• De stelling van vandaag luidt:
    Mensen zouden met minder net zo gelukkig moeten zijn

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens.
    We wordne veel te veel verwend tegenwoordig.
    (Hehe, mij niet inbegrepen, ik heb gewoon geluk xD)

    Scarecrow schreef:
    Vind het altijd vreselijk als ik zeg 'Dit eten is vies' en iemand anders dan zegt 'Ben er blij mee, andere hebben niks'. Echt vet annoying als iemand dat zegt. Intresseert mij dat nou, ik vind het vies, punt. ._.

    Geen mening.

    Sluit ik me bij aan, maar toch vind ik wel dat we blij moeten zijn met de dingen die we al hebben, en niet dat we alleen maar meer en meer willen.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    eens, mensen willen altijd meer meer meer, ze kunnen nooit gelukkig zijn met de dingen die ze hebbent


    Never forget the things that make you smile

    Het is een erg goede leefregel, maar het kan onmogelijk voor de volle honderd procent opgaan bij ons, zie voorbeeld van Scarecrow.
    Het heeft geen zin iemand met schuld op te zadelen voor situaties die wij niet in de hand kunnen hebben.
    Ik beschik als persoon niet over de macht om te zeggen: En nu twintig miljoen voedselpakketten naar Afrika. Wij hebben het goed hier, alleen daar moeten we ons bewust van blijven. En je wordt er niet minder op als je het twintigste t-shirtje in de winkel laat hangen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dat hangt gewoon van de persoon af. En van de stemming waarin die verkeert. Ik zou makkelijker niet blij zijn met iets als ik me slecht voel en dergelijke. Maar als ik bijvoorbeeld heel blij ben, dan reageer ik positiever op kleinere dingen.
    En natuurlijk hangt het ook af van de plaats waar je woont en in welke omstandigheden. Als iemand niets anders gewend is dan armoede, dan leert die ermee leven en dan past die zich ook aan aan die omstandigheden. Dan is die gelukkig met wat die heeft.
    Zoals wij gelukkig zijn met wat wij hebben.


    Where there is a sea there are pirates...

    Suffer schreef:
    Oneens.. Denk ik.
    Mensen die zijn geboren in goed onderhoudende wijken/dorpen/steden, waar geen armoede is maar ook geen enorme welvaart is, zijn niet anders gewend, zoals wij allemaal hier op Quizlet. Dus als je dan opeens met een boterham en 1 fles water in een week moet lezen is dat minder leuk. Natuurlijk, en dat kun je die mensen niet eens kwalijk nemen, zo zijn we het gewend en dan is 't raar om volgens een andere manier te leven.


    ook mijn mening


    Werken is leuk, ik kan er uren naar kijken.

    ja,eigenlijk zou da moeten kunnen,ma we zijn het nu al zo gewoon da we er ni eens meer aan durven denken.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    FromLaToRome schreef:
    eens,
    Hier is iedereen het gewend om thuis meer dan één tv te hebben, een computer en dagelijks een uitgebreide maaltijd, terwijl ze in sommige landen elke dag weer hard moeten werken om toch maar eten op tafel te krijgen, zij zijn al gelukkig als ze een klein beetje geld hebben.
    We zouden blij moeten zijn met wat we hebben,
    anderen hebben niet zoveel luxe als ons.


    I'll live every second like it is my last one <3

    Eens.


    Never run out of reasons to smile...

    ik vind van wel, tel wat je hebt niet wat je mist


    A woman's best make up is her smile

    Flynn schreef:
    Vind het altijd vreselijk als ik zeg 'Dit eten is vies' en iemand anders dan zegt 'Ben er blij mee, andere hebben niks'. Echt vet annoying als iemand dat zegt. Intresseert mij dat nou, ik vind het vies, punt. ._.

    Geen mening.


    Agree!


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Het is niet hetgeen wat je hebt dat je gelukkig maakt, maar hetgeen waar je het mee vergelijkt. Gelukkig zijn is relatief.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Eens,
    ik haat het als mensen gaat zeuren om wat ze niet hebben,
    ik denk altijd maar van,
    wees blij, je leeft!
    Mijn ouders hebben dan wel veel geld, maar ze gaan me niet alles geven, ze leren me dat je ook blij moet zijn met wat je hebt en dat ben ik ook (:


    wth.

    eens en niet eens...
    de armere niet...
    de rijkere na een beetje wennen wel...

    Mee eens.
    In Nederland heb je allemaal spelprogramma's waar je superveel geld (en voor kinderen dure spullen) kan winnen, maar hallo?! Er bestaat ook nog zoiets als een medaille voor de eer!