• De stelling van vandaag luidt:
    Je valt op de persoon, niet op de nationaliteit van de persoon

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Tillylicious schreef:
    Ja, maar ik heb hier toch mijn twijfel over. Ik bedoel, je kan bijvoorbeeld op een Marokaan of Turk fso vallen (en voor je verder leest: ik heb echt níéts tegen Marokanen en Turken, ik heb zelf een gewone vriend die ook Marokaan is), en die kan heel lief zijn enzo. Maar dat zijn ze in het begin allemaal. Ik bedoel, je wilt later toch niet met een hoofddoek rondlopen omdat zij je dat bevelen? Nuja, je hebt er ook goede tussen. Dit is alleen mijn mening. ö


    Maar als hij ook van jou houd en je zegt dat je niet met een hoofddoek wilt rondlopen, dan zal hij dat best wel begrijpen.

    OT: Natuurlijk, dat snapt iedereen toch?


    Smiling but close to tears.

    tja, wat moet ik daar nou op zeggen...


    If you don't believe in God, then you believe in Charles Darwin.

    Helemaal mee eens, als mijn vriend later een Rus is of een Afrikaan maakt me niets uit, als hij maar een beetje Nederlands of Engels spreekt, en respect heeft voor mijn eigen gewoontes! Natuurlijk hebben sommige culturen van die regeltjes waardoor ik dan ook zou moeten veranderen, maar als mijn vriend graag wil dat ik dat doe en ik wil dat niet, dan is hij mij niet waard (A)


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Hahaha "Ik ben verliefd..." "Hoe zo? Is hij zo lief?" "Nee, maar hij komt wel uit Frankrijk." lol oh my god,
    MAAR ik moet wel zeggen dat ik mijn hart nog nooit verloren ben bij een Belg. 1 keer bij een Fransman en 1 keer bij een Kosovaar.
    Dus eigenlijk... ik weet het niet goed :3

    [ bericht aangepast op 31 aug 2010 - 10:22 ]

    Ik weet niet, sommige mensen vinden dat aantrekkelijker ofzo.


    Life is hard and then we die

    mee eens


    A woman's best make up is her smile

    Breezy schreef:
    (...)

    Maar als hij ook van jou houd en je zegt dat je niet met een hoofddoek wilt rondlopen, dan zal hij dat best wel begrijpen.

    OT: Natuurlijk, dat snapt iedereen toch?


    Ja hoor, niet dus. De mannen bepalen alles in die cultuur, een collega van m'n moeder moest een hoofddoek dragen van haar Marokkaanse man (ze is Nederlandse) & ze moest zelfs tegen hem zeggen dat ze boodschappen ging doen, en al die shit. Kom op zeg.
    - Ik heb er niks tegen, ben bevriend met veel mensen uit die cultuur, dus ik heb er echt niets tegen.


    Tell me how do my Leftovers taste.

    Goh, zou het? -_-

    Leftovers schreef:
    (...)

    Ja hoor, niet dus. De mannen bepalen alles in die cultuur, een collega van m'n moeder moest een hoofddoek dragen van haar Marokkaanse man (ze is Nederlandse) & ze moest zelfs tegen hem zeggen dat ze boodschappen ging doen, en al die shit. Kom op zeg.
    - Ik heb er niks tegen, ben bevriend met veel mensen uit die cultuur, dus ik heb er echt niets tegen.

    Niet alle mannen uit die cultuur zijn zo. De papa van een vriendin van me had zelfs gezegd dat haar moeder geen hoofddoek moest dragen, ze mocht het zelf beslissen.

    Eens.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Kusterbeck schreef:
    Die stellingen slaan de laatste tijd echt nergens op. (cat)


    When I was born the devil said damn competition >.<

    Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die bewust niet op een bepaald persoon vallen om zijn nationaliteit.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2010 - 11:35 ]


    Only losers can act the way you do

    Ik vind dit geen domme stelling, want toevallig let ik wel op de nationaliteit. Ik heb veel vrienden waarvan één van de ouders een buitenlander is. Nu heb ik daar niets tegen, maar meer dan de helft van die huwelijken zijn stukgelopen. Dit kwam doordat hun cultuur en die van ons botsten. Daarom heb ik dan toch liever iemand met dezelfde nationaliteit. Een Engelsman, of een Duitser en zo kunnen nog wel. Maar bij mensen met een andere cultuur, pas ik.

    En nee, dit maakt mij niet racistisch.
    Capice?

    [ bericht aangepast op 31 aug 2010 - 11:36 ]


    everything, in time

    Desolate schreef:
    Ik vind dit geen domme stelling, want toevallig let ik wel op de nationaliteit. Ik heb veel vrienden waarvan één van de ouders een buitenlander is. Nu heb ik daar niets tegen, maar meer dan de helft van die huwelijken zijn stukgelopen. Dit kwam doordat hun cultuur en die van ons botsten. Daarom heb ik dan toch liever iemand met dezelfde nationaliteit. Een Engelsman, of een Duitser en zo kunnen nog wel. Maar bij mensen met een andere cultuur, pas ik.

    En nee, dit maakt mij niet racistisch.
    Capice?

    Gesnopen (cat)


    "I shut my eyes in order to see.'