• Heee ;D

    Een tijdje geleden kreeg ik een ideetje, en vandaag dacht ik; screw it, ik vraag het gewoon even.

    Naja, waar eht dus over gaat.
    Ik dacht zo, sinds er hier veel getalenteerde schrijvers zitten, om met zoveel mogelijk Quizletters een story te schrijven.
    Dit was het concept dat ik voor ogen had, maar dat kan net zo goed iets anders worden.

    Een meisje besluit om een boek te laten liggen in de trein zodat iemand anders het vind. Die persoon kan het dan lezen, ofzo, en het dan ergens anders achter laten zodat een nieuw iemand het boek vind. Het doel is om zoveel mogelijk mensen dat boek in handen te laten hebben.

    Wat ik dus dacht is om zoveel mogelijk schrijvers hier ieder een hoofstuk te laten schrijven over iemand die dat boek heeft, of het vind, of whatever.

    Ik weet dat het nog niet helemaal is uit gewerkt, maar ik dacht; even polsen om te kijken of jullie er voor te vinden zijn. Ik vond 't wel leuk ;'D

    Naja, wat denken jullie ?


    Even iets ophelderen;

    Je bent - als je meedoet- niet gebonden aan de story. Je hoeft niet om de zoveel tijd een hoofdstuk te schrijven. Gewoon elk hoofdstuk een andere schrijver. Als je wil mag je er ook meerdere schrijven, maar dat is zeker niet verplicht ;D


    Volgende week - ik heb nu examens - komt hier nog een officieel topic over, met alle informatie netjes op een rijtje gezet. Daar kan je je ook aanmelden om mee te doen en vragen stellen ^^ Ondertussen leg ik een lijst aan van mensen die ook mee willen doen en die komt dan ook in dat topic te staan ;D

    [ bericht aangepast op 12 juni 2010 - 18:33 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Reventon schreef:
    (...)
    Tuurlijk niet ;P Er is altijd wel iemand gek genoeg om verder te lezen ^^

    Haha ;3


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    I'm in :Y):9~


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Cayenne schreef:
    (...)
    Neen, nu ben ik toch even niet mee ^^

    Laat me het ff stuk voor stuk uitleggen ;P

    Het verhaal gaat over een reizend boek, zeg maar. Ieder hoofdstuk van de story gaat er over, dat een ander persoon het boek in handen heeft. Het is gaat niet over een echt boek, maar een fictief. Dus een fictief personage, komt op het fictieve idee om een fictief boek achter te laten in een fictieve trein. Daar vind een ander persoon het - dan zitten we al aan een nieuw hoofdstuk, geschreven door een ander persoon-.
    Enzo verder ;D


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Cayenne schreef:
    (...)
    Neen, nu ben ik toch even niet mee ^^

    Het is de bedoeling dat je 1 (of meerdere) hoofdstukken schrijft. Aan het eind van elk hoofdstuk schrijf je dat je personage het boek ergens achter laat (in de trein, het park etc.)


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Oeh, tof!
    Ik doe mee :3


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Reventon schreef:
    (...)
    Laat me het ff stuk voor stuk uitleggen ;P

    Het verhaal gaat over een reizend boek, zeg maar. Ieder hoofdstuk van de story gaat er over, dat een ander persoon het boek in handen heeft. Het is gaat niet over een echt boek, maar een fictief. Dus een fictief personage, komt op het fictieve idee om een fictief boek achter te laten in een fictieve trein. Daar vind een ander persoon het - dan zitten we al aan een nieuw hoofdstuk, geschreven door een ander persoon-.
    Enzo verder ;D

    ah, nu kan ik volgen..
    bv. persoon 1 vind die boek op de trein en laat hem achter in een bushokje enzo..? (niet alleen in de trein he ^^)


    Keep calm and love Zayn Malik =)

    Misschien kun je een lijstje maken met mensen die mee willen doen?
    Ik wil trouwens ook meedoen =D


    Life is hard and then we die

    Cayenne schreef:
    (...)
    ah, nu kan ik volgen..
    bv. persoon 1 vind die boek op de trein en laat hem achter in een bushokje enzo..? (niet alleen in de trein he ^^)

    Jep ;D Of op een vensterbank, of in een hotel. Anywhere ;D


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    PUKKELxDING schreef:
    Misschien kun je een lijstje maken met mensen die mee willen doen?
    Ik wil trouwens ook meedoen =D

    Ben ik in word aan het maken ;D Volgende week maak ik er nog een 'officieel' topic van met deelnemers, regels en meer details ;D Want nu moet ik verder leren aan mijn examens ;D


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    I'm in!

    Wordt de inhoud van het fictieve boek genoemd of gaat een hoofdstuk echt alleen maar over wat de persoon ermee doet?

    Arachne schreef:
    I'm in!

    Wordt de inhoud van het fictieve boek genoemd of gaat een hoofdstuk echt alleen maar over wat de persoon ermee doet?

    Het lijkt me dat je dat helemaal zelf mag weten? Aangezien iedereen voor zichzelf een hoofdstuk schrijft...


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Arachne schreef:
    I'm in!

    Wordt de inhoud van het fictieve boek genoemd of gaat een hoofdstuk echt alleen maar over wat de persoon ermee doet?

    Wat me wel leuk leek was om het hoofdpersonage van dat boek een naam te geven, en dat je voor de rest mag kiezen wat er mee gebeurt. Je hoeft 't boek ook niet persé te verwerken in je verhaal - Qua inhoud dan-. Het kan net zo goed zijn dat je personage 't op zak heeft. Wat bij voorbeeld allemaal kan:

    - Je schrijft over je personage die het boek leest en wat hij/zij er van vind
    - Je schrijft over je personage die het boek leest en zich verbonden voelt met het hoofdpersonage. - De lezer kan dan bijv. via een flashback ofzo ontdekken waarom-
    - Je schrijft over iemand die het boek vind en met het boek ook zijn/haar grote liefde tegenkomt en je die liefde verder beschijft, het boek komt er dan niet meer in als hoofdonderwerp.
    - Je schrijft over iemand die het boek vind en iets of iemand dierbaar verliest.
    - ...

    Het hangt echt hélemaal van jezelf af. Je mag er mee doen wat je wil, het enige is dat je personage het boek vindt aan het begin van je hoofdstuk en het weer kwijtraakt aan het eind (:


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Reventon schreef:
    (...)
    Wat me wel leuk leek was om het hoofdpersonage van dat boek een naam te geven, en dat je voor de rest mag kiezen wat er mee gebeurt. Je hoeft 't boek ook niet persé te verwerken in je verhaal - Qua inhoud dan-. Het kan net zo goed zijn dat je personage 't op zak heeft. Wat bij voorbeeld allemaal kan:

    - Je schrijft over je personage die het boek leest en wat hij/zij er van vind
    - Je schrijft over je personage die het boek leest en zich verbonden voelt met het hoofdpersonage. - De lezer kan dan bijv. via een flashback ofzo ontdekken waarom-
    - Je schrijft over iemand die het boek vind en met het boek ook zijn/haar grote liefde tegenkomt en je die liefde verder beschijft, het boek komt er dan niet meer in als hoofdonderwerp.
    - Je schrijft over iemand die het boek vind en iets of iemand dierbaar verliest.
    - ...

    Het hangt echt hélemaal van jezelf af. Je mag er mee doen wat je wil, het enige is dat je personage het boek vindt aan het begin van je hoofdstuk en het weer kwijtraakt aan het eind (:


    Ah, nice!
    Can't wait*-*

    Oké, ik doe nu definately mee!


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik doe ook mee !!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you