• Oke, voor Nederlands moet ik samen met een vriendin een mondelinge uiteenzetting houden.
    We hebben het onderwerp dromen gekozen omdat we daar eigenlijk niks van wisten, maar ons wel intressant leek.
    De bedoeling is dat de tekst volledig objectief is maar mag wel meningen van andere bevatten. Dus mijn vraag aan jullie...
    Denken jullie dat dromen uitkomen of gebeurtenissen kunnen voorspellen?

    Ik heb één keer gehad dat ik iets had gedroomd en dat alles wat er in die droom gebeurde, echt uitkwam. Ieder klein detail.
    Toen was ik bang, lol :Y)


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Als wat ik zou dromen uit zou komen, zou dat niet goed zijn.xD


    *insert philosophical cringe expression here*

    Ik heb wel eens een droom gehad die ook echt uitkwam ..


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Ik denk het niet, dromen zijn nu eenmaal dromen..
    En ik denk soms echt te ver :X dus ik denk niet da die echt gaan uitkome spijtig genoeg :X


    Stop wishing, Start doing..

    Reventon schreef:
    Voor dromen als in iets wat je graag wilt zijn/bereiken in je leven; Dat kan denk ik wel, als je genoeg pit hebt om ze achterna te gaan (:
    Voor dromen als in de beelden die je 's nachts ziet; Nee dat denk ik niet, want dat is je verstand die de afgelopen dag en die daarbijhorende gedachten, emoties en gebeurtenissen verwerkt. Dat heeft dus niks te maken met de toekomst.

    Eens. (:


    .

    PUKKELxDING schreef:
    Nee, ik denk dat dromen een soort samenvatting zijn van dingen die je hebt meegemaakt of dingen die je hebt gedacht.


    en dingen die onbewust in je gedachten hebben blijven hangen. (wat een zin)

    [ bericht aangepast op 30 mei 2010 - 13:31 ]


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    ik denk wel dat het kan, dat dromen dingen kunnen voorspellen.
    je merkt het zelf ook wel dat er verschil is tussen dromen over een date met iemand die je leuk vind, en een droom over iets heel serieus. ik heb zelf een aantal keer gehad dat ik een droom had, wat later (gedeeltelijk) uitkwam. ik geloof wel dat je dingen onbewust kan aanvoelen en dat dat geuit word in je dromen

    nou ik heb wel dromen gehad die uitkwamen? ;4


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Ik denk van niet. vaak zijn dromen dingen die je in je achter hoofd weet maar als je voor het probleem staat er niet achter komt. in je dromen komt het naar voren en denk je vaak dat het echt gebeurt is. het is mij eens over komen ik droomde namelijk een tijdje geleden dat ik een hersenschudding kreeg en een week later was het zo ver. (dat kwam omdat het toen heel glad was en ik iemand kende die zo een hersenschudding kreeg ik droomde erover en omdat het zo glad was was de kans gewoon groot om te vallen dus het was gewoon toeval)


    Leef nu, anders is het straks voorbij.

    Ik denk dat mensen in hun onderbewustzijn véél meer weten dan in hun bewustzijn. En soms, als dat om de ene of andere reden nodig is, komt dat naar boven in een droom -via het onderbewustzijn dus.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Sommigen van mijn dromen komen uit, maar dat komt dan alleen omdat ik droom over iets waarvan ik al weet dat ik het ga doen of iets dat ik elka dag doe (zoals naar school gaan en dat soort dingen).


    Procrastination is the art of keeping up with yesterday

    Jap. klinkt heel stom maar dingen die je droomd kunnen slaan op je gevoelens. Ik heb wel een een verschrikkelijke droomgehad en de dag daarna was ook echt verschrikelijk voor mijn gevoel. snpje ??


    When words fail music speaks

    Aan de ene kant denk ik het wel soms droom ik wel eens dingen en dan gebeuren er dingen later die ook in de droom gebeurden, maar ik denk niet echt dat het iets met elkaar te maken heeft.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik weet het niet. Maar mijn dromen mogen best uitkomen :'D


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Ik denk dat het gewoon toeval is dat er dromen zijn die uitkomen.


    Let us die young or let us live forever.