Ik weet dat ik hier zoveel topics over open, maar ik moet het steeds kwijt.
Over Frans...
Waarschijnlijk weten jullie dat ik er érg veel moeite mee heb. Vorig jaar zat ik er méér dan 6 uur achter voor een voldoende. Maar zelfs dan ken ik niet alles. Het is gewoon zo moeilijk en té veel. Ik heb super veel stress aangezien ik morgen (of later, als ik niet aan de beurt kom) een SO heb van Frans en Spreekvaardigheid. Maar ik heb spreekvaardigheid niet doorgenomen aangezien ik absoluut het geduld nu niet heb alles op te zoeken op de CD. Dus ga ik gewoon 'Frans denken', dat lukt wel hoop ik.
Ik heb ong. 50 woordjes geleerd de afgelopen 2 dagen. Vandaag 10 van de 24 zinnen. Dus ik moet er nog 14, maar die krijg ik echt niet meer in mijn hoofd.
Mijn haar zit door de war, ik sla met dingen, ik sla mijn vuist op het bureau, ik smijt met dingen. Ik voel me paranoia, ik trek het niet meer met deze -te erg woord- taal. En ik zeg dit niet om aandacht te trekken, ik smijt en sla écht met dingen. Soms komen er tranen en span ik me helemaal samen dat het pijn doet. Ik trek mijn haar eruit van stress. -Maar een paar haartjes heur, niet mijn hele kapsel dat ik kale plekken heb-
Nee, dit trek ik niet. Ik krijg die zinnen er niet in terwijl ik écht omhoog moet. Nog maar een paar weken en dan word het besluit genomen of ik naar HAVO of VMBO ga. En ik wil ABSOLUUUUT NIET NAAR VMBO. Ik heb gezegt dat als ik naar VMBO ga, ik níet naar school ga, ik hoor daar niet thuis. Ik moet 60 punten halen voor Havo, ik heb er 58. Ik heb de laatste tijd echt goede punten gehaald. Maar Frans en Economie krijg ik gewoon niet omhoog...
Ik haat dit, ik wil naar HAVO, punt. Ik trek dit godverdomme niet. Ik haat school, Frans is niet nodig, ik wil geen baan met Frans, waarom leer ik het, Frans is geen wereldtaal, tuf op. Ik kan dit niet, ik haat dit.
Sorry voor dit alles. Je mag me voor gek verklaren, je doet maar, intresseert me geen reet. Je mag me gewelddadig noemen, ja, dat ben ik ook. Ik sta voor zowat alle B-vakken gemiddeld een 8... maar natuurlijk tellen die niet mee. Ze letten helemaal niet op creatieve kinderen GODVERDOMME. Ik wil later iets met tekenen doen, laat me godverdomme en let daar nu ook op.
I live for the applause, you will die for it.