• De stelling van vandaag luidt:
    Je moet opstaan voor oude mensen in de bus

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Guyana schreef:
    Moeten, moeten..
    Het is vriendelijker en respectvoller maar het is niet verplicht.

    Poseidon schreef:
    Eens, als ze het tenminste beleefd vragen of als ze écht oud zijn. Die mensen hebben vaak niet veel kracht meer.


    -

    Poseidon schreef:
    Eens, als ze het tenminste beleefd vragen of als ze écht oud zijn. Die mensen hebben vaak niet veel kracht meer.


    Don't stop believing, and you will be happy

    Eens.


    every spark starts a fire

    Guyana schreef:
    Moeten, moeten..
    Het is vriendelijker en respectvoller maar het is niet verplicht.


    ~ even heaven is al hell wihout you.

    Ik sta eigenlijk bijna nooit op, ik wacht altijd totdat ze me voorbij gelopen zijn haha. De ouderen van tegenwoordig tonen ook geen respect voor de jongeren (: En na een lange schooldag wil ik ook wel even lekker zitten :'D


    -

    'Moeten'? Nee. Want ik moet niks.
    Het is dat ik niet zo vaak meer met de bus ga, maar die ouderen hebben altijd wat te zeiken op jongeren, maar zíj rijden het vaakst door bij een zebrapad o.i.d. Dusja. En als ze het niet eens normaal vragen doe ik het helemaal niet. Niet alleen ouderen moeten met respect behandeld worden, jongeren ook.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Ik moet niets.
    Mijn neef zat ooit eens op de bus en hij zag een oud vrouwtje aan komen spurten -letterlijk!- om de bus te halen. Die vrouw zei meteen tegen mijn neef: "moet jij niet rechtstaan voor oude mensen?"
    Ja dag, je kan nog lopen en dan moet er wel iemand voor je rechtstaan.
    Als iemand slecht te been is zal ik wel rechtstaan, maar anders niet.

    Als je een beetje fatsoen in je lijf hebt dan doe je het inderdaad, tenzij je zelf een serieus mankement hebt.


    x

    Als ze écht oud zijn zeker wel.
    Maar je hebt ook zo van die oudjes die, als je hun niet onmidelijk je plaats aanbiedt, je half beginnen uit te maken.
    En daarvoor moet je niet rechtstaan.(:


    effort never betrays you

    Bashuan schreef:
    Eens.
    Maar dan moeten ze wel vragen om hun plek (en als het kan een beetje aardig [a]). Heb al vaak genoeg meegemaakt dat ik tijdens het uitstappen werd afgesnauwd door een bejaarde dat ik niet voor hem/haar opstond...


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    Enough schreef:
    Ik moet niks, maar als de bus vol is en ik zie dat iemand bijvoorbeeld slecht ter been is, dan sta ik wel op.


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.

    Genius schreef:
    Ik sta eigenlijk bijna nooit op, ik wacht altijd totdat ze me voorbij gelopen zijn haha. De ouderen van tegenwoordig tonen ook geen respect voor de jongeren (: En na een lange schooldag wil ik ook wel even lekker zitten :'D

    -heb ik ook :')-

    daar hebje zelf de keuze over vindik. Je moet niet, maar het is beleefd als je het wel doet!

    ja, en voor zwangere en gehandicapte mensen (A)
    Oké, het klinkt een beetje braaf, maar anders ben je wel heel aso.


    Alis volat propriis