• Morgen is het er weer^^ na 10 jaar wachten (H) [/niet te geloven dat het vroeger 25j was o_O] Maar dan is het weer tijd voor uns peird om uit te breken uit zijn stal, en maakt het Dendermonde onveilig!
    Mwhaha ik ga me lkkr in het roodwit kleden(H)
    Mense die kome morgen?^^ Tzal fantastisch zijn(H)(huil) eindelijk ons peird weer zien:Y)
    KlikHierVoorPrachtigheid
    XxtomfreakskexxX
    -peirdsmilie-
    ps: trotsheid dat m'n pa saxfoon speelt in de ros beiaard harmonie!!!!!

    [ bericht aangepast op 30 mei 2010 - 12:48 ]


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    oeh yeah :Y)
    mijn familie komt uit Aalst btw .. :p


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Eh..
    uitleg graag?
    Waar gaat dit over XD?


    Life is hard and then we die

    Uitleg zou welkom zijn. :3

    [ bericht aangepast op 29 mei 2010 - 19:39 ]


    Only losers can act the way you do

    Uitleg?! (krul)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Wat is dat dan nou weer? o.o


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Voiceless schreef:
    Uitleg?! (krul)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ok hier uitleg x):
    Uit de lange geschiedenis troen keizer Karel De Grote nog aan de macht was, waren er 4Heemskinderen. Ritseart,Writseart,Adeleart en Reynout (7,14,17&21 geloof ik) Elk hadden de broers een paard maar..de jongste gaf het paard een stamp = knock-out paard opslag dood...De jongste kreeg weer een paard..gaf het een slag..paardj dood..Hij wou een sterk paard, geen dat viel na 1 harde slag. Op een dag stond er een verlaten groot gebouw in het bos. Hij stapte er binnen en zag een reuzepaard staan (grtr dab µµn 2m) Hij klom er op, maar het paard zwierde er hem af..Het paard was te wild en steeds wipte hij het jongste Heemkind van zijn rug..maar de zoon gaf niet op en na maanden proberen is het uiteindelijk gelukt het grote Ros te temmen. Trots had hij nu zijn eigen paard dat van geen enkele stoot omviel maar...De vorst kreeg dit te horen en kon er niet mee lachen dat er iemand van zijn onderdanen een sterker & groter paard had dan hetzijne. Hij ging naar de ouders en beloofde hen een grote som geld in ruil voor het paard.. de ouders weigerde en ook de zonen. Hij herhaalde een paar keer zijn verzoek, maar werd steeds afgewimpeld. Uiteindelijk zei hij tegen de jongste dat hij moest kiezen: Ofwel gaf hij zijn paard aan hem(de koning dus) OF anders werden zijn ouders vermoord. Verslagen gaf de koene ridder zijn paard af aan het vorstendom..Maar het nobele Ros Beiaard (zo noemt het peird) bleef trouw aan zijn ridder, en luisterde nooit naar Karel De Grote en wipte hem steeds van zijn rug tot zijn ergernis. Geen enkele temmer kon het paard temmen, het was te wild. Karel De Grote besloot dat als hij het paard niet kon besteigen,niemand het nog mocht besteigen. Hij trok met zijn troepen, en het paard naar de Dender. Er werd een steen rond zijn nek gebonden, en ze wouden hem in het water verdrinken maar..met een sterke hoevenslag werd de steen door hem kapotgeslagen. Een zwaardere steen ging rond het paard zijn nek..maar tevergeefs het Ros Beiaard sloeg het weer kapot. Tot ergernis van de vorst..Als 3de steen kwam er een grote,zware molensteen rond het paard zijn nek..het paard werd de Dender in gegooid en keek naar z'n oude ruiter (het jongste heemskind) deze had het hoofd gedraaid omdat hij het nobele Ros niet wou zien verdrinke..maar het peird dacht dat het van hem niet meer moest hebben en gaf de moet om door te vechte op en verdonk onder de ogen van het hele vorstendom, inclusief de 4 Heemskinderen..(buiten de jongste dan die met z'n rug ernaar toe stond)

    Dit verhaal herdenken wij Dendermondenairs, want de 4 Heemskinderen kwamen uit Dendermonde(H). En omdat de stad Aalst zo jaloers is op ons paard is er eigenlijk ook wel ergens een strijd tussn onze steden (niets erg zo , we doen niet aan oorlog xp) maar wrschnlk gaan ze iets uitsteken op de stoet strx..wrschnlk een zotte frats -' Oilst ff-- Deiremonne rockt:Y)

    Zo hopelijk is het nu wat duidelijker XP
    XxtomfreakskexxX

    [ bericht aangepast op 2 juni 2010 - 5:49 ]


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    Voiceless schreef:
    Uitleg?! (krul)

    Oh, leuk voor je! Wij hebben die sage van buiten moeten kennen voor Nederlands (over het Ros Beiaard). Ik vond het echt zo zielig dat dat paard op het einde verdrinkt omdat het denk dat die ene jongen hem niet meer wil...


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Deiremonne sjtinkt!! Haha lol sorry ik moest het gewoon even zeggen ;D
    Aalst oleeoleee


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    tomfreakske schreef:
    Ok hier uitleg x):
    ...

    Zo hopelijk is het nu wat duidelijker XP
    XxtomfreakskexxX
    Het enigste wat ik nog niet snap is: waarom hebben jullie 25 jaar moeten wachten? :')


    Only losers can act the way you do

    Ik woon niet ver van Dendermonde in Wetteren maar ik ga niet .

    Cappuccino schreef:
    (...)Het enigste wat ik nog niet snap is: waarom hebben jullie 25 jaar moeten wachten? :')


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    tomfreakske schreef:
    Oké hier wat uitleg uitleg: x)
    Uit de lange geschiedenis: toen keizer Karel De Grote nog aan de macht was, waren er 4 Heemskinderen. Ritseart, Writseart, Adeleart en Reynout (7, 14, 17 en 21, geloof ik) Elk hadden de broers een paard, maar de jongste gaf zijn paard een stamp; het paard was op slag dood. De jongste kreeg weer een paard, gaf het een slag, paard dood.

    Hij wou een sterk paard, geen dat viel na 1 harde slag. Op een dag stond er een verlaten groot gebouw in het bos. Hij stapte er binnen en zag een reuze groot paard staan (groter dan 2 meter) Hij klom er op, maar het paard zwierde er hem af. Het paard was te wild en steeds wipte hij het jongste Heemkind van zijn rug, maar de zoon gaf niet op. Na maanden proberen is het uiteindelijk gelukt het grote Ros te temmen.

    Trots had hij nu zijn eigen paard dat van geen enkele stoot omviel. De vorst kreeg dit echter te horen en kon er niet mee lachen dat iemand van zijn onderdanen een sterker en groter paard had dan het zijne. Hij ging naar de ouders en beloofde hen een grote som geld in ruil voor het paard. De ouders weigerde en alsook de zonen.

    Hij herhaalde een paar keer zijn verzoek, maar werd steeds afgewimpeld. Uiteindelijk zei hij tegen de jongste dat hij moest kiezen: ofwel gaf hij zijn paard aan hem of anders werden zijn ouders vermoord. Verslagen gaf de koene ridder zijn paard af aan het vorstendom. Maar het nobele Ros Beiaard (zo noemt het paard) bleef trouw aan zijn ridder, luisterde nooit naar Karel De Grote en wipte hem steeds van zijn rug tot grote ergernis van Karel.

    Geen enkele temmer kon het paard temmen, het was te wild... Karel De Grote besloot dat als hij het paard niet kon bestijgen, niemand het nog mocht bestijgen. Hij trok met zijn troepen en het paard naar de Dender. Er werd een steen rond zijn nek gebonden en ze wouden hem in het water verdrinken, maar met een sterke hoefslag werd de steen door hem kapotgeslagen. Een zwaardere steen ging rond het paard zijn nek, maar tevergeefs: het Ros Beiaard sloeg het weer kapot. Tot ergernis van de vorst.

    Als derde hingen ze een grote, zware molensteen rond het paard zijn nek. Het paard werd de Dender in gegooid en verdronk onder de ogen van het hele vorstendom, inclusief de 4 Heemskinderen...

    Dit verhaal herdenken wij Dendermondenaars, want de 4 Heemskinderen kwamen uit Dendermonde. En omdat de stad Aalst zo jaloers is op ons paard, is er eigenlijk ook wel ergens een strijd tussen onze steden (niet zo erg, we hebben geen oorlog ofzo :'D) maar waarschijnlijk gaan ze iets uitsteken op de stoet straks. Waarschijnlijk een zotte frats ._. Aalst ff-- Dendermonde rockt:Y)

    Zo: hopelijk is het nu wat duidelijker :'D
    Ohja: wat betekent "Uns peird wer up de mert?" :3

    [ bericht aangepast op 30 mei 2010 - 13:11 ]


    Only losers can act the way you do

    Cappuccino schreef:
    (...)Ohja: wat betekent "Uns peird wer up de mert?" :3[/i]

    het betekend : ons paard terug op de markt