• Hey mensen die goed wiskunde kunnen!
    Ik heb jullie echt nodig! Ik smeek jullie om me te helpen! :Y)

    Onze leerkracht vond het leuk om ons de eerste les op te zadelen met een herhalingstaak die we thuis moeten maken. Maar... wij hadden vorig jaar een lome leerkracht die veel hoofdstukken oversloeg. Het komt er dus op neer dat ik niets van deze taak begrijp. Ik hoop dat iemand van jullie me op weg kan helpen?


    Probleem 1

    Een groep bergbeklimmers beklimt een berg langs de linkerflank en daalt weer af langs de rechterflank. De route gevolgd door de groep bergbeklimmers wordt beschreven door volgende functie:

    h(t) = 90 t - 10 t² (met h = de hoogte in meter en t= de tijd in uren)

    Men start de beklimming op t = 0. Het is dan 9 uur 's morgens.
    a) Wanneer bereikt men de top van de berg? (x-waarde van de top)
    b) Hoe hoog is die bergtop? (y-waarde van de top)
    c) Tot hoe laat duurt de tocht? (tweede nulpunt)
    d) Teken de grafiek.



    Probleem 2

    Vanaf een klip schiet Joske een kei weg met zijn katapult. De hoogte van de kei boven het zeeniveau kunnen we berekenen met de formule:

    h = - 6 t² + 24 t + 30 (met h = de hoogte in meter en t = de tijd in seconden)

    a) Vanaf welke hoogte schiet Joske de kei weg?
    b) Na hoeveel seconden plonst de kei in zee?
    c) Gedurende hoeveel seconden stijgt de kei?
    d) Wat is de maximale hoogte van de kei?
    e) Hoelang daalt de kei?


    Ik verwacht niet dat jullie dit helemaal gaan/kunnen oplossen (al zou dat wel leuk zijn, haha :'D), maar als jullie me gewoon wat tips of hulp kunnen geven die me op weg helpen, zou ik al enorm blij zijn. Want serieus, dit is echt een onmogelijke opdracht voor mij. (cat)

    Diegene die me helpt krijgt eeuwige roem aangeboden! _O_


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    Mijn taak is eindelijk helemaal ingevuld! Wauw! Jullie zijn echt ongelooflijk hard bedankt! (flower)
    Als ik ooit eens iets kan terugdoen, je weet me te vinden. (krul)

    Btw; Door jullie uitleg begrijp ik het nu allemaal goed. Jullie zijn goede leraars ;D
    No thanks, I guess :P
    Wiskunde is leuk ^^


    Life is hard and then we die

    Ik wilde net weer alles op gaan schrijven waarvaan ik dacht dat mijn antwoorden goed waren, maar je hebt mijn hulp niet meer nodig, ghehe.(krul)


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Maunier schreef:
    Ik wilde net weer alles op gaan schrijven waarvaan ik dacht dat mijn antwoorden goed waren, maar je hebt mijn hulp niet meer nodig, ghehe.(krul)


    Nee, inderdaad, het is al gelukt. Maar toch bedankt, lief dat je nog wilde helpen! (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Wtf ik snap er geen ballen van :Y)


    Has no one told you she's not breathing?