• Neen, echt serieus. Ik weet het echt niet meer, i.v.m mijn papa. Ik moet daarom even mijn hart uitstorten en vermits ik op msn of zo er toch met niemand over kan praten, doe ik het hier maar.
    Ik heb eigenlijk best een slechte band met mijn papa, al van toen ik klein was eigenlijk. Nog nooit heb ik echt een fatsoenlijk gesprek met hem gehad, om de reden dat ik toch niet met hem echt wil spreken. Antwoorden op zijn vragen doe ik, maar echt met hem spreken niet. Mijn band met hem is sinds enkele dagen geleden er alleen maar op achteruit gegaan. Door privé redenen, ik zou me doodschamen als ik dat hier moest neerzetten. Maar goed, de laatste maanden beschouw ik hem eigenlijk niet meer als mijn papa maar gewoon als een man die bij ons thuis inwoont. Natuurlijk spreek ik 'm wel nog aan met papa, maar het voelt gewoon niet alsof hij mijn papa ís.
    Het ergste van alles is dat ik nu een hele week met hem alleen thuis zit. Mijn zus zit met haar vriendje aan de zee en mijn mama & jongere zus zijn naar Frankrijk voor een week. Wij konden niet mee door redenen. Ik háát het echt om met hem alleen thuis te zitten en ik ben altijd blij als ik 's morgens zie dat hij niet thuis is maar op zijn werk. Maar 's avonds zit ik wel nog altijd met hem en meestal erger ik me dan gewoon echt dood aan mij.
    Het is ook altijd precies of hij mij weg wil. Gisteren zat ik in de keuken tv te kijken en begon hij tegen mij: 'Moet je niet in Stephany haar kamer gaan zien? Haar tv is toch groter en daar staat de playstation toch?'
    I was like: wil je me weg of zo? Fijn, dan ga ik toch daar zitten en kom ik er niet meer uit tot ik ga slapen.
    Daardoor weet ik het eigenlijk niet goed meer & ik vind het 'raar' omdat al mijn vrienden een goede band hebben met hun papa en het bij mij precies is alsof ik geen papa heb.
    -Dit moest ik even kwijt-
    Bedankt voor het lezen, anyway
    (flower)

    heel veel sterkte! echt waar <3

    dat lijkt me raar weetje ;3
    mijn vader en ik hebben wel een goede band denk ik ;3
    naja, het is niet slecht ofzo :'D
    maar ik weet niet,
    kan je er niet met je moeder over praten? ;3
    of misschien wel met je vader ?

    Whipple schreef:
    dat lijkt me raar weetje ;3
    mijn vader en ik hebben wel een goede band denk ik ;3
    naja, het is niet slecht ofzo :'D
    maar ik weet niet,
    kan je er niet met je moeder over praten? ;3
    of misschien wel met je vader ?

    Ik wíl niet met mijn vader praten, het is gewoon allemaal zijn eigen schuld echt. Er staat ergens dat de band nog slechter is dankzij die privé redenen hé? Als hij dat gewoon niet had gedaan, dan was het nog een beetje normaal gebleven maar nu echt, ik wil niet met hem erover praten en, het klinkt misschien bot, maar ik denk dat ik hem gewoon niet meer als vader wíl.

    mijn vader is dood, dus misschien kan ik niet echt meepraten hierover.
    Maar mijn moeder heeft wel een vriend(al acht jaar).
    En het is dus soort van de bedoeling dat hij mijn stiefvader is, maar ik zie dat gewoon niet zo.

    Idd echt stom om dan met hem alleen thuis te zijn, ik leef met je mee (flower)


    Alis volat propriis

    Eloquently schreef:
    (...)
    Ik wíl niet met mijn vader praten, het is gewoon allemaal zijn eigen schuld echt. Er staat ergens dat de band nog slechter is dankzij die privé redenen hé? Als hij dat gewoon niet had gedaan, dan was het nog een beetje normaal gebleven maar nu echt, ik wil niet met hem erover praten en, het klinkt misschien bot, maar ik denk dat ik hem gewoon niet meer als vader wíl.

    ik weet natuurlijk niet wat er gebeurt is, maar als mens moet je elkaar toch op fouten kunnen wijzen? Dus misschien is het een idee als je het op schrijft, in een verhaal ofzo, en die dan ergens neer legt voor hem. En misschien is het een idee als je die week bij een vriendin gaat slapen? Dan ben je niet alleen thuis met je vader en dan heb je dus geen last van elkaar ;3
    in ieder geval, heel veel succes!

    Mmmh, jouw situatie lijkt me echt moeilijk. Kan je die week misschien niet een avondje bij een vriendin gaan slapen?
    In elk geval veel sterkte met heel de situatie :3


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Whipple schreef:
    (...)
    ik weet natuurlijk niet wat er gebeurt is, maar als mens moet je elkaar toch op fouten kunnen wijzen? Dus misschien is het een idee als je het op schrijft, in een verhaal ofzo, en die dan ergens neer legt voor hem. En misschien is het een idee als je die week bij een vriendin gaat slapen? Dan ben je niet alleen thuis met je vader en dan heb je dus geen last van elkaar ;3
    in ieder geval, heel veel succes!

    Als het normale fouten waren kon ik hem sowieso vergeven, maar hier niet. Believe me, jij zou het je vader ook niet kunnen vergeven (:
    Als ik het in een verhaal stop, dan is dat voor mezelf en niet voor hem. Die moeite doe ik gewoon niet meer voor hem, weet je? Hij heeft het vroeger al een stuk verpest maar nu verpest hij het gewoon helemaal, snap je?

    :( Ik weet niet, ik heb ook niet zo'n sterke band met m'n vader, en als ik dus alleen met hem thuis ben eet ik met hem, maar voorderest doe ik gewoon dingen voor mezelf.
    En inderdaad misschien een keer bij een vriendin slapen ofzo?
    Verder weet ik niet echt iets, eigenlijk, maar heel veel succes <3
    en als je behoefte hebt mag je tegen mij 'praten', maar dat wist je al x:


    There are several things that I have been doing wrong.

    Ik denk echt dat het het bests of om er met je vader zelf erover te praten. Misschien bedoelt hij het helfmal niet zo, maar is er een reden voor zijn gedrag. - ik weeg natuurlijk niet wat die privé redenen zijn- maar als het iets ergs is kun je het beste vragen waarom hij dat gedaan heeft. En anders even met je moeder het er over hebben I know its à hard thing to do. Maar proberen kan geen kwaad. X.


    Baby you're a firework, c'mon show them what you're worth.

    Als je er niet met hem over praat zal het nooit opgelost worden hoor. :x


    None but ourselves can free our minds.

    @Marloes
    Ja, eten ook en antwoorden op zijn vragen, but that's it. En bedankt, ook al wist ik het al <3

    @De rest
    Snap het dan toch. Ik kán daar niet over praten met hem, echt niet. maar toch bedankt voor de raad en het te lezen en zo.

    Ahw, ik ken het, zo half. Met mijn vader is het ook héél moeilijk om tegen te praten, maar ik had er dan eens iets van gezegd en nu lukt het wel wat beter. Misschien moet je hem het ook eens zeggen? Wie weet helpt dat, zoals het bij mij wel heeft gedaan.


    Tanya is de beste.

    twiddict schreef:
    mijn vader is dood, dus misschien kan ik niet echt meepraten hierover.
    Maar mijn moeder heeft wel een vriend(al acht jaar).
    En het is dus soort van de bedoeling dat hij mijn stiefvader is, maar ik zie dat gewoon niet zo.

    Idd echt stom om dan met hem alleen thuis te zijn, ik leef met je mee (flower)


    omg. :O veel sterkte. ookal is het msichien lang geleden ! ik hoop egt dat je het hebt kunnen verwerken of dat je het nog goed kunt verwerken ! (flower)

    @Eloquently;

    ik weet wat je bedoelt ik heb precies het zelfde met mijn vader alleen mijn ouders zijn gescheiden en sinds kort mag ik hem niet meer zien van mijn moeder.. een te lang verhaal. :$ maar veel sterkte (flower)
    en ik leef met je mee ! werkelijk waar !


    Life is a beautiful struggle

    Eloquently schreef:
    @Marloes
    Ja, eten ook en antwoorden op zijn vragen, but that's it. En bedankt, ook al wist ik het al <3

    @De rest
    Snap het dan toch. Ik kán daar niet over praten met hem, echt niet. maar toch bedankt voor de raad en het te lezen en zo.

    Als je er met hem niet over kan praten, lukt het niet met je moeder? Misschien kan zij wel iets doen?


    Tanya is de beste.

    Pliena schreef:
    (...)
    Als je er met hem niet over kan praten, lukt het niet met je moeder? Misschien kan zij wel iets doen?

    Ik weet niet. Ze komt pas zaterdag thuis, dus ik heb tot dan om te bedenken hoe ik het juist moet zeggen. Al denk ik dat ik er morgen eerst met mijn zus over ga praten ~ ze komt morgen terug thuis. Maar met mijn vader is echt uitgesloten.