• Hooi.
    Een half jaar terug ging ik met een vriendin en haar ouders naar de film. Een film in 3d, met zo'n brilletje. Ik zag 2 x 2d, ik zag zeg maar het beeld 1 keer, en dan nog een keer het zelfde beeld maar dan alsof het er op lag. Vet irritant. Sindsdien vermijd ik 3d films, maar het worden er steeds meer omdat dat soort films juist in opkomst zijn!

    Vrijdag was ik bij de opticien voor een nieuwe bril, die super cool is trouwens!, en die mevrouw vertelde mij dat mijn ogen niet samenwerken. Als je een jaar of 6/7 bent, dan maken je hersens de klik dat ze gaan samenwerken. Daarvoor doen je ogen dat niet. Mijn hersens hebben die klik nooit gemaakt. Ik ben niet anders gewend dus ik heb er in het dagelijks leven geen last van (wel van het ver weg slecht zien en dat ik hoofdpijn krijg van te lang zonder bril) , maar je hebt samen werkende ogen nodig voor een 3d film.

    Trouwens, dit probleem is niet op te lossen. Je ogen gaan niet meer samen werken door bijvoorbeeld te trainen. Mensen die vroeger een lui oog hadden, zien daar nu misschien 100 % mee, maar beide ogen werken apart van elkaar. Dus dat luie oog is wel te trainen, maar samenwerken van de ogen niet..

    En ook balspelletjes zijn moeilijk, omdat je met niet-samenwerkende ogen niet zo goed kan inschatten wanneer de bal nou bij je is.

    Nu maar hopen dat de 2d-films nooit helemaal verdwijnen o.o

    Als je dit herkent, vraag het dan eens na bij je opticien ;)

    [ bericht aangepast op 20 juni 2010 - 11:24 ]

    2Krull4U schreef:
    (...)
    Ja dat bedoel ik dus. We hebben in de plaats waar ik woon eindelijk een bioscoop. Maar raad eens? Het is een luxe, met bijna alleen maar 3d...

    En volgens een vriend van me komen er ooit ook nog andere manieren van 3d; hopelijk werkt dat wel. Maar dat duurt nog wel effe!

    En zo komt Pirates of the Carribean 4 nu gelijk in 3d, in plaats van dat ze eerst 2d doen en dan 3d. :/ Zal ik die dan wel in 2d in de bios kunnen zien?

    Nou, sommige cinema's spelen een 3D versie en een 2D versie van sommige films, dus misschien moet je eens wat opzoekwerk doen ^^.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik heb ook een lui oog, en ik merk dat wel bij 3D films maar ik kan ze toch wel bekijken. Alleen heb ik dan koppijn XD


    -

    VersaEmerge schreef:
    (...)
    Ik ben geen Nederlander. 8D

    Ik bedoel het aantal :P Om een idee te geven

    Ik vind 3d billetjes irritant, want ik draag sowieso al een bril om tv te kijken en dan moet ik dat brilletje er nog over doen en heb ik 2 brillen op. o.o


    None but ourselves can free our minds.

    bij de bios die 3d kan ik wel zien geen probleem.

    maar thuis met zow rood groen brilletje dan kan ik et niet zien xD
    dan is et beeld groen.. dan weer rood .. dan weer groen..

    zegt me pa dan zow dood leuk : Je moet wel met beide ogen kijken..

    Maar dat doe ik xD

    Hun zien et wel en ik niet =D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik krijg ook hoofdpijn van 3d films maar volgens mij werken mijn ogen wel samen
    -xxx- DevilQueen.


    Everyone has his or her beauty but not everyone see it

    Ik vind dat ze het gewoon bij 2d moeten laten, daar is geen probleem mee.

    Een vriendin van mij, heeft geen dieptezicht, door ook iets aan haar ogen.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    2Krull4U schreef:
    Ik vind dat ze het gewoon bij 2d moeten laten, daar is geen probleem mee.


    Ik vind dat ze het allebei moeten doen, gewoon dat je alles in 3D en in 2D kan bekijken, het is lullig als mensen 3D niet meer mogen zien omdat sommigen geen samenwerkende ogen hebben he.


    Your make-up is terrible

    Wow, dat is wel balen ja ö

    Ik vind 2D sowieso wel fijner dan 3D maargoed :Y)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik vind 3D films dood irritant. Ik vind het niet eens zoveel mooier, en krijg altijd jeuk op mijn neus van die brilletjes (waarschijnlijk omdat ik geen bril gewend ben). Maar ik vind het wel heel vervelend voor jou. Maargoed, zoals eerder gezegd, je mist niets.


    Save me with your love tonight.

    Johhny Depp kan het ook niet - sorry, ik dacht meteen aan dat artikel toen ik dit topic zag - Zelf heb ik er gelukkig geen last van. Ben al naar Alice in Wonderland in 3D gaan kijken en het lukte. Alleen mijn moeder zij wel dat de ondertitteling precies in het midden van de zaal stond en dat had ik niet. Het enigste waar ik wél last van heb is dat die brilletjes niet gemakkelijk zijn als je al een bril ophebt. En dan maken ze je wijs dat dat net heel gemakkelijk is, ze liegen dus.


    MUSIC && FASHION

    Ik heb één keer in 3D gekeken. Toen kregen we baggere goedkope brilletjes van de videotheek. Ik zag de hele film wazig, in groen en rood en ik kreeg koppijn. Dag erna: Een kras op mijn neus van het krabben omdat het zo erg jeukte.


    I live for the applause, you will die for it.

    Oh, ik heb ook zoiets. Maar bij 3D filmen (met of zonder bril) doen mijn ogen gewoon heel vele pijn. Want ik zie met mijn rechteroog gewoon bijna niets. Dus daar kan ik blind aan worden, en dan is mijn andere oog aan de beurt. o:


    All this dampness is damp.

    Ik vind 3D films op zich al absurd. De kwaliteit verslechterd er alleen maar op. En op de één of andere manier heb ik véél liever 2D films.


    If we had not a soul, music would have created it.