• Wat een proloog nou eigenlijk is? Ik bedoel, vaak is het gewoon -in mijn visie- hoofdstuk 0, zeg maar.
    Maar, ik vind het een beetje onzin. (krul)
    Dus, wat is het nou precies?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Dat is een stukje inleiding van het verhaal eigenlijk. Iets dat slaat op het hele verdere verhaal.


    Life is hard and then we die

    Eh tja.. meestal een .. soort voorproefje van het verhaal ofsoiets.


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    PUKKELxDING schreef:
    Dat is een stukje inleiding van het verhaal eigenlijk. Iets dat slaat op het hele verdere verhaal.

    [ bericht aangepast op 14 april 2010 - 16:43 ]


    None but ourselves can free our minds.

    Een stukje uit het verhaal dat eerder voorkomt, een gedichtje dat erbij past of zoiets. Iets wat je in de sfeer van het verhaal moet brengen.


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    Meestal zijn het vage stukjes. Wat de lezer nieuwschierig maakt. En die de lezer gelijk laat weten hoe die persoon zijn verhalen schrijft.


    it's so empty living behind these castle walls

    Een inleiding,soms kijken ze voor uit/terug. Leggen ze dingen uit of vertellen wat in het vorige deel van het boek/verhaal is gebeurt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Een proloog kan een korte inleiding van het verhaal zijn, het kan een gebeurtenis zijn die zich voor jou verhaal afspeelde of gewoon een korte scene uit je verhaal dat ja als voorproefje post.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Een proloog is meestal een vage scene die de lezer nieuwsgierig maakt. Later komt de lezer er dan achter wat er precies mee bedoeld werd.
    Het kan ook een gebeurtenis zijn die zich voor het verhaal afspeelt, als een inleiding. Eigenlijk dus ook weer een beetje het eerste.


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Raadpleeg Wikipedia! :Y)

    Een proloog (of voorrede of voorspel) is de inleiding van een boek of een toneelstuk.
    De proloog bestaat uit een korte, inleidende tekst die aangeeft waarom het boek of toneelstuk is geschreven, of verhaalt wat er aan de handeling is vooraf gegaan.


    Maar soms kan het ook zijn zoals diegene hierboven zegt, dat het een vage scène is uit het verhaal zelf dat de lezer nieuwsgierig maakt.

    [ bericht aangepast op 14 april 2010 - 17:03 ]

    Ik weet het eigenlijk ook niet precies.


    Smiling but close to tears.

    Washington schreef:
    Meestal zijn het vage stukjes. Wat de lezer nieuwschierig maakt. En die de lezer gelijk laat weten hoe die persoon zijn verhalen schrijft.