• Hehe, ik ben voor Nederlands een boek narratologisch aan het bespreken en ik moet zeggen wat de belangrijkste verteltechniek in het boek is. Dat is dus het steeds afwisselen van POV's, zoals wij dat hier op Quizlet noemen.
    Maar heeft er iemand een idee hoe je dat juist noemt? :3
    Wisselend vertelperspectief? (Maar dat is volgens mij theorie hij-vertellen en ik-verteller enzo.)

    Edit: ik weet dat POV Point Of View betekend, maar dat is geen algemeen aanvaarde term (volgens mij) en dat kan ik dus niet op mijn taak zetten.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2010 - 21:20 ]


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Point of vieuw? :'O
    Of.
    Point of view.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2010 - 21:16 ]


    Sometimes it's best not to care.

    Point of view?


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Is het niet gewoon wisselend perspectief?
    ipv. wat jij zei; wisselend vertelperspectief, want perspectief geeft al aan dat het verteld word door een bepaald iemand, alleen dan staat er nog ik/hij/zij perspectief voor

    en als dat het niet is, heb ik geen idee:$, I'm sorry


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Embrace schreef:
    Point of vieuw? :'O
    Of.
    Point of view.

    Point of view :3
    Maar dat kan ik toch moeilijk op mijn taak zetten als het geen officieel aanvaarde term is? (Jup, ik heb een lastige leerkracht, type ik-weet-alles-want-ik-heb-gestudeerd.)


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Sid schreef:
    (...)
    Point of view :3
    Maar dat kan ik toch moeilijk op mijn taak zetten als het geen officieel aanvaarde term is? (Jup, ik heb een lastige leerkracht, type ik-weet-alles-want-ik-heb-gestudeerd.)



    Hmm, geen verstand van :'$ Ik zou het ook niet weten, sorry <3


    Sometimes it's best not to care.

    RescueMe schreef:
    Is het niet gewoon wisselend perspectief?
    ipv. wat jij zei; wisselend vertelperspectief, want perspectief geeft al aan dat het verteld word door een bepaald iemand, alleen dan staat er nog ik/hij/zij perspectief voor

    en als dat het niet is, heb ik geen idee:$, I'm sorry


    Ghehe, daar zit iets in (:
    Ik ga het zo doen, dankjewel! :3


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Het perspectief van de personages veranderd telkens in het boek.
    Zo zou ik het verwoorden, want ik weet de echte term ook niet. :'D


    Let the Night embrace you

    Ik denk dat het als het wisselt een 'Auctoriaal perspectief' is. Dat is dat er een soort algemene ik-persoon is die niet in het boek voorkomt, maar een soort verteller is en alles weet van iedereen :p


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik perspectief (waarin het verhaal als met ik personage wordt verteld, en waarbij de persoon niet in de hoofden van de anderen kan kijken om hun gedachten te weten).

    Hij perspectief - persoonlijk (zie ik perspectief)

    Hij perspectief - alwetend. (verteld in hij perspectief en waarbij men de gedachten van andere personen ook kan horen).


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Vertelperspectief? :'D

    Gewoon 'Ik-vertelperspectief of Ik-persoon, Ik-verteller,...'


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    *Neemt eigen cursus Nederlands er even bij*

    - Ik-perspectief: verteld vanuit 1 personage;
    - Personale verteller: verteld in de 3e persoon, 1 personage wordt gevolgd;
    - Onzichtbare verteller: je volgt verschillende personages, auteur grijpt niet in het verhaal in;
    - Auctoriële verteller: je volgt verschillende personages, auteur grijpt in het verhaal in (bijv: Dat zal haar duur te komen te staan.)

    Dus ik gok op 1 van die laatste 2. =P

    [ bericht aangepast op 31 mei 2010 - 21:54 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury