• Ik weet niet of dat al gevraagd is. [kon et nergens vinden dus denk van niet..]

    Maar wat is dus nou precies een Proloog?

    Want de ene keer is het een stukje wat allang geweest is .. de andere keer een stukje wat in het verhaal voorkom.. en weer een andere keer dan is het een soort van einde o_O..

    [ bericht aangepast op 16 aug 2010 - 13:43 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Een proloog is eigenlijk gewoon de introductie van het verhaal. Het kan werkelijk van alles zijn.
    Tenminste zo heb ik het altijd op gevangen (':

    Ik denk hetzelfde als hierboven (:


    007

    Nirvana schreef:
    Een proloog is eigenlijk gewoon de introductie van het verhaal. Het kan werkelijk van alles zijn.
    Tenminste zo heb ik het altijd op gevangen (':
    Klopt, en dan heb je ook nog een Epiloog en dat heb je altijd aan het einde van een verhaal. Dus het zelfde als een proloog, maar dan aan het einde.


    Wie du mir, so ich dir.

    klopt, een proloog is gewoon een soort voorstukje/inleinding op het verhaal.


    you're only young once,you better fuck it up right.


    Dit zegt meneer Wikipedia:

    Een proloog bestaat uit een korte, inleidende tekst die aangeeft waarom het boek of toneelstuk is geschreven, of verhaalt wat er aan de handeling is vooraf gegaan.

    Een epiloog. Bij een verhaal en een toneelstuk wordt het vaak gebruikt om nadere uitleg te geven over de inhoud van het werk, of om te vertellen wat er nadien met de hoofdpersonen is gebeurd.

    Ook de laatste etappe van een wielerronde, zoals de Ronde van Frankrijk, wordt epiloog genoemd.


    Wie du mir, so ich dir.

    Owkeej, weer een stuk wijzer xd


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    _O_ Ghehe mooi zo.


    Wie du mir, so ich dir.