• Dit verhaal zit al een tijdje in mijn hoofd, en ik vraag me af of het jullie wat lijkt.

    Er zijn niet zo heel veel thrillers op Q, en ik vraag me af of jullie behoefte hebben aan een schrijver die zich aansluit bij dit kleine groepje 'providers' voor thrillers en horror e.d.

    Dus, lees a.u.b deze intro en let me know of ik ermee aan de slag moet of niet. (:

    Lief dagboek,

    Wat doe je als een duivelse entiteit verliefd wordt op je en je overal achtervolgd? Pleeg je zelfmoord, met de kans voor altijd in zijn armen te vallen? Of blijf je leven op deze plek die al veranderd is in één grote hel? Het begon allemaal zo onschuldig, eigenlijk vanaf het eerste moment dat ik al dit huis betrok om op mezelf te gaan wonen. Eerst subtiel, kleine dingen die ineens op een andere plek stonden, of wat geluiden 's nachts die ik nooit kon plaatsen maar afschoof op het feit dat ik nog moest wennen aan dit huis.

    Maar al snel gevolgd door engere dingen, eerst briefjes netjes door de brievenbus, alsof ik een stalker had, maar al snel gevolgd door berichten door het hele huis. Geschreven op spiegels, briefjes, zelfs emails zonder afzenders. Het huis wat zich steeds vreemder begon te gedragen, en niemand die me wilt geloven. Maar ook het gevoel dat dit iets is waar ik niet weg van mág vluchten.

    Lief dagboek, zeg me alsjeblieft wat ik kan doen, ik ben te bang om zelfmoord te plegen, omdat god mij dan naar de hel zal sturen. En als de duivel dus echt bestaat, bestaat god ook. Maar blijven leven is ook geen optie meer, aangezien ik al meer dood dan levend ben. Help me, alsjeblieft?



    Nina voelde hoe de tranen haar ogen vulde terwijl ze de pen naast het dagboek neerlegde, niet in staat om verder te schrijven. De tranen werden al snel een zacht, hartverscheurend gesnik, toen ze zag dat de pen door een voor haar onzichtbare hand werd opgetild en het blad van het dagboek omsloeg.


    Lieve Nina,

    Ik zal blijven doorgaan tot je door hebt wat het beste is. Maak je maar geen zorgen, de dood zal voor jouw pijnloos komen.



    Nina keek zachtjes huilend toe hoe de text zich uitbreidde, alsof haar dagboek zelf antwoord gaf op haar vragen en angsten. Haar gehuil werd intenser toen ze zag dat het stuk text afgesloten werd met o demo, wat Galicisch was voor 'de duivel'.

    Ze was erachter gekomen toen ze een eerdere text met dezelfde afsluiting had ingescand en online had geplaatst. Een aantal mensen hadden haar uitleg en sites gegeven met meer informatie, en zo was Nina erachter gekomen dat het de duivel zelf was die haar achtervolgde. En niet zou rusten tot hij haar ziel zou hebben.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2010 - 21:29 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Scandal schreef:
    Ik zou het willen volgen. :Y)


    Quiet the mind, and the soul will speak.