• -het is achteraf gezien best wel lang geworden.-

    Zaterdag –17-07-’10 – zijn mijn Bff en ik naar de Efteling geweest, dit is dus een soort van verslag. Ik werd wakker om half zes, gelijk gaan douche en klaar maken. Het was uiteindelijk zes uur toen ik in de auto zat, opweg naar mijn Bff, -laat ik haar ff voor het gemak Kim* noemen.- Om precies kwart voor zeven kwam ik daar aan en zijn we onmiddellijk naar Goes vertrokken. Daar is namelijk het treinstation. Daar zijn we afgezet en zijn we naar binnen gegaan, hadden we al gelijk een probleem met het afstempelen. We wisten namelijk niet hoe het moest x3. Dus wat deden wij, wij liepen naar een betaalautomaat. Even op al die knopjes zitten duwen. Ik werd daar echt helemaal gestrest van want ik dacht ‘we halen de trein op deze manier niet meer!’ Dus ik liep naar een oude man toen en ik vroeg: “Waar kan ik mijn kaartje stempelen?” de man wees op een geelachtig apparaatje wat wij dus over het hoofd hadden gezien. Nou wij die dagkaart afgestempeld –twee keer – en naar het spoor toe gelopen. Daar moesten we uiteindelijk nog 20 minuten wachten. –we waren 20 minuten te vroeg, dus de trein kwam netjes optijd–. Daar zaten van die lekker negertjes:9~ -Haha, ja wij houden van negertjes:9~- maar één van die negers stond met zijn reet voor de deur dus ik durfde die niet open te doen ;x –ik heb liever geen ruzie met negers–. Dus gingen we maar beneden in de trein zitten. Toen kwamen we bij een station, kwam een van die negers naar ons toe; “Chickies!” echt op zo’n toontje van, gelukkig jullie zijn er nog. Pech voor hem, want we zijn bij de volgende halte uitgestapt. –We moesten overstappen. Daarna zijn we met een meisje die naar het zelfde spoor moest overgestapt naar de trein naar Tilburg. –we zijn via Rozendaal overgestapt–. Daar zaten echt strontverveelde kinders, die erg veel kabaal maakte. –wij werden chagrijnig daardoor omdat we net 4 uur wakker waren–. Toen zijn we uitgestapt in Tilburg, waar we op de bus gingen wachten. Daar hadden we een trein kunnen hebben, twee zelfs maar de ene zat te vol –terwijl wij daar als eerste stonden te wachten! Gewoon asso daar zo :”S – toen stond er een oude vrouw met ons te praten die ook die bus moest hebben, was ze opeens weg met een andere bus die oók die richting uitmoest. Moesten we uiteindelijk nog een half uur wachten op de bus naar de Efteling. Toen die bus er eindelijk was zijn we ergens gaan zitten –na te betalen natuurlijk(‘A) –. Toen kwam er een oude man tegenover Kim* zitten en een lekkere, Chinees voor mij^^. Daar werd ik dan toch weer wat blijer van^^ Achter ons zat een veel te klef koppel, die elke keer aan het zoenen waren -.-‘ en die vrouw had een té foute broek aan. Naja eindelijk bij de Efteling aangekomen, moesten we vet lang wachten bij de kassa –we waren ff vergeten dat we ‘kaartjes’ van het kruitvat bij hadden x3 maarja, hebben we toch weer ff in de rij gestaan net alsof het echt was (: -haha volgens mij komen we nu héél lomp over? :3-. Als eerste gingen we ff naar de wc –waar trouwens een giga rij voor stond.- Daarna zijn we naar de Pandadroom –die film- gevlucht, omdat het letterlijk pijpenstelen begon te regenen. Daar heb ik me ook dood geërgerd aan de kleine kinderen van een jaar of acht. Ze stonden telkens te duwen en te trekken. Hun ouders zeiden er niks van, en toen werd ik nog al chagrijnig en riep: “Doe nou eens normaal joch! Anders mag je de zaal niet in hoor!” Was ik gelijk de boeman natuurlijk -.-‘ Naja in de zaal kregen we dan ook op ons kop omdat Kim* niet door wilde schuiven. –we hadden geen zin x3- Daarna kwam er een klein kindje achter ons zitten, toen de 3D film begon, begon mijn ellende ook. Dat kindje zat zó in die flim dat hij de ‘visjes’ wilde pakken. Maar hij sloeg dus wel lekker met een flesje tegen mijn hoofd aan… Toen heb ik wel even vies naar zijn ouders gekeken. Like: je kunt je kind toch wel even wat opvoeden door te zeggen dat er ook nog ándere mensen in de zaal zijn? Naja, toen de film afgelopen was, was het gelukkig alweer prachtig weer. We zijn toen gaan eten, gezellig op een soort terrasje met ons eigen eten x3 –oost west, Thuis best hé :”D- hihi. Toen ons eten op was zijn we rondjes gaan lopen opzoek naar de Python. Dat was best leuk, alleen kwam ik er met hoofdpijn en een schorre stem weer uit. Toen wilde we naar de Vliegende Hollander, maar die wachtrij was gewoon weg té lang. Wij dus naar die nieuwe Atractie lopen: “Joris en de Draak.” Was dat ding nog niet eens open -.-‘ Wij dus naar de Vila Volta. Ding was dicht ‘wegens onderhoudt.’ Oké dan gingen we in de Droomvlucht. Daar was de wachtrij te lang, dus wij waren creatief, we gingen lekker naar het sprookjesbos (cat). Daar zijn we ook pas na een heel gesukkel bij gekomen. Gingen we eerst nog een plattegrond kopen x3. En hebben we nog wat foto’s gemaakt. –ik wilde niet op de foto, ik nam ze alleen(: -. Anyway, toen we bij het sprookjesbos aankwamen waar we al kapot omdat we ook nog helemaal verkeerd hadden gelopen, echt het halve park doorzocht omdat we geen kaart hadden… Dus bij het sprookjesbos aankwam, deed de helft van de sprookjes het niet. De rode schoentjes danste niet, de heks van Rapunzel klom niet naar boven, de fakier vloog niet op zijn vliegende tapijt en talloze andere sprookjes deden het ook maar half zijn gat. Het enige leuke daar was lange jan én de sprookjesboom :3 Na een paar sprookjes te hebben gehoord en de trollenkoning te hebben geëerd –hij is gewoon cool jonge -. Zijn we naar de souvenirshop gestrompeld. Daar heb ik een wekker van klaas Vaak voor mijn oma gekocht. –het was gewoon zó schattig- en Kim* heeft twee van die rietjes voor d’r nichtje en neefje gekocht. Daarna zijn we naar de bus gegaan en hebben daar een half uur gewacht. In de bus zat trouwens een vét schattige peuter :3 echt vet lief. Naja toen bleek dus dat we een uur te vroeg waren, om onze trein naar huis te halen. Dus zijn we wat gaan eten. Daarna hadden we nog een half uur, maar toen wilde mijn BFF nog naar de h&m maar ik zei: we kunnen beter naar het station gaan wánt als onze trein eerder is kunnen we ook eerder naar huis. (bovendien had ik spierpijn ;x).Dus toen zijn we naar het station gegaan en ja hoor wat denk je? Onze trein was er al! We zijn toen ingestapt en reden op een razendsnel tempo naar het station van Rozendaal. –was een sneltrein waar we inzaten bleek achteraf :3-. Toen kwamen we in Rozendaal aan, en zijn we nog even naar de wc gegaan. Toen liepen we naar spoor 4a. Daar stond de trein die naar Vlissingen ging. Maar Kim wilde daar niet heen omdat hij zo gezegd niet naar Goes ging, terwijl het er wel opstond. Dus ik zei ‘daar stopt hij want daar komt hij langs als hij naar vlissingen wilt!” wilde we in stappen vertrok die trein net… Ik dus even pissig op Kim, omdat ze wist dat ik spierpijn had en dan nog wilde ze langs het station lopen. Naja uiteindelijk hebben we nog wat te drinken en een grote pak chips gekocht. :3 –het was ondertussen al half acht.- na een half uur wachten kwam de volgende trein eindelijk. Toen zijn we ingestapt en na nog een goed half uur waren we eindelijk in Goes. Toen kwam mijn moeder me ophalen en zijn we nog naar de Mac geweest om milkshakes. Daarna zijn we gelijk naar huis gereden. Toen ik thuis was ben ik gelijk gaan pitten, ik had gewoon geen puf meer over joch. Geweldig zo’n dagje Efteling! Echt, ondanks de wat onaangename verrassingen was het toch heel erg gezellig.


    Tot zover onze eerste keer alleen in de Efteling, en onze keer zonder ouders alleen in de trein(:
    *naam in verband met privéreden veranderd.
    -bedankt voor het lezen.-

    [ bericht aangepast op 19 juli 2010 - 22:25 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    k heb het gelezen.
    en het was best wel doelloos. (krul)
    maar wel een leuk gemaakt. (cat)


    Life is a beautiful struggle