• Ja ik wil een doel in mijn leven, dus ik ben voor de eerste keer in mijn leven[ nja ben er wel vaker geweest] naar de kerk geweest.
    Ik vond het helemaal niks aan. -.-
    Maar toch lijkt het me heel mooi om in een hemel te geloven, dus heeft iemand tips om het wel leuk te maken? ^^
    xx.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Ga naar de baptisten gemeenschap. Open geloof en veel vrolijker, in een normale kerk hou ik het ook niet vol :]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Je hoeft niet naar de kerk te gaan om in de hemel te geloven. Ik ben zelf ontzettend gelovig, maar kom nooit in de kerk. Ook omdat ik het saai vind en ik de Bijbel op mijn eigen manier wil uitleggen, in plaats van de uitleg van een ander klakkeloos over te nemen.


    I am an idiot, I move.

    Ik ging altijd naar de kerk om mee te kunnen zingen met die liedjes. x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik ging altijd naar de kerk om mee te kunnen zingen met die liedjes. x]

    Het zijn geen leuke liedjes?


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Hush schreef:
    (...)
    Het zijn geen leuke liedjes?

    Bij ons in de kerk wel. In de gezinsvieringen dan. Nieuwere liedjes en van Elly é Rickert, en ook soms liedjes die iedereen kent; zoals Country Roads en Sailing enzo x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ehm, een mis zelf heb ik nooit leuk gevonden, maar ik vind het interieur vaak wel mooi. Kijk wat rond, zou ik zeggen.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Ik denk dat ik geloofd dat er iemand over mijn leven heerst. Die overal voor zorgt, en als iets fout gaat, dan verdien ik het goede gewoon niet. En ik vertrouw er ook op dat als iets fout gaat het ander dan goed moet gaan. Ik bid soms naar iemand, geen flauw idee wie, als ik mijn ei kwijt moet en er net iemand is doodgegaan die ik gekent heb. Ik vind de kerk ook niet echt leuk, ofzo. Dus ik heb zo ongeveer mijn eigen 'geloof' opgericht. (: Maar jij kan het ook op je eigen manier doen, je hoeft niet per se naar de kerk, wil je gelovig zijn.


    wth.

    Je hoef niet perse Christen te zijn om ergens in te geloven,je kan ook voor je zelf geloven of een ander geloof hebben die je meer aan spreekt. Vroeger geloofde ik in God maar dat sloot niet helemaal aan in wat ik geloofd daarom geloof ik nu in het Heidendom.
    Je moet voor je zelf gewoon uitzoeken wat het beste bij je past en daar in geloven.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind dat je niet naar de kerk moet gaan om gelovig te zijn.
    Er zijn vast andere manieren om achter je geloof te staan die je misschien wel leuk vindt.


    effort never betrays you

    Speciale diensten zijn vaak leuker dan de 'gewone' diensten, misschien zou je daar heen kunnen gaan?
    - Dan denk ik aan: leukere liedjes, verhalen, geen saaie overdenking etc...


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Lipsy schreef:
    Ik vind dat je niet naar de kerk moet gaan om gelovig te zijn.
    Er zijn vast andere manieren om achter je geloof te staan die je misschien wel leuk vindt.


    Only losers can act the way you do