• Ik heb serieus hulp nodig. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Nou, kijk...

    Ik heb dus een vriendje, T., hij was heel lief voor me voordat we wat hadden. Nu ook nog wel, maar heel anders. Als ik ergens heen wil, met vriendinnen, laat hij meniet gaan. Anders zegt hij dat het uit is als ik ga, je kent het wel. Ook negeert hij me soms. Laatst had ik het uitgemaakt met hem, maar ik wou hem weer terug. En nu hebben we dus weer wat enzo... En ik breng amper tijd met mijn vriendinnen door omdat ik niet mag van hem, enzo. En ik wil hem echt niet kwijt, maar hij beheert mijn hele leven. Ik heb geen sociaal leven meer. En als we dan ruzie hebben gehad, doet die daarna echt zo lief, dat je denkt van: ‘Jij #@*&'! doe niet zo lief, dan ga ik je nog leuker vinden.’

    Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik begrijp mijn moeder volkomen nu.


    neem jij het goede pad maar, ik neem een omweg.

    Ivan schreef:
    Ik zal je vertellen wat je moet doen: ditch the bitch. Ofwel, dumpen. En hoezo ik daarover zo makkelijk kan oordelen? Omdat dominante vriendjes nergens goed voor zijn. Ze zullen uiteindelijk meer kapot maken dan je lief is.

    Deze jongen wil jou geestelijk manipuleren en in zijn greep houden en krijgen. Zeg tegen hem dat jij zo iemand niet bent, dat je oud en wijs genoeg bent om zelf beslissingen te nemen. De enigen die jou nog zouden kunnen verplichten thuis te blijven zijn je ouders en niemand meer.
    Geef niet toe aan die manipulatie!
    Dit soort 'spelletjes' moeten zo snel mogelijk geeindigd worden.

    Damn, wat word ik hier kwaad om.

    Oh, en nog één ding voor ik ophou met preken: Laat zulke jongens/mannen je in de toekomst nooit weer zover krijgen. Je moet laten zien dat je een sterke persoonlijkheid hebt en een eigen wil. Hiermee zul je vanzelf de 'goeien' van de 'slechten' scheiden. Als een jongen met een dominant karakter iemand ontmoet met een sterke wil zal diegene minder snel proberen dat meisje in zijn macht te krijgen. Laat dit dus een les zijn.

    Dat was 't, succes! :]


    Life is a beautiful struggle

    Wooww, ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Ik heb nu iets langer als 8 maanden en mijn vriend bepaald ook heel veel dingen van mijn leven, en ook nadat we ruzie hebben gehad doet ie heel lief, en op msn nergeerd (of doet heel droog & sarcastisch) ie mij ook.
    Maaar, ik zou dan maar een x goed met hem gaan praten dat jij ook behoefte hebt aan je vriendinnen en dat hij dat gewoon moet accepteren.

    En als die dat niet kan.. tja, dan zou ik zeggen maak het uit.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.