• Hee, ik heb al een week last van zware hoofdpijn, heeft misschien nog iemand dit gehad of heeft het en weet of het vanzelf weg gaat?
    Xxx


    Be my Louis and I be your Eleanor

    Wat ze mij wijs hebben gemaakt:
    -Spieren opspannen
    -goed slapen
    -bril?
    -tegen het hoofd duwen(waar het pijn doet)


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Advil werkt sneller dan 2 gewone paracetemols (nerd)


    I'm not schizophrenic. Me neither.

    Ben je gespannen? Om bijvoorbeeld school, thuissituatie of iets anders?

    dat had ik ook, maar dat kwam omdat ik een bril nodig had. En toen had ik een bril, en had ik er geen last meer van.
    Maar ik draag me bril ook nooit. x'D. Het is alleen voor tv kijken. :9~


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik heb het altijd al gehad, elke dag zowat. Ik ben er mee naar de dokter gegaan en ze zij dat ik meer fruit enzo moest eten. Nog steeds heb ik hoofdpijn elke dag,maar wel minder dan vroeger.


    Some people make the world special just by being in it

    is het misschien migraine ? als je het voelt opkomen moet je direct een ibuprofen nemen en gaat het over.

    Heb ik ook. Ik negeer het gewoon ^^


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Ik heb in het verleden ook veel last van hoofdpijn gehad. Bij mij is gebleken dat het door een melkallergie komt. Al heb ik op dit moment hele erge hoofdpijn door voorhoofdshole ontsteking -zucht-.
    Nou ja, ik heb dus al vanalles meegemaakt daarmee, haha. Ik weet precies wat je moet doen.
    Oh ja: heb je trouwens een slechte houding? Daar kan je ook hoofdpijn van krijgen;)

    Heb je in het verleden 1 of meerdere allergieën gehad? Het kan zijn dat ze dan zeggen dat je eroverheen bent gegroeid en dat dat blijkt dat het terug is gekomen of dat het nooit weg is geweest. Dit kan onderzocht worden via je ontlasting als je het zeker wilt weten (maar dan alleen of er een allergie in meespeelt, niet welke).
    Verder zou ik een hoofdpijndagboek bijhouden. Wanneer komt de hoofdpijn opzetten? Hoe heftig is de hoofdpijn? (kan het beste op een schaal van 1 tot 10). Is het aan 1 stuk door of is het in periodes? Als het in periodes is, hoe vaak heb je dan een periode op een dag en hoe lang duurt die? Wat heb je gegeten en gedronken? Waren er nog bepaalde (stressvolle) gebeurtenissen/dagelijksheden die het vermelden waard zijn? Zijn er plotselinge veranderingen opgetreden? (b.v. een dieet, nieuwe gewoontes die het kunnen veroorzaken?), ben je verkouden of heb je het gevoel ziek te worden?
    En dan echt alles bijhouden waarvan je denkt dat de moeite waard is. Ik denk dat ik het meest wat je erin zit hierboven wel genoemd heb, maar je kan altijd beter te veel dan te weinig opschrijven;)

    Als je dan zo'n hoofdpijndagboek hebt, dan moet je eens gaan kijken of er overeenkomsten zijn, elke keer als je hoofdpijn hebt. De belangrijkste symptomen kun je intypen op google en dan komt er vaak iets uit.
    Verder kan je nog de hoofdpijntest doen, maar je moet niet alleen van de hoofdpijntest uit gaan (dus niet gelijk denken dat je het hebt als er iets heel ernstigs uitkomt ofzo) en eerst even googlen of het wel echt overeenkomt;)
    Als het langere tijd aanhoudt (dus echt een paar weken) en/of het je dagelijkse leven beïnvloedt (niet kunnen sporten, niet naar school kunnen gaan e.d.), dan moet je naar de huisarts gaan. Als je dat doet, dan kun je je hoofdpijndagboek ook meenemen als je die hebt. De huisarts ziet vaak meer dan jouw;)

    Succes ermee en hopelijk gaat het snel over!


    To live would be an awfully big adventure

    Veel water drinken & goed slapen. Je niet te druk maken & als je tijd hebt gewoon eventjes rusten in bed. (zonder tv/laptop/andere media) Thee is ook altijd goed, dacht ik. Maar als je echt last hebt, dan kun je toch beter een afspraak maken met een dokter. :Y)


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Is het geen stresshoofdpijn? Dat die spieren zich helemaal aanspannen van boven tot onder, vanaf de eerste dag dat ik naar school moest heb ik der al last van, ibuprofen helpt, maar niet helemaal, succes <3

    milli0naires schreef:
    is het misschien migraine ? als je het voelt opkomen moet je direct een ibuprofen nemen en gaat het over.