• Blijkbaar ben ik een HSP.
    Een hoog sensitief persoon.
    Dat betekent dat je erg gevoelig ben, voor teveel geluid of geweld, je niet goed kan uitrusten in een drukke omgeving, je chaotisch bent, je mensen zelf begrijpt en ziet wat voor persoon het is, je govoelig bent voor andere mensen (bijvoorbeeld als iemand huilt, je snel je ook verdrietig voelt of zelfs moet huilen etc.)
    Dat ben ik dus.
    Mijn moeder dacht dat al een beetje, omdat ik vroeger sowieso erg verlegen ben en erg gevoelig. Nu heb ik een test gedaan, en het blijkt dus dat ik hoog sensitief ben.
    Jij ook?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    ik ben beniewd =3

    Die dingen die je opnoemt komen aardig bekend voor ;x


    -

    Ok, ik ben dus ook HSP ._.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2010 - 16:56 ]


    -

    Ik ook =']


    Life is hard and then we die

    Vermoedelijk.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    BK schreef:
    Ok, ik ben dus ook HSP. ._.

    Dan gaan we samen mediteren want ze zeggen dat dat goed is voor ons en we gaan ook op yoga.(krul)


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik niet -gayhandje-


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Je test-score wijst uit dat je vermoedelijk wel een Hoog Sensitief Persoon bent; je zult speciale maatregelen moeten nemen om je leven goed te kunnen leiden.



    naja, in ieder geval, als ik de test zou moeten geloven zou ik dat wel zijn, maar goed =3

    Die test betekent niet dat je ook werkelijk HS bent. (nerd)

    Prodigy schreef:
    Die test betekent niet dat je ook werkelijk HS bent. (nerd)

    Hoezo?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Heroic schreef:
    (...)
    Dan gaan we samen mediteren want ze zeggen dat dat goed is voor ons en we gaan ook op yoga.(krul)

    Ik mediteer al, dat deed ik al voordat ik dit wist. Het geeft me rust :Y)


    -

    Prodigy schreef:
    Die test betekent niet dat je ook werkelijk HS bent. (nerd)

    dat denk ik ook ;x
    ik denk dat je wel meer vragen nodig hebt om het preciezer te zeggen enzo (cat)
    -maar dat ben ik ;x-

    Thingies schreef:
    Ik niet -gayhandje-

    Heroic schreef:
    (...)
    Hoezo?

    Veel van die dingen heeft ongeveer iedereen. Wil je een fatsoenlijke test afleggen, ga dan naar een dokter of een psycholoog.

    Als je deze test moet geloven, is ongeveer iedereen HS. Absoluut niet te vertrouwen, net zoals je een depressietestje gaat afleggen op internet. Enkel een dokter of dergelijke kan je zeggen wat je hebt of niet hebt.

    Oke niet om jullie af te zeiken ofzo maar die testen zijn niet 100% betrouwbaar, wil je het echt weten dan moet je naar de huisarts die testen heeft en ook nog eens naar een psycholoog voor wat testen en dan pas kan je zeggen dat je HSP bent of niet want het lijkt op zoveel dingen iedereen herkend wel een stukje van zichzelf daar in, helemaal als je soms in een dip zit! Verder zijn er ook verschillende vormen van HSP! (:

    Anywayz ik ben het écht! Ik heb testen bij de huisarts en de psycholoog moeten doen 2 jaar geleden omdat ze niet wisten wat er nou met mij aan de hand was, dat bleek dus HSP (highly sensitive person) te zijn! En het is lang geen pretje! Uitgaan is voor mij vaak al te veel net als een concert, dan moet ik daarna 3 dagen uitrusten. School gaat vaak nog wel maar toch kan ik van een dag enorm gesloopt zijn omdat ik gevoelens "overneem" van anderen en ik dan in de knoop kom. Ik voel vaak ook al aan dat er iets aan de hand is etc. Je moet er uiteindelijk mee leren omgaan en mee leren leven want je komt er nooit vanaf, en geloof me dat is de eerste paar jaren heeel moeilijk! Ik kan er nog niet mee omgaan!

    [ bericht aangepast op 16 maart 2010 - 17:02 ]


    dream, dare, fly!