• Beauty and the slave

    Het is een verhaal uit de geschiedenis, het speelt zich af rond het jaar 1625. De trans-Atlantische slavenhandel is in volle opkomst en Lolonyo merkt daar de gevolgen van; hij en zijn broer worden meegenomen uit hun dorpje en vervoerd naar Amerika om daar als slaven op een plantage te werken.

    Dit verhaal gaat ook over Karenza. Zij is een meisje uit een welgestelde familie. Ogenschijnlijk heeft ze een prima leven, maar zelf is ze er niet blij mee. Ze moet er namelijk altijd mooi uitzien en ze moet zich altijd voorbeeldig gedragen. Ze heeft weinig contact met mensen van buiten, omdat ze privéles krijgt, het landhuis waar ze in woont is afgelegen en ze mag nergens heen zonder toestemming van haar vader.

    Karenza's vader is de eigenaar van een tabaksplantage en Lolonyo moet daar werken. Zodra hij Karenza een keer langs ziet lopen valt hij als een blok voor haar, en Karenza begint langzaam ook gevoelens voor de zwarte jongen te ontwikkelen. Maar zwarte mensen worden nauwelijks als mensen behandeld en niemand beschouwt ze als gelijkwaardig persoon. Behalve Karenza.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2010 - 20:38 ]


    Stop existing and start living.

    1. What is happening? Who are those white guys?

    [ bericht aangepast op 14 juli 2010 - 17:50 ]


    Stop existing and start living.

    2. Goodbye Africa


    Stop existing and start living.

    Ik lees 'm, en ik vind 'm heel goed :)


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Ik lees 'm, en ik vind 'm heel goed :)


    Thank you! =D

    Wat vind je/vinden jullie eigenlijk van mijn nieuwe omschrijving van het verhaal?


    Stop existing and start living.

    3. There are more


    Stop existing and start living.

    Ik had ook zo'n idee ooit xD nooit uitgewerkt. Ik ben blij dat jij het doet


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    4. Tell me it is not true


    Stop existing and start living.

    5. You!


    Stop existing and start living.

    6. Dear God, my life is so... boring


    Stop existing and start living.