Na een mislukte poging/glitch in the spotlight heb ik besloten dit verhaal ook maar hier te promoten. Dit is één van mijn eerste semi-realistisch verhalen hier, en ik hoop dat iemand het wat vind en/of het besluit te gaan volgen. (:
Lara woont samen met haar broer in één van de achterbuurten van een grote stad. Wanneer zij zakt voor haar eindexamen, waar ze zo hard voor heeft gevochten komt ze in een moeilijke situatie met zichzelf te zitten. Maar dan laat Jack, de vijf jaar oudere vriend en een bandlid van haar broer merken haar te zien zitten. En laat hij haar meerdere manieren zien om van de zorgen af te komen. Maar zijn drugs en seks wel de juiste oplossing? Of is het rock en roll leven juist voor haar weggelegd?
1
Met pijn in haar handen van het zware gewicht zette Lara de boodschappentassen neer voor de deur en zocht in haar jaszak naar de sleutels. Zodra ze ze vond opende ze de deur en duwde hem open, waarna ze de tassen naar binnen zeulde. “Roy, kom eens helpen” riep ze terwijl ze naar de trap liep. Boven klonk gestommel en herrie, maar geen reactie. “Roooy!” schreeuwde ze nu naar haar broer. “Ja?” werd er terug geschreeuwd. Even later verscheen zijn gezicht boven aan de trap. “Wat is er?” vroeg hij. “Help je me met sjouwen? Ze zijn nogal zwaar.” zei ze, wijzend naar de tassen. “Waarom heb je me niet gebeld? Dan had ik je opgehaald.” antwoordde hij, terwijl hij de trap af kwam joggen en beide tassen overnam. “Dat heb ik gedaan, maar je nam niet op.” verzuchtte ze. Hij gaf geen antwoord en ze vroeg zich af of hij haar niet gehoord had, of niet had willen horen. lees hier verder.
The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell