• Hallo lieve hertjes,

    Ik ben op zoek naar mensen om samen mee te werken aan een bijzonder verhaal. Waarin ik samen met jullie wil laten zien hoe belangrijk een goede band in iemands leven is om op de been te blijven. En hoe erg je dit 'moet' waarderen wanneer je dit zelf wel kent.

    De bedoeling is dat iedereen die mee gaat schrijven zelf een personage bedenkt, met een eigen verhaal. Zo kan de één bijvoorbeeld schrijven over een dierbare die hij of zij verliest, door bijvoorbeeld een auto ongeluk, ziekte of wat voor manier dan ook. Maar ook over iemand die nooit een goed thuisfront gekend heeft en daardoor van het 'goede' pad afraakt of door drugs in de problemen komt.

    Uiteindelijk moeten deze verhalen allemaal op een unieke manier samenkomen, zodat alle verhalen samen één worden. Ook moeten zij er hopelijk voor zorgen dat wij als schrijvers en jullie als lezers iets kunnen leren hier van en daardoor deze belangrijke dingen in het leven meer kunnen respecteren.

    Het is dus de bedoeling en verwachting dat dit een ontroerend, zwaar, maar toch ook mooi verhaal gaat worden. Je moet er dus goed over na denken of je ook echt in staat bent je zo in te leven in een verhaal en of je ook zulke pijnlijke/moeilijke onderwerpen kunt beschrijven op de juiste manier.

    -
    Update: De uitslagen zijn binnen en zijn als volgt:

    Hier de beoordelingen naar mijn eigen mening. Een ander zou het misschien anders beoordeelt hebben, maar ik heb mijn best gedaan en de besten uitgekozen.

    - Met grammatica bedoel ik niet alleen de spelling, maar ook de manier hoe het stuk tekst wat ik gelezen heb in zijn geheel is. Dus ook of de zins opbouw klopt, of bepaalde woorden niet te veel voorkomen in de tekst en of het geheel goed klopt.

    - Met emoties bedoel ik hoe het verhaal mij geraakt heeft. Of ik er in meegesleept ben en hoe ik het beleefd heb.

    Alle cijfers worden op een 1 tot 10 schaal gegeven. Heb je nog vragen over de beoordeling of iets anders, stuur me dan gerust een privé bericht. Degene die door zijn verzoek ik om mij een bericht te versturen met jullie e-mail en/of msn zodat we er verder over kunnen praten. (:

    Bedankt voor het meedoen!

    MacDonalds - Met een verhaal over een mannelijk personage die zijn grootste liefde verliest in een ongeluk.

    Aantal woorden: 816
    Geschreven in: Ik-vorm
    Originaliteit: 8,5
    Grammatica: 7,6
    Leesbaarheid: 8,3
    Emoties: 8,9
    Gemiddelde: 8.3

    xxEEMMMxx - Met een verhaal over een vrouwelijk personage. Die haar beste vriend verliest, omdat hij doodgeslagen is, enkel omdat hij homoseksueel was.

    Aantal woorden: 649
    Geschreven in: Hij/zij vorm
    Originaliteit: 9
    Grammatica: 8,6
    Leesbaarheid: 8,7
    Emoties: 8,4
    Gemiddelde: 8.8

    NYC - Met een verhaal over een vrouwelijk personage. Die haar soulmate verliest door ziekte en afscheid neemt met een belofte. Een belofte die haar leven zal veranderen.

    Aantal woorden: 546
    Geschreven in: 'Voorlees'-vorm en ik-vorm
    Originaliteit: 7,9
    Grammatica: 9
    Leesbaarheid: 9
    Emoties: 8,7
    Gemiddelde: 8.6

    Gir - Met een verhaal over een vrouwelijk personage. Die vecht voor haar depressieve vriendin, met een ernstig zieke moeder.

    Aantal woorden: 466
    Geschreven in: Ik-vorm
    Originaliteit: 7,3
    Grammatica: 7,9
    Leesbaarheid: 7,6
    Emoties: 8,2
    Gemiddelde: 7.7

    Ivory - Met een verhaal over een mannelijk personage. Een moordenaar die gestalkt wordt door zijn herinneringen aan haar.

    Aantal woorden: 532
    Geschreven in: Ik-vorm
    Originaliteit: 10
    Grammatica: 9,9
    Leesbaarheid: 9,8
    Emoties: 9,8
    Gemiddelde: 9.8

    XVanilleStar - Met een verhaal over een vrouwelijk personage. Die door haar omgeving als schizofreen wordt gezien door de vele dingen die ze heeft meegemaakt.

    Aantal woorden: 252
    Geschreven in: Ik-vorm
    Originaliteit: 7,2
    Grammatica: 6,9
    Leesbaarheid: 7,2
    Emoties: 7,6
    Gemiddelde: 7.2(-0,5 punt aftrek voor te weinig woorden. = 6.7)

    Secret17 - Met een verhaal over een vrouwelijk personage. Zij trekt elke week naar een nieuwe locatie, op vlucht voor de pijnlijke herinnering. Tijdens haar vlucht vind ze een kleine sprank hoop wanneer ze een vriend vind, in een gewonde en zwervende chinchilla.

    Aantal woorden: 437
    Geschreven in: Hij/zij vorm
    Originaliteit: 8,7
    Grammatica: 9,1
    Leesbaarheid: 9,3
    Emoties: 9,1
    Gemiddelde: 9

    Jannekej - Met een verhaal over een vrouwelijk personage die ondergewaardeerd wordt door haar moeder.

    Aantal woorden: 430
    Geschreven in: Hij/zij vorm
    Originaliteit: 7,1
    Grammatica: 6,7
    Leesbaarheid: 7
    Emoties: 7
    Gemiddelde: 6,9

    BlueElephant - Met een verhaal over een vrouwelijk personage, dat in het geheim leeft met het feit dat zij geen enig kind is zoals mensen denken. Terwijl haar grootste geheim haar jaloezie is op de broer van haar beste vriendin. Een broer zoals zij die ook gehad heeft, maar verloren is.

    Aantal woorden: 603
    Geschreven in: Ik-vorm
    Originaliteit: 9,5
    Grammatica: 9
    Leesbaarheid: 9,3
    Emoties: 9,4
    Gemiddelde: 9.3

    Hippiebusje - Met een verhaal over een vrouwelijk personage, dat meemaakt hoe haar soulmate vanaf zijn nek verlamd raakt en veranderd in een kasplant. Zij blijft hem bijstaan, tot het allerlaatste en bittere einde...

    Aantal woorden:618
    Geschreven in: Hij/zij vorm
    Originaliteit: 9,3
    Grammatica: 8,9
    Leesbaarheid: 9,1
    Emoties: 9,3
    Gemiddelde: 9.1

    Lavender - Met een verhaal over een vrouwelijk personage. Die op haar vijftiende al zelfstandig moet leren leven omdat haar moeder is overleden en haar vader in het buitenland in het ziekenhuis ligt.

    Aantal woorden: 488
    Geschreven in: Ik-vorm
    Originaliteit: 8,1
    Grammatica: 7,9
    Leesbaarheid: 7,9
    Emoties: 8,4
    Gemiddelde: 8.0

    Desolate - Met een verhaal over een vrouwelijk personage, dat op zeer jonge leeftijd te horen krijgt dat haar moeder borstkanker heeft.

    Aantal woorden: 400
    Geschreven in: Ik-vorm
    Originaliteit: 9,1
    Grammatica: 9
    Leesbaarheid: 8,9
    Emoties: 8,9
    Gemiddelde: 8.8


    Sorry dat het zo lang geduurt heeft dames, maar ik heb er een hoop werk aan gehad zoals jullie kunnen zien!


    De uiteindelijke uitslag is dus geworden: Ivory met 9.8v/d10, BlueElephant met 9.3v/d10, Hippiebusje met 9.1v/d10, Secret17 met 9v/d10 en Desolate met 8.8v/d10.
    Verder schrijf ik zelf (samen met Beelzebub) aan het onderhoud van het verhaal en een eigen verhaal daar er in.

    Jullie als lezer horen later nog meer over de verhalen en het geheel, wanneer het project van gang gaat. Iets wat hopelijk zéer binnenkort zal gebeuren.


    Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor het meedoen aan deze wedstrijd en ik hoop jullie als lezer terug te zien bij het verhaal!

    M.v.g,
    Nancy

    [ bericht aangepast op 12 aug 2010 - 23:18 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Afterlife schreef:
    (...)

    Ik dacht dat je meer had, dat je het zo bedoelde. :Y)
    400 is toch niet zoveel? Dat is echt altijd het minimale wat ik aan probeer te houden voor verhalen/delen ergens van. ö
    Of ligt dat echt aan mij?


    400 Woorden is (meer) dan de helft van mijn delen. Die bevatten vaak wel over de 1000 woorden. 't Valt inderdaad reuze mee hoor.


    Scream for mercy!

    ik wil ook wel (maar volgens mij ben ik te laat? :$)


    You are the only boy worth drawing stupid hearts all over my notebook <3

    RODEKAART schreef:
    ik wil ook wel (maar volgens mij ben ik te laat? :$)


    Nee hoor, kan nog steeds. Pas als het verhaal geactiveerd is en in promotie staat is het te laat. ;)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ja hebt al super veel mensen zo te zien maar als het kan wil ik er graag nog bij :D


    The Life Is Just Like Art.... You Can make It !

    HippieBusje schreef:
    Ja hebt al super veel mensen zo te zien maar als het kan wil ik er graag nog bij :D


    Dat kan, als je een stuk tekst stuurt zoals in de begin post aangegeven staat. Ik wacht nog op bijna alle teksten van mensen dus iedereen is nog vrij om mee te doen tot ik ze krijg en de goede heb gevonden.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Afterlife schreef:
    (...)

    Ik dacht dat je meer had, dat je het zo bedoelde. :Y)
    400 is toch niet zoveel? Dat is echt altijd het minimale wat ik aan probeer te houden voor verhalen/delen ergens van. ö
    Of ligt dat echt aan mij?

    Ik probeer het ook. het is echt zotvervelend om zo'n hoofdstuk te lezen van 5 zinnen. Ik moet er alleen erg mijn best voor doen :Y) Het lijkt altijd alsof ik al zoveel meer heb getypt..


    Has no one told you she's not breathing?

    -Update-
    Iedereen mag zich nog aanmelden tot morgenavond 9 uur.
    Dus ja, jij ook als je wilt. (krul)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Afterlife schreef:
    -Update-
    Iedereen mag zich nog aanmelden tot morgenavond 9 uur.
    Dus ja, jij ook als je wilt. (krul)


    Wil.* (krul)


    Scream for mercy!

    Beelzebub schreef:
    (...)

    Wil.* (krul)


    Oh ja. Sorry baas. (krul)
    Ben een Rotterdammer. Ik spreek ABR. Algemeen Beschaafd Rotterdams. Daar komt het door! (krul)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Heey,
    Ik heb me als eerste aangemeld, maar toen stond die uitleg er nog niet bij. Moet ik ook nog een stukje gaan schrijven, of is dat alleen voor de mensen die zich nu nog willen aanmelden?
    X.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Hunter schreef:
    Heey,
    Ik heb me als eerste aangemeld, maar toen stond die uitleg er nog niet bij. Moet ik ook nog een stukje gaan schrijven, of is dat alleen voor de mensen die zich nu nog willen aanmelden?
    X.


    Ja, er zijn zoveel aanmeldingen nu dat ik van iedereen een stukje tekst hoop te krijgen. Want ik wil gewoon het beste voor dit verhaal en daarbij is dit de beste manier om dat te doen. Ik hoop dat je het niet erg vind. (:


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Afterlife schreef:
    (...)

    Ja, er zijn zoveel aanmeldingen nu dat ik van iedereen een stukje tekst hoop te krijgen. Want ik wil gewoon het beste voor dit verhaal en daarbij is dit de beste manier om dat te doen. Ik hoop dat je het niet erg vind. (:


    Nee, ik vind het niet erg. Ik stuur mijn stukje morgen op. :')


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    geweldig idee! ik wil ook wel meedoen.(Y)

    ik


    You can't not look cool with a crossbow.

    ik wil meedoen


    You can't not look cool with a crossbow.