• Ik heb dus een hele goede vriendin van mijn basisschool, ondertussen zitten we allebei op het middelbaar en gaan naar de 2e. wij zijn allebei naar een andere school gegaan en hebben nu nog contact met de mail. Een soort penvriendinnen. Zij vertrouwde mij ALLES toe. echt alles. ik haar ook. Zij is nogal een lastige puber zeg maar en heeft geprobeert te roken, xtc geslikt enzo. allemaal maar 1x maargoed. ze heeft het gedaan om te weten hoe het was en ze doet het nooit meer. zij was dus verliefd op haaf achterneef, dat is niks geworden. Nu heeft ze het met een jongen van 18. En haar ouders waren er achter gekomen. ze kreeg huisarrest en heeft veel ruzie met hun. we gaven elkaar tips en die jongen is super aardig volgens haar en volgens mij is dat ook wel zo. Ik schreef vroeger ook altijd al verhalen, gewoon voor de lol over de meest domme dingen, liefde enzovoorts, verzonnen natuurlijk. en wat bleek nou. Die ouders van haar hebben al onze mails gelezen. ALLES. zij weten nu mijn diepste geheimen en die van haar. ze hebben haar verboden te internetten, mailen en heeft nu huisarrest. ook willen ze met mijn ouders gaan praten. ik snap er niks van want ik heb er juist voor gezorgt dat ze de slechtere dingen niet meer deed. Die ouders hebben letterlijk tegen haar gezegd dat ik alleen maar vrienden met haar ben zodat ik een verhaal over haar kon schrijven.

    Zo ben ik niet. Zij had tijdelijke oplossingen gevonden en door die ouders hebben wij ons mailcontact verbroken. Alle contacten met elkaar. Ze moest alles even op een rijtje krijgen en alles oplossen. ik heb haar nog een paar keer gezien, gepraat enzo. We spreken niet af met elkaar en hebben voor de rest geen contact. ik ben als de dood haar ouders onder ogen te komen aangezien haar jongere zusje bij die van mij in de klas zit en ik mijn zusje nog wel eens ophaal van school. ik ben bang dat als ze me zien mijn vriendin problemen krijgen en dat ze naar mijn ouders toestappen.

    dit moest even gezegd worden.
    help!

    [ bericht aangepast op 4 sep 2010 - 22:15 ]


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Dat is echt erg! Zo op het verkeerde pad. En het is ook niet leuk voor jou :( Maar, misschien is het wel goed dat jullie wat afstand hebben genomen. En wees niet bang dat haar ouders komen. Dan kan jij mooi uitleggen hoe het wel zit.

    Sterkte


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Dat is echt erg! Zo op het verkeerde pad. En het is ook niet leuk voor jou :( Maar, misschien is het wel goed dat jullie wat afstand hebben genomen. En wees niet bang dat haar ouders komen. Dan kan jij mooi uitleggen hoe het wel zit.

    Sterkte


    klinkt heel laf maar durf ik niet. als die moeder denkt dat ik een verhaal over haar leven ga maken, echt niet! we kennen elkaar vanaf groep 1, en die moeder ken ik ook.


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Super erg. Ik heb ook zoiets met een vriendin. Ze rookt , drinkt en zit nu echt op het verkeerde pad en ik zou haar willen helpen maar kan niet. Mijn moeder vind dat ze een ' slechte ' invloed ' is. Gelukkig mag ik haar nog zien ( wel heel af en toe ).

    Maar nu jou probleem. En ik zou toch proberen met haar ouders te praten , probeer die moeilijke stap te zetten.

    x

    [ bericht aangepast op 4 sep 2010 - 22:27 ]


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    wat super erg, ik kan je hier niet mee helpen.
    maar wil altijd naar je verhaal luisteren, ik weet wat het is als je ergens mee zit en er is niemand die er naar wil luisteren niemand waar je het aan kan vertellen en ik wil wel die persoon voor jou zijn waar je tegen kan zeggen wat er op je hart ligt zodat jij niet overal alleen voor staat. ik zou je heel graag willen helpen maar zou niet weten hoe
    sorry

    praat erover


    happy girls are the prettiest girls

    nerveus schreef:
    Dat is echt erg! Zo op het verkeerde pad. En het is ook niet leuk voor jou :( Maar, misschien is het wel goed dat jullie wat afstand hebben genomen. En wees niet bang dat haar ouders komen. Dan kan jij mooi uitleggen hoe het wel zit.

    Sterkte


    You are free. Free to dream, to love, to laugh and find peace. Free to be you and happy.

    Dat is echt verschrikkelijk!
    Maar hoe bang je ook bent, ik zou als een volwassen mens met haar ouders praten, en zeggen dat het je bedoeling helemaal niet is om haar te grbruiken. Je schrijft je verhalen voor de lol, niet voor Roem. En die ouders hebben De privacy van jou en die van je vriendin doorbroken! Dat is echt heel fout wat ze hebben gedaan, ik zou ook dus gewoon met hun praten. Veel kunnen ze je toch niet aandoen. Als ze je gaan uitschelden en slaan, geef je ze aan bij de politie, als ze ergere dingen doen, kan desnoods jou ouders dat doen. Eingenlijk is er niks om bang voor te zijn. Als je je vriendin kwijtraakt kan je ook altijd nog een klacht indienen, dat kost geld, maar dan ben je er wel vanaf.
    Dit is wat ik zou doen, ik weet niet of jij dat ook zou doen.
    Ik duim voor je dat jij dit wint.

    x. Joy


    Joy is not in Things, it is in us.

    Sommige ouders zijn echt lame (':
    Ik zou zeggen ga gewoon praten met die ouders en vertel ze jouw kant van het verhaal en licht je school in, want je vriendin lijd ook geen gezond leven als ik dit zo hoor. En als ik jou was zou ik jouw ouders het ook vertellen, dat is beter.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Je moet niet bang zijn voor de ouders van een ander, ze kunnen jou namelijk niks maken. Als die ouders van die vriendin met jouw ouders gaan praten maakt dat ook niet veel uit, want jouw ouders zijn waarschijnlijk wel gewoon normaal. x)


    *insert philosophical cringe expression here*

    NYC schreef:
    Sommige ouders zijn echt lame (':
    Ik zou zeggen ga gewoon praten met die ouders en vertel ze jouw kant van het verhaal en licht je school in, want je vriendin lijd ook geen gezond leven als ik dit zo hoor. En als ik jou was zou ik jouw ouders het ook vertellen, dat is beter.


    dat laatste kan niet, ze zit op een andere school.


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Cornflakes schreef:
    Je moet niet bang zijn voor de ouders van een ander, ze kunnen jou namelijk niks maken. Als die ouders van die vriendin met jouw ouders gaan praten maakt dat ook niet veel uit, want jouw ouders zijn waarschijnlijk wel gewoon normaal. x)


    Food.

    Je moet je ouders vertellen wat haar ouders gedaan hebben. Wat het is inbreuk op haar privacy, maar ook op die van JOU. En daar hebben ze al helemaal geen recht op. Ik weet zeker dat je ouders het begrijpen wanneer je zegt dat je je vriendin geheimen heeft toevertrouwd, maar dat haar ouders nu alles doodleuk aan het doorlezen zijn.
    En áls ze op je af komen, moet je jezelf gewoon boos maken en denken aan het feit dat je geen contact meer met haar hebt dankzij hun. Dan durf je heus wel voor jezelf op te komen. Hoop ik dan voor je.
    Maar ik wordt echt boos nu ik dit lees he. Hoe durven ze jullie e-mails door te lezen. Echt niet normaal!


    it's so empty living behind these castle walls

    DELICI0US schreef:
    Je moet je ouders vertellen wat haar ouders gedaan hebben. Wat het is inbreuk op haar privacy, maar ook op die van JOU. En daar hebben ze al helemaal geen recht op. Ik weet zeker dat je ouders het begrijpen wanneer je zegt dat je je vriendin geheimen heeft toevertrouwd, maar dat haar ouders nu alles doodleuk aan het doorlezen zijn.
    En áls ze op je af komen, moet je jezelf gewoon boos maken en denken aan het feit dat je geen contact meer met haar hebt dankzij hun. Dan durf je heus wel voor jezelf op te komen. Hoop ik dan voor je.
    Maar ik wordt echt boos nu ik dit lees he. Hoe durven ze jullie e-mails door te lezen. Echt niet normaal!


    das een heel goed idee.
    maar inderdaad, ik snap er niets van dat zij dat gedaan hebben! iemand heeft toch recht op privacy?


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Waarom zouden haar ouders jou lastig vallen als je alleen maar je zusje van school komt halen? Ik weet zeker dat niemand daar moeilijk over zou doen, het heeft immers niets temaken met jou vriendin. Ik weet echt bijna zeker dat ze niets doen, in ieder geval niet naar je ouders gaan.. misschien gaan ze wel lullig doen, maar als je toch weet dat ze niet leuk zijn, dan moet je je er ook niets van aantrekken want je weet van jezelf dat je wel leuk bent, en daar gaat het om.


    Als je maar een ananas hebt..

    DELICI0US schreef:
    Je moet je ouders vertellen wat haar ouders gedaan hebben. Wat het is inbreuk op haar privacy, maar ook op die van JOU. En daar hebben ze al helemaal geen recht op. Ik weet zeker dat je ouders het begrijpen wanneer je zegt dat je je vriendin geheimen heeft toevertrouwd, maar dat haar ouders nu alles doodleuk aan het doorlezen zijn.
    En áls ze op je af komen, moet je jezelf gewoon boos maken en denken aan het feit dat je geen contact meer met haar hebt dankzij hun. Dan durf je heus wel voor jezelf op te komen. Hoop ik dan voor je.
    Maar ik wordt echt boos nu ik dit lees he. Hoe durven ze jullie e-mails door te lezen. Echt niet normaal!

    Ja, inderdaad.. ik denk dat je zelfs naar de rechter kunt.


    Als je maar een ananas hebt..

    DELICI0US schreef:
    Je moet je ouders vertellen wat haar ouders gedaan hebben. Wat het is inbreuk op haar privacy, maar ook op die van JOU. En daar hebben ze al helemaal geen recht op. Ik weet zeker dat je ouders het begrijpen wanneer je zegt dat je je vriendin geheimen heeft toevertrouwd, maar dat haar ouders nu alles doodleuk aan het doorlezen zijn.
    En áls ze op je af komen, moet je jezelf gewoon boos maken en denken aan het feit dat je geen contact meer met haar hebt dankzij hun. Dan durf je heus wel voor jezelf op te komen. Hoop ik dan voor je.
    Maar ik wordt echt boos nu ik dit lees he. Hoe durven ze jullie e-mails door te lezen. Echt niet normaal!


    Weet je, dat is echt helemaal waar. Jou ouders zullen jou heus vertrouwen, en wat die ouders doen, dat is gewoon niet normaal. Ik zou echt met je ouders gaan praten. Dat is het beste volgens mij. Sterkte <'3


    You can agree with me or you can be wrong