• Oke, voor Nederlands moet ik samen met een vriendin een mondelinge uiteenzetting houden.
    We hebben het onderwerp dromen gekozen omdat we daar eigenlijk niks van wisten, maar ons wel intressant leek.
    De bedoeling is dat de tekst volledig objectief is maar mag wel meningen van andere bevatten. Dus mijn vraag aan jullie...
    Denken jullie dat dromen uitkomen of gebeurtenissen kunnen voorspellen?

    Nee, ik denk dat dromen een soort samenvatting zijn van dingen die je hebt meegemaakt of dingen die je hebt gedacht.


    Life is hard and then we die

    Je hoort veel over mensen die voorspellende dromen hebben. Zo hadden veel mensen al gedroomd over het ongeluk met de TwinTowers. Ik denk dat dromen niet uitkomen, maar soms voorspellen.


    it's so empty living behind these castle walls

    Bij mij zijn 2 keer dromen uit gekomen. Niet precies, maar ze zaten héel dicht bij de waarheid.
    Dus ik denk dat ze uit kunnen komen, of dat ze voorspellen.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    In sommige gevallen kunnen dromen op korte of langere termijn (ongeveer) iets voorspellen, maar een groot deel van de tijd is het gewoon verwerking van dingen die je meemaakt of die je bewust of onbewust dwarszitten.

    Dromen is een fascinerend onderwerp, ik heb erover geschreven voor mijn examen verslag Nederlands! :)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ik denk dat dromen, of in ieder geval sommige wel uitkomen. Ik heb het nou al vaak genoeg gehad, dat ik gewoon kan zeggen wat er op een moment gaat gebeuren. En dit omdat ik weet dat ik het al eerder heb gedroomd.. En dan zijn het zeg maar een soort van deja-vu's


    The perks of not having a social life starring me and tumblr.

    Voor dromen als in iets wat je graag wilt zijn/bereiken in je leven; Dat kan denk ik wel, als je genoeg pit hebt om ze achterna te gaan (:
    Voor dromen als in de beelden die je 's nachts ziet; Nee dat denk ik niet, want dat is je verstand die de afgelopen dag en die daarbijhorende gedachten, emoties en gebeurtenissen verwerkt. Dat heeft dus niks te maken met de toekomst.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Reventon schreef:
    Voor dromen als in iets wat je graag wilt zijn/bereiken in je leven; Dat kan denk ik wel, als je genoeg pit hebt om ze achterna te gaan (:
    Voor dromen als in de beelden die je 's nachts ziet; Nee dat denk ik niet, want dat is je verstand die de afgelopen dag en die daarbijhorende gedachten, emoties en gebeurtenissen verwerkt. Dat heeft dus niks te maken met de toekomst.


    De 2de,

    De mijne alvast niet.

    Onlangs gedroomd over op een draak vliegen xD


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Oh! ik heb dat ooit gehad!

    doodeng gewoon..

    x


    I live on the pages of these books, dance between the words and get lost in the maze of pure beauty.

    Ja. Soms droom ik kleine dingetjes, en die komen dan uit.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Hmm, idk, but I hope they do.
    Mss is dit wel interessant, ik heb eens gelezen ergens dat iedere persoon dat je ziet in je droom, al eens tegenkomen bent in je leven. Like, idk, een man ofzo die je denk nog nooit eerder gezien te hebben, dat kan evengoed de ijscoman van vroeger zijn toen je nog een kind was.
    Im not sure if it's tru tho.


    I lost myself in FM airwaves

    Nee,
    Anders was ik al getrouwd met Tom Kaulitz en hadden we samen een kindje, haha.

    De dromen die je s'nachts hebt niet. Maar dromen naar een toekomstbeeld, dromen om een bepaald doel te kunnen bereiken denk ik wel. Zolang je er maar volledig achterstaat en het probeert vol te houden en er alles aan doet om het te realiseren. Dan denk ik wel dat het wel eens werkelijkheid kan worden.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik denk dat dromen alleen kunnen gebeuren als ze realistisch zijn. Dus het kan wel, maar hoeft niet.
    En ik denk niet dat ze het kunnen voorspellen.

    Cadillac schreef:
    Je hoort veel over mensen die voorspellende dromen hebben. Zo hadden veel mensen al gedroomd over het ongeluk met de TwinTowers. Ik denk dat dromen niet uitkomen, maar soms voorspellen.


    Hope goes lost but never dies.