• Heeft iemand hier verstand van de Christelijke kerk? Want ik weet een paar dingen niet, en ik snap wikipedia weer eens niet.

    1. Wat is een celibaat?
    2. Wat zijn sacramenten?
    3. Wat betekend 'In de ban doen'?


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Geen idee?
    ik ga nooit naar de kerk :9~

    1. Wat is een celibaat? Celibaat (van het Latijn caelebs of coelebs = ongehuwd) is de term voor de bewuste keuze, ongehuwd te blijven, met name van geestelijken, maar ook andere gelovigen. Iemand die leeft naar het celibaat, leeft celibatair. Omdat in veel kerken seksuele handelingen enkel binnen het huwelijk toegelaten zijn, houdt het celibaat dus ook volledige seksuele onthouding in.
    2. Wat zijn sacramenten? Een sacrament is een gewijde handeling binnen de christelijke kerken, die een belangrijk moment in het leven van een gelovige markeert. Het begrip is afgeleid van het Latijnse sacramentum, dat (geloofs)geheim betekent. De Rooms-Katholieke Kerk en de Oosters-Orthodoxe kerken kennen zeven sacramenten, de Protestantse kerken twee.
    3. Wat betekend 'In de ban doen'? die weet ik niet.

    ik denk dat dat duidelijk is?

    [ bericht aangepast op 10 april 2010 - 10:35 ]

    1. Het celibaat is dat priesters niet mogen huwen en kinderen krijgen (seksuele onthouding dus).
    2. Ehm, 7 mijlpunten in het leven van een christen volgens de kerk. (Doopsel, communie, vormsel, eucharistie, huwelijk, priesterwijding (optioneel), ziekenzaliving).
    3. Eh, uitsluiten van de kerk? Geen idee, ik zoek het even op anders.
    Edit: Jup, in de ban doen is iemand uitsluiten uit de kerk (maw: excommunicatie).

    [ bericht aangepast op 10 april 2010 - 10:36 ]


    Home is now behind you. The world is ahead!

    sorry weet ik niet ;3