• Voor maatschappijleer moet ik een discussie voorberijden,de stelling luid:
    ‘Een werkgever mag zich met het privé leven van zijn werknemers bemoeien’

    We moeten in totaal 10 voorargumenten en 10 tegenargumenten verzinnen. Voor tegen hebben we er 5 en voor voor hebben we er 4.

    Mijn vraag aan jullie is dus of jullie je mening over deze stelling kunnen geven,met argumenten anders heb ik er niks aan.
    Alvast bedankt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ja, want zo kan hij beter rekening houden met zijn werknemers
    Nee, het is privé.
    Nee, maar weten waar iemand vandaan komt kan geen kwaad.
    -dit is ongeveer wat ik vind (krul)

    dank je


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ja, want zo kan hij voor eventuele aanpassingen op het werk zorgen.

    Aan 1 kant nee,want ik vind dat een werknemer naar de kwaliteiten van de persoon moet kijken en niet wat hij vroeger misschien (slecht) gedaan heeft. En aan 1 kant ja,want zo kan hij je werkschema in sommige dingen aanpassen aan hetgene wat voor jou kan. Vb. lopende uren,thuiswerken,... zo van die dingen.

    Ja, maar alleen als de werkgever het goed vind
    Ik kan even niets anders bedenken


    Je t'aime plus qu'hier et moins que demain

    Dank jullie


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ja, zo kan hij zich beter inleven in de situatie van de werknemer
    nee, dat is persoonlijke info en niet iedereen vind dat goed
    maar kijk hier eens naar dat is hetzelfde maar over leerkrachten en school meschien haal je er wel iets uit:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=57887


    Change, the only good thing in this world.

    - Nee, werk en privé moeten we gescheiden houden.
    - Ja, zo kan hij beter de capaciteiten van de werknemer weten.
    - Nee, dat beïnvloed het contact tussen de werkgever en de werknemer.
    - Ja, als ze het goed met elkaar kunnen vinden.
    - Nee, vriendjespolitiek kan zo opspelen.
    - Ja, zo wordt het werk ook een stuk leuker.
    - Nee, de informatie die de werkgever heeft over zijn werknemer kan negatieve gevolgen hebben als er ontslagen dreigen te komen (vooral in deze tijd)

    Hopelijk heb je er wat aan. (:

    [ bericht aangepast op 6 juni 2010 - 17:01 ]


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    -Nee, want werk en privé moet gescheiden blijven.
    -Ja, want dan kan de werkgever rekening houden met de prestaties van zijn werknemer.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Niet, omdat de grondwet de privacy van de mensen in een rechtsstaat waarborgt.

    Wel, als de werkgever aannemelijke reden kan bedenken waardoor de werknemer met zijn/haar activiteiten het bedrijf schade kan toebrengen.

    Niet, het kan leiden tot vooroordelen, vooral wanneer de werkgever stuit op ontdekkingen van de geschiedenis van de werknemer die minder prettig zijn.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2010 - 18:12 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik lees heel veel van ja, dan kan hij er rekening mee houden(als er bv. iets is gebeurt). Maar melden is toch anders dan bemoeien of ben ik nou zo gek? :X
    -Privé moet privé blijven
    -Misschien zien mensen dit als een uitvlucht van hun privé leven dan wil je daar niet op je werk daar alsnog geconfronteerd mee worden.
    - Het zijn de baas zijn zaken niet. Het is alsof een bijna wild vreemde met jouw leven gaat bemoeien. want mensen kunnen zich op het werk wel anders gedragen dan privé


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    Ik lees heel veel van ja, dan kan hij er rekening mee houden(als er bv. iets is gebeurt). Maar melden is toch anders dan bemoeien of ben ik nou zo gek? :X
    -Privé moet privé blijven
    -Misschien zien mensen dit als een uitvlucht van hun privé leven dan wil je daar niet op je werk daar alsnog geconfronteerd mee worden.
    - Het zijn de baas zijn zaken niet. Het is alsof een bijna wild vreemde met jouw leven gaat bemoeien. want mensen kunnen zich op het werk wel anders gedragen dan privé

    Nee,dat bedoelen wij ook met bemoeien.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ja want als de werknemer heel veel problemen heeft en dit gaat ten koste van zijn werk kan de werkgever er mee helpen zodat het op het werk en thuis weer goed gaat


    Leef nu, anders is het straks voorbij.

    Als het om extremere situaties gaat, zoals dat de werknemer z'n kinderen mishandeld, de werknemer gaat scheiden, de werknemer z'n huis gaat kwijtraken etc. Dan vind ik van wel.


    *insert philosophical cringe expression here*