• Na een mislukte poging/glitch in the spotlight heb ik besloten dit verhaal ook maar hier te promoten. Dit is één van mijn eerste semi-realistisch verhalen hier, en ik hoop dat iemand het wat vind en/of het besluit te gaan volgen. (:

    Lara woont samen met haar broer in één van de achterbuurten van een grote stad. Wanneer zij zakt voor haar eindexamen, waar ze zo hard voor heeft gevochten komt ze in een moeilijke situatie met zichzelf te zitten. Maar dan laat Jack, de vijf jaar oudere vriend en een bandlid van haar broer merken haar te zien zitten. En laat hij haar meerdere manieren zien om van de zorgen af te komen. Maar zijn drugs en seks wel de juiste oplossing? Of is het rock en roll leven juist voor haar weggelegd?
    1


    Met pijn in haar handen van het zware gewicht zette Lara de boodschappentassen neer voor de deur en zocht in haar jaszak naar de sleutels. Zodra ze ze vond opende ze de deur en duwde hem open, waarna ze de tassen naar binnen zeulde. “Roy, kom eens helpen” riep ze terwijl ze naar de trap liep. Boven klonk gestommel en herrie, maar geen reactie. “Roooy!” schreeuwde ze nu naar haar broer. “Ja?” werd er terug geschreeuwd. Even later verscheen zijn gezicht boven aan de trap. “Wat is er?” vroeg hij. “Help je me met sjouwen? Ze zijn nogal zwaar.” zei ze, wijzend naar de tassen. “Waarom heb je me niet gebeld? Dan had ik je opgehaald.” antwoordde hij, terwijl hij de trap af kwam joggen en beide tassen overnam. “Dat heb ik gedaan, maar je nam niet op.” verzuchtte ze. Hij gaf geen antwoord en ze vroeg zich af of hij haar niet gehoord had, of niet had willen horen. lees hier verder.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    2

    “Je bent wat?” vroeg Roy met een verbaasde en boze blik in zijn ogen. “Ik kwam 6 punten te kort...” zei ze beschaamd. “Voor wat?” vroeg Mick nu. Ze keek hem onhandig aan en haalde haar schouders op. “Geen idee, nog niet gehoord... morgen moet ik langskomen.” vertelde ze. Haar mentrix had het voor het examen al aangegeven dat degenen die gezakt waren de dag na het nieuws langs mochten komen voor uitleg. “Ik ga met je mee.” zei Roy. Maar nog voor ze kon tegenspreken ging de bel van de oven en moest haar aandacht weer naar het eten gericht worden. De jongens hadden het er nog kort over, maar al snel ging het gesprek over naar het zuip festijn wat ze in gedachten hadden voor die avond. Lara luisterde er afwezig naar terwijl ze de borden vol schepte en voor hen neer zette. Tijdens het eten was het voor het grootste deel van de tijd stil, op het geschraap van bestek en hier en daar een boer na. Hoewel ze zich irriteerde aan het asociale gedrag van de jongens was ze er aan gewend. Ze zei er dan ook niks van, omdat ze wist dat ze toch niet zouden luisteren. Lees verder.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2010 - 21:02 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    3

    Geïrriteerd stompte ze hem in zijn zij, wat hem nog harder deed lachen. “Moest dat nou?” vroeg ze. “Ja, dat moest.” antwoordde hij met een brede grijns. “Je lag zo lief te slapen, en je hoorde me niet.” vervolgde hij. “Dus zag je geen andere keus...” vulde ze hem aan, waarop hij gretig knikte. Roy had precies hetzelfde gedaan. “Maar, wat is er?” herinnerde ze zich hem te vragen nu ze goed en wel wakker was. “Roy vraagt of je ook naar beneden komt.” vertelde hij. “Waarom?” stamelde ze verbaasd. “Hij heeft toch een feest voor je georganiseerd.” klonk zijn antwoord. En aan zijn stem was te horen dat hij het vreemd vond dat ze die link niet meteen had gelegd. “Ik ben gezakt hoor...” hielp ze hem herinneren. “Nou en, die drank moet toch op. Dan drink je maar op de vakantie.” bracht hij in. “Je weet dat ik niet drink.” verzuchtte ze. “En vanavond doe je dat wel. En nu stoppen met zeuren, je komt er toch niet onder uit.” zei hij grijnzend. Vermoeid liet ze zich weer terug zakken in de kussens, en hoorde Jack grinniken. “Dan wacht ik wel tot je klaar bent om te gaan.” legde hij uit toen ze hem vragend aankeek. Lees hier verder.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell