• Hooi.
    Een half jaar terug ging ik met een vriendin en haar ouders naar de film. Een film in 3d, met zo'n brilletje. Ik zag 2 x 2d, ik zag zeg maar het beeld 1 keer, en dan nog een keer het zelfde beeld maar dan alsof het er op lag. Vet irritant. Sindsdien vermijd ik 3d films, maar het worden er steeds meer omdat dat soort films juist in opkomst zijn!

    Vrijdag was ik bij de opticien voor een nieuwe bril, die super cool is trouwens!, en die mevrouw vertelde mij dat mijn ogen niet samenwerken. Als je een jaar of 6/7 bent, dan maken je hersens de klik dat ze gaan samenwerken. Daarvoor doen je ogen dat niet. Mijn hersens hebben die klik nooit gemaakt. Ik ben niet anders gewend dus ik heb er in het dagelijks leven geen last van (wel van het ver weg slecht zien en dat ik hoofdpijn krijg van te lang zonder bril) , maar je hebt samen werkende ogen nodig voor een 3d film.

    Trouwens, dit probleem is niet op te lossen. Je ogen gaan niet meer samen werken door bijvoorbeeld te trainen. Mensen die vroeger een lui oog hadden, zien daar nu misschien 100 % mee, maar beide ogen werken apart van elkaar. Dus dat luie oog is wel te trainen, maar samenwerken van de ogen niet..

    En ook balspelletjes zijn moeilijk, omdat je met niet-samenwerkende ogen niet zo goed kan inschatten wanneer de bal nou bij je is.

    Nu maar hopen dat de 2d-films nooit helemaal verdwijnen o.o

    Als je dit herkent, vraag het dan eens na bij je opticien ;)

    [ bericht aangepast op 20 juni 2010 - 11:24 ]

    Hmm, ja, dat heeft een vriendin van mij ook. Die heeft dan zeg maar dat er steeds maar één oog kijkt. Daardoor kan ze geen diepte zien.
    Ik vind die brilletjes voor zo'n 3d film sowieso irritant.


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    2-d films mogen gewoon niet verdwijnen. o.O
    Ik kan namelijk ook niet echt een 3-d brilletje over mijn echte bril schuiven en zonder zie ik niets.

    En wat je zegt van die ballen, komt me bekend voor. :X


    Let the Night embrace you

    Ik heb dat ook met 3d, maar niet zo erg. Ik draag lenzen. ^^
    Met balspelletjes heb ik die ook maar net op tijd.

    Nja, die films gaan echt niet verdwijnen. Want je hebt nu toch ook nog steeds blu-ray en gwn dvd. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ah man. Ik kan mij ook niet concentreren op één ding met beide ogen o_o Het voelt net alsof mijn beide ogen los van elkaar werken..


    "I shut my eyes in order to see.'

    Nyx schreef:
    2-d films mogen gewoon niet verdwijnen. o.O
    Ik kan namelijk ook niet echt een 3-d brilletje over mijn echte bril schuiven en zonder zie ik niets.

    En wat je zegt van die ballen, komt me bekend voor. :X

    Ja da's echt irritant! 1 bril oké, maar twee? Dat voelt altijd zo irritant aan mijn oren dan!


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ja ik had toen ook die bril over mijn eigen. Maar dat zou niet uit moeten maken toch? Ze zeiden iig niks over dat dat niet zou werken ofzo.

    Nouja, de moeder van mijn vriendin zei dat het aan het brilletje lag, maar het ligt dus echt aan mijn ogen en het is níet te trainen.

    Ik heb daar geen last van maarja ik draag ook geen bril...
    Ik vind het erg voor je..
    En btw;de 2d films mogen niet weg ;o


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Nyx schreef:
    2-d films mogen gewoon niet verdwijnen. o.O
    Ik kan namelijk ook niet echt een 3-d brilletje over mijn echte bril schuiven en zonder zie ik niets.

    En wat je zegt van die ballen, komt me bekend voor. :X


    Ik ben dat meer met badminton. Ik kan nooit inschatten wanneer dat pluimpje/shuttleding gaat landen.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    edit; het is niet te trainen.

    2Krull4U schreef:
    edit; het is niet te trainen.

    Dus je zal echt nooit 3Dfilms kunnen zien? ö Da's echt erg! Universal studios, Disneyword, Disneyland waarschijnlijk ook en Kennedy space center bijvoorbeeld werken allemaal met 3Dfilms, dus als je daar een filmpje ofzo wilt zien dan gaat dat niet =/ Da's echt kei erg!


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Troost je, ik kan geen 3d zien. 8D dat blijft gewoon 2d voor mij. En ik krijg er hoofdpijn van. (:

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Dus je zal echt nooit 3Dfilms kunnen zien? ö Da's echt erg! Universal studios, Disneyword, Disneyland waarschijnlijk ook en Kennedy space center bijvoorbeeld werken allemaal met 3Dfilms, dus als je daar een filmpje ofzo wilt zien dan gaat dat niet =/ Da's echt kei erg!

    Ja dat bedoel ik dus. We hebben in de plaats waar ik woon eindelijk een bioscoop. Maar raad eens? Het is een luxe, met bijna alleen maar 3d...

    En volgens een vriend van me komen er ooit ook nog andere manieren van 3d; hopelijk werkt dat wel. Maar dat duurt nog wel effe!

    En zo komt Pirates of the Carribean 4 nu gelijk in 3d, in plaats van dat ze eerst 2d doen en dan 3d. :/ Zal ik die dan wel in 2d in de bios kunnen zien?

    Dat is echt vervelend voor je lieverd. Ik hoop echt dat, dat 3D gedoe niet al te groot word. Soms snappen die grote kerels achter die films er niets van ook. In ieder geval, 3D is niet anders dan 2D, het is alleen mooier, dus je mist niet echt iets.


    Life is hard and then we die

    VersaEmerge schreef:
    Troost je, ik kan geen 3d zien. 8D dat blijft gewoon 2d voor mij. En ik krijg er hoofdpijn van. (:

    20 % van alle nederlanders krijgt er hoofdpijn van, ja.

    2Krull4U schreef:
    (...)
    20 % van alle nederlanders krijgt er hoofdpijn van, ja.

    Ik ben geen Nederlander. 8D