• Heey.

    Er schelden echt onzettend veel mensen met kanker. En ik vind dat echt respectloos voor de mensen die zelf kanker hebben/hadden. Ik ben dan ook blij dat Richelle Laurijsen een actie had gestart om schelden met kanker tegen te gaan. Helaas is zij al gestorven. De reden waarom ik het dus ECHT NIET vind kunnen is omdat ik zelf ook kanker heb gehad. Ik had hodginkanker. Een volwassen vrouw of man had het makkelijk overleefd maar omdat ik pas 4 was was ik in levensgevaar. Ik heb het nog maar net overleeft. Ik ben zoo blij dat ik er vanaf ben. Stel je voor dat als je tegen iemand zegt: "Krijg toch de kanker." dat diegene dat ook echt krijgt? Dan waren we allemaal ziek.

    Deze topic was even om mijn verhaal kwijt te kunnen, ik krop het meestal op.

    Update: Omdat veel mensen zeggen dat ik het niet kan verbieden zal ik dit zeggen: Ik kan het ze gewoon niet verbieden. Want dan gaan ze het nog meer doen. En ze moeten het echt zelf weten als ze het doen. Maar dan niet in mijn bijzijn en niet vaker dan 1 keer. Als dat wel zo is kan ik me er ongelooflijk boos om maken.

    <33
    [Mod: Er word in dit topic eerder geruzied dan gediscussiërd. Het gaat er blijkbaar niet meer om wat de meningen van de andere zijn, maar hoe die gene op je over komt en wat die gene dan wel niet zou zijn. En dat word gezegd. Hier moeten jullie niet mee door gaan! Dit topic word door de moderators in de gaten gehouden en als het straks weer ruzie is in plaats van discussie, gaat dit topic op slot.]

    [ bericht aangepast op 23 mei 2010 - 19:17 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 23 mei 2010 - 20:26 ]


    Simple, but effective.

    Krylya schreef:
    Ik scheld met kanker, ik scheld met tering, ik scheld met tyfus & ik scheld met 'godverdomme'.

    In mijn omgeving (op school etc) wordt er ook veel mee gescholden en bij mij was het zo dat er op een gegeven moment zoveel mee werd gescholden dat ik het klakkeloos/automatisch overnam. Niet eens bewust & niet eens met verkeerde bedoelingen.

    Ja, ik heb iemand verloren aan kanker & het feit dat ik daarmee scheld betekent niet dat ik niet met de nabestaanden meeleef of het niet erg vind voor degenen die die ziekte(s) hebben, want dat vind ik wel vreselijk!

    Oh, en xKiroLoverx of hoe je ook mag heten, doe eens even rustig, joh! Anke zegt haar mening & dat geeft jou geen reden haar te beoordelen op haar mening terwijl je haar niet eens kent! Zielig persoon.

    Maar goed, als mensen echt op de woorden gaan letten waarmee dan gescholden word, dan mag het halve woordenboek wel afgeschaft worden. 'Godverdomme, Jezus, Jezus Christus, pesthekel (bv), tering, tyfus, kanker, enzovoort.

    En zeg niet dat dat anders is want aan pest, tering & tyfus gingen ook mensen dood.

    Amen!


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Springbreak schreef:
    (...)
    Amen!


    haha omg die reactie van jou daar op dies wel lol zij zo'n heel ding en jij gewoon heel droog Amen!

    Ik snap wat je bedoelt, mijn broer heeft 't gehad (ook hodgkin), maar je kan het gewoon niet stoppen, ookal heb ik er niet zo'n last van, vind ik dat je dat gewoon niet kan doen..


    Fat chance.

    xKIROxLOVERx schreef:
    (...)

    haha omg die reactie van jou daar op dies wel lol zij zo'n heel ding en jij gewoon heel droog Amen!

    Ach soms zeg je met één heel veel dingen tegelijk.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Krylya schreef:
    Ik scheld met kanker, ik scheld met tering, ik scheld met tyfus & ik scheld met 'godverdomme'.

    In mijn omgeving (op school etc) wordt er ook veel mee gescholden en bij mij was het zo dat er op een gegeven moment zoveel mee werd gescholden dat ik het klakkeloos/automatisch overnam. Niet eens bewust & niet eens met verkeerde bedoelingen.

    Ja, ik heb iemand verloren aan kanker & het feit dat ik daarmee scheld betekent niet dat ik niet met de nabestaanden meeleef of het niet erg vind voor degenen die die ziekte(s) hebben, want dat vind ik wel vreselijk!

    Oh, en xKiroLoverx of hoe je ook mag heten, doe eens even rustig, joh! Anke zegt haar mening & dat geeft jou geen reden haar te beoordelen op haar mening terwijl je haar niet eens kent! Zielig persoon.

    Maar goed, als mensen echt op de woorden gaan letten waarmee dan gescholden word, dan mag het halve woordenboek wel afgeschaft worden. 'Godverdomme, Jezus, Jezus Christus, pesthekel (bv), tering, tyfus, kanker, enzovoort.

    En zeg niet dat dat anders is want aan pest, tering & tyfus gingen ook mensen dood.



    My sentiments exactly!


    Fat chance.

    Springbreak schreef:
    (...)
    Ach soms zeg je met één heel veel dingen tegelijk.


    ja das waar en wij zijn best wel vaag nu eerst helemaal bitchfight en nu ineens gewoon heel normaal:P

    xKIROxLOVERx schreef:
    (...)

    ja das waar en wij zijn best wel vaag nu eerst helemaal bitchfight en nu ineens gewoon heel normaal:P

    Haha ja, ach dat is wel vaker zo joh.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Springbreak schreef:
    (...)
    Haha ja, ach dat is wel vaker zo joh.


    ja weet ik heb ik ook altijd met iemand op school

    xKIROxLOVERx schreef:
    (...)

    ja weet ik heb ik ook altijd met iemand op school

    Haha ja ik ook. Ik heb ooit eens tegen iemand gezegd val toch dood en het is ook wel weer goed. En ach iedereen heeft soms ruzie zelfs beste vriendinnen dus ja.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik zeg het nog eens: Ik weet het ZEKER dat mensen die zeggen dat met kanker schelden respectloos is, ook hebben gescholden met godverdomme. En dat is het zelfde verhaal, geen respect voor Christenen.
    Ik zeg alles, I don't freakin' care. Ik vind het wel erg zielig voor diegene die familie/vrienden hebben verloren door kanker.
    Wat dan? Moeten we nu opeens met SCHEURBUIK gaan schelden? Is dat ook respectloos? Omdat er mensen vroeger aan dood gingen? Kom op zeg, stel je niet aan :/
    Dit is toch een vrij land? Waarom moeten jullie bepalen hoe wij moeten praten? Laat ons toch.

    Dat ik dit nog überhaupt moet zeggen: Mijn freakin' mening.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2010 - 20:30 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Flynn schreef:
    Ik zeg het nog eens: Ik weet het ZEKER dat mensen die zeggen dat met kanker schelden respectloos is, ook hebben gescholden met godverdomme. En dat is het zelfde verhaal, geen respect voor Christenen.
    Ik zeg alles, I don't freakin' care. Ik vind het wel erg zielig voor diegene die familie/vrienden hebben verloren door kanker.
    Wat dan? Moeten we nu opeens met SCHEURBUIK gaan schelden? Is dat ook respectloos? Omdat er mensen vroeger aan dood gingen? Kom op zeg, stel je niet aan :/
    Dit is toch een vrij land? Waarom moeten jullie bepalen hoe wij moet praten? Laat ons toch.


    Ik schold vroeger toen ik 11 was met Scheurbuik, hahahaha. (krul)


    Smiling but close to tears.

    @Up.
    Hahaha, pro x'D


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik ben het met je eens, ik vind het ook vreselijk! Vooral omdat mijn vader er is aan overleden toen ik 6 jaar oud was en dus ook absoluut niks meer van hem kan herinneren. maar dan ook echt niets meer! Ik weet niet hoe hij er uit ziet, hoe hij was tegen mij en ik weet nu eigenlijk niet eens of ik wel van hem houd. Raar, ik weet het. Maar daar heb ik niet eens zekerheid over. Ik kan wel zeggen ja, ik hou van mijn vader. Maar dat doe ik niet, omdat ik totaal niet weet hoe die man geweest is. Ik vind het zelfs raar als ik met mijn moeder praat over hem, papa te zeggen. Omdat ik al tien jaar zonder een 'vaderfiguur' leef... Het raakt mij ook altijd heel erg als iemand 'kanker' zegt, want toch flitsen mijn gedachtes daar dan meteen weer heen.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2010 - 20:33 ]

    Ik scheld niet veel. Mensen die met kanker schelden moeten het zelf weten. Ik ken heel veel mensen die met kanker schelden. Ik heb er eigenlijk geen problemen mee. Maar ik scheld sowieso niet met kanker, want mijn opa is eraan overleden. + Mijn tante heeft kanker.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2010 - 20:34 ]

    Mij boeit het niet als mensen schelden met kanker, gewoon om een scheldwoord te hebben. Maar het boeit me wel als ze schelden met kanker, om gewoon iets uit te lokken en zogenaamd stoer te zijn enzo. Daar heb ik een hekel aan.

    Mijn halve familie is ook overleden aan kanker. Mijn vader, twee ooms, mijn opa en oma. Ik lig er niet wakker van als mensen het gewoon gebruiken als een woord. Zoals er al gezegd word, wat dan met tyfus, godverdomme etc. Is toch precies hetzelfde? Kanker is ook een ziekte, net als Tyfus bijvoorbeeld. Godverdomme is respectloos naar Christenen, maar dat boeit ook niemand echt.


    Ik snap ergens wel dat jij er zo tegen aankijkt, want dat doen veel mensen op die manier. Maar ik kan me niet meer druk maken om wat mensen zeggen en doen, dat heb ik vroeger al te vaak gedaan. Alles wat mensen zeggen en doen, op negatieve en positieve manier zal later weer terug komen in hun leven. Als mensen enkel schelden en negatief denken over anderen mensen, komt het geluk ze echt niet toewaaien.


    Wie du mir, so ich dir.