje, als dit dan al zo een 8 jaar speelt, dan word je er gewoon gek van op een gegeven moment.. :(

Archer schreef:
    Het is 't best dat je langzaamaan minder begint te eten. Vervang bijvoorbeeld je dagelijkse snoepje eens door een stuk fruit, voor je een heel linzen en water-dieet begint. Je zal zien dat je na een tijdje zonder snoepen, er gewoon geen trek meer in hebt en als je het dan toch eet het lijkt alsof het véééél te zoet is.
    Qua sporten raad ik aan om inderdaad eerst een beetje conditie op te bouwen voor je een bij een team gaat. Zoek bijvoorbeeld een vriendin en ga met haar op Zumba. Het is leuk en geloof me Zumba zit vol met dikke mensen (; Als je dat beu bent kan je ev. op de toestellen gaan. Je zal zien dat je na een jaar twee keer op de week te gaan sporten, je conditie al veel verbetert is. Dan kan je die omhoog houden door te gaan badmintonnen -bijvoorbeeld-.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt (:
    Zumba gedaan voor ongeveer 3 maanden -> na de vakantie werd de stap te groot om er terug heen te gaan. Ik ging er met tegenzin heen, ik had er geen plezier in. Toestellen zijn al helemaal verschrikkelijk, iedereen staart naar iedereen, ik voel me gewoon echt niet op mijn gemak.

PUKKELxDING schreef:
    (...)Zumba gedaan voor ongeveer 3 maanden -> na de vakantie werd de stap te groot om er terug heen te gaan. Ik ging er met tegenzin heen, ik had er geen plezier in. Toestellen zijn al helemaal verschrikkelijk, iedereen staart naar iedereen, ik voel me gewoon echt niet op mijn gemak.

Of op je kamer oefeningen doen met keiluide muziek ? Trampoline springen ? Touwtjespringen, etc...

Frankly my dear, I don't give a damn.

Archer schreef:
    (...)
    Of op je kamer oefeningen doen met keiluide muziek ? Trampoline springen ? Touwtjespringen, etc...
    Hihi, keiluide muziek. In een flat. Zouden de buren het erg vinden xd? Bij m'n pa kan het nog wel denk ik, alhoewel die buurman hier ook heel snel en veel zeikt >,<

Oke ga boksen^^ Klinkt raar dan verbrand je energie en maakt een gooide conditie^^ en het is wel een grens verlechten iets.

Some angels have no wings.

Ik zou contact opnemen met en dietiste, en gewoon puur om het feit dat het ook tussen je oren zit :)
    Succes, meiske :)

ars moriendi

PUKKELxDING schreef:
    (...)Ik weet het, het kan ook beledigend overkomen. En eigenlijk hoort er ook geen goeie reden voor te zijn maar ik ben gewoon echt een beetje wanhopig. Iedere week weer wordt het me erin geschoven: je bent de langzaamste van de hele school. Je rent op looptempo. Anderen staren je raar aan omdat je geen conditie hebt. En weetje, als dit dan al zo een 8 jaar speelt, dan word je er gewoon gek van op een gegeven moment.. :(

Ja oké, maar als het er op aan komt denk je er wel anders over..
    Ik ben nou ook niet de conditie zelve, maar toen ik ziek werd dacht ik niet van 'Hopelijk val ik nu ongezond veel af, heb ik dat ook weer voor elkaar'. Zou niet heel gezond zijn als ik dat zou denken, denk ik zo :'D
    Ik heb een idee!! Koop een zumba-dvd, dan kan je het thuis doen zodat je je voor niemand hoeft te schamen, en als je dan een betere conditite hebt opgebouwd ga je op een sport?

Everything means nothing, if I ain't got you.

Vraag of je ouders de koek en snoep ik een kast willen leggen met een slot erop zodat je er niet meer in kan. En naja hoe makkelijk een koekje ook is fruit is echt beter of wat youghurt met museli erin. Of ga sonja bakkeren. Of kijk of een maagverkleining/bandje bij je van toepassing is, kan heel erg helpen ;x En ga echt sporten hoe bang je er ook voor bent probeer thuis al buikpsieroefeningen enzo te doen.

Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

Of ga elke dag een uur tot halfuur hardlopen :)

ars moriendi