• En dan heb ik het over mijn opstel voor Nederlands.

    Wat ik ben, bepaal ik zelf door de keuzes die ik maak en de dingen die ik doe.

    Natuurlijk klopt die stelling bij niemand helemaal. Een mens wordt nu eenmaal beïnvloed en zelfs gemanipuleerd door de maatschappij waar wij in leven. Ik vind dat jammer. Waarom kan een mens nooit helemaal enkel zijn eigen gedachten volgen en zelf bepalen wat hij doet?

    Er zijn dingen die je niet zelf kan bepalen. Ik ben geboren met een handicap. Dat heb ik niet zelf bepaald, noch mijn ouders. Dat was mijn lot. Ook mijn studiekeuze heb ik niet geheel zelf bepaald. Voor belangrijke dingen zoekt men raad bij andere mensen om de juiste keuze te kunnen maken.
    Maar er zijn ook alledaagse keuzes. Ik kies zelf wat ik draag. In deze maatschappij is kleding een vorm van expressie. Ik toon wie ik ben door wat ik draag. Jammer genoeg beoordelen mensen veel te snel waardoor ze al een beeld van je hebben voordat ze het geheel bekeken hebben.
    Maar er kunnen ook dingen gebeuren waardoor men gaat nadenken en misschien van mening veranderen. Mijn vader is vijf jaar geleden overleden. Ook dat was het lot. Sindsdien denk ik een stuk negatiever en ik word daar soms op aangemerkt, maar ik ben nu zo en misschien verandert dat weer met de tijd, maar dat zal wederom zijn door een gebeurtenis denk ik, en niet door iets dat ik zal doen.

    Kleine dingen bepalen we dus zelf, maar grotendeels worden we gewoon overgelaten aan ons lot.


    Wat vinden jullie ervan? Zou ik daarvoor minstens een 7 krijgen? (ik wil nooit onder de 7 zitten als het om schrijfopdrachten gaat)


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Weetje, ik vind het eigenlijk heel goed en prachtig geschreven.


    All this dampness is damp.

    Hier kun je zeker wel een 8 voor halen hoor (a)

    [ bericht aangepast op 24 sep 2010 - 17:11 ]


    make cake, not war

    Het is ook zo dat een flink deel van je leven wordt bepaald door het lot, ook al denken we graag anders. Ook zijn keuzes van mensen heel, heel erg subjectief. Kijk maar naar een aantal psychologische tests op YT. Ben het ermee eens, maar ik heb geen idee wat voor cijfer het je gaat opleveren :']


    No growth of the heart is ever a waste

    om my gosh hier haal je echt wel hoger dan een 7 voor.


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ik ben het er niet helemaal mee eens :'D Maargoed. Ik denk dat je daar wel minimaal een 7 voor kan halen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    VeraPotter schreef:
    Hier kun je zeker wel een 8 voor halen hoor (a)

    Fuck die 8, ik zou haar een 10 geven. (krul)


    None but ourselves can free our minds.

    Strobelight schreef:
    Fuck die 8, ik zou haar een 10 geven. (krul)


    Ik heb geen idee hoe je een 8 zou moeten neuken,
    maar enorm bedankt voor de 10! :P(K)

    [ bericht aangepast op 24 sep 2010 - 17:31 ]


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    (...)

    Ik heb geen idee hoe je een 8 zou moeten neuken,
    maar enorm bedankt voor de 10! :P(K)

    HAHAHA, stel je voor
    'ik ga effe een acht neuken, ben zo terug' (krul)


    None but ourselves can free our minds.

    Strobelight schreef:
    HAHAHA, stel je voor
    'ik ga effe een acht neuken, ben zo terug' (krul)


    Fluitje van een cent, toch? (A)
    Laten we maar even ontopic blijven.


    You are the poetry Shakespeare was missing.