• Als eerst: ik ben geen rascist. Echt niet. Ik vind dat iedereen gelijke waarden heeft, en ga zo maar door.
    Maar toch zit ik in de knoop met één ding: hoe zeg je het als iemand een donkere huidskleur heeft? Noem je hem dan zwarte, neger, gekleurde, nigger, weetikveel, hoe?
    Meestal zeg ik neger, maar dat is een scheldwoord? En het is niet mijn bedoeling om te schelden of zo. Ik vind zwarte juist zo.. minachtend klinken. Dus, ik weet het niet? Wat denken jullie?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Het beleefste is om 'gekleurd' te zeggen. (:


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Hun benoemen ons ook vaak met witte of blanke, dus ik denk dat zwarte de juiste benaming is.


    Your make-up is terrible

    Ik zeg altijd getint/gekleurd tegen/over die respect tonen. En Neger over degene die geen respect tonen.

    [ bericht aangepast op 28 april 2010 - 19:10 ]


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Neger/nigger is idd een scheldwoord, dus dat zeg je beter niet. Maar uhm. 'Zwarte' lijkt me wel het beste, aangezien men ook 'blanke' zegt. 'gekleurde' lijkt me niet juist, wat dat kan dan evengoed op mensen met een gele of weetikveel huidskleur slagen.

    [ bericht aangepast op 28 april 2010 - 19:10 ]


    Beeeeeeeesje :-)

    Ik zeg eigenlijk zwarte :x Maar ik verbeter mezelf telkens door gekleurde te zeggen :')


    -

    Ik zeg altijd 'kijk die neger' ofzo.
    maar als ze het niet leuk vinden zeg ik altijd 'Het is niet gemeen bedoelt ofzo, ik weet gewoon niet hoe ik je anders moet noemen, want ik vind negers namelijk lauw ja.' En dan zegt diegene meestal droog 'Oke, haha.'

    [ bericht aangepast op 28 april 2010 - 19:12 ]


    Smiling but close to tears.

    Ik zeg altijd neger :3

    Is het niet afro-amerikaan? ;d


    None but ourselves can free our minds.

    UNCOMMON schreef:
    Ik zeg altijd neger :3


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    UNCOMMON schreef:
    Ik zeg altijd neger :3


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik ken een paar zwarten en het enigste woord dat ze niet scheldend vinden, is zwarte. Neger etc zien ze als een scheldwoord.


    -

    'Gekleurde medemens' is het juiste, maar ik zeg altijd neger omdat ik toch een beetje racistisch ben opgevoed.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Imperfect schreef:
    Is het niet afro-amerikaan? ;d


    Ja volgensmij wel.
    Dat zei ik een keer tegen een neger en hij zei 'Zeg maar gewoon neger.' haha.

    @Tangly.
    Ik vind Zwarte juist een scheldwoord? ;o


    Smiling but close to tears.

    ik zeg altijd 'Nigger' hahahaha.
    Of ik zeg; 'die bruine daaro' maar ik vind het niet raar, want ik ben zelf half, dus ik zie vaak genoeg zwarte mensen.
    ja, ik noem ze zelf ook zwart. :$


    It's not the same without you.