• Ik en een vriend hebben een probleem dat gaat over een vriendin van ons.
    Met een vriendin van ons gaat het de laatste tijd helemaal niet lekker door wat bepaalde dingen, onder andere door wat pesterijen.

    Een vriendin van ons zit al een paar jaar in over haar gewicht (ze is niet de allerdunste maar ook zeker niet superdik, gewoon wat steviger) en ze at al een paar jaar heel weinig. Zo eet ze bijvoorbeeld tussen de middag al een paar jaar helemaal niks. Nu heeft ze de laatste tijd weer wat pesterijen meegemaakt over dat ze dik is en nu is ze helemaal er in op gegaan.

    Ze heeft een plan voor zichzelf op gesteld waar ze vanaf zaterdag al mee bezig is gegaan. Zo eet ze alleen een paar crackers als ontbijt, het avondeten eet ze ook en voor de rest eet ze niks meer! Ze drinkt heel veel thee en water om het hongergevoel te onderdrukken. Als haar ouders met bijvoorbeeld een snoepje of een koekje komen dan denkt ze daar een uur over na en durft ze het niet op te eten, uiteindelijk doet ze het met heel veel moeite en kleine hapjes die ze zo zacht kauwt dat het vloeistof word. Ze let ook al een paar dagen op alles wat ze eet hoeveel vet en calorieën er in zitten en is aan het oefenen om haar vinger in haar keel te steken en dan te overgeven. Verder is ze de laatste paar dagen ook aardig bezig met snijden..

    Ze draait er helemaal in door en we weten niet meer wat we moeten doen! Ze luistert niet naar ons! We willen haar helpen maar we hebben geen idee hoe het nu moet. We wonen aan de andere kant van het land dus haar opzoeken gaat ook niet zo goed en aangezien zij vaak boos op ons is durven we ook niet echt..

    Hebben jullie tips wat we tegen haar kunnen zeggen of wat we kunnen doen?

    Ze zit hier op Quizlet. En ze is best wel actief op het forum.

    Wacht nog heel even af, blijft ze uiteindelijk doorgaan en weet je geen raad praat er dan met je ouders over. Samen met hun kun je overwegen of je met haar ouders gaat praten of niet. Je moet niet boos op haar worden, je moet je vriendin vooral steunen en laten blijken dat je er voor haar bent. Maak geen opmerkingen van 'Oh, ben je afgevallen? Je ziet er goed uit!' dat kan haar mogelijk aansporen tot nog meer 'afval-kicks'.
    Dit is natuurlijk erg moeilijk voor jullie allemaal, en als je ooit steun, help of even met iemand praten wilt kun je me altijd pb'en of iets in mijn gastenboek zetten. Ik heb er ervaring mee, en ik wil graag wat voor jou én je zoal je vriendin wat betekenen als dat nodig is. Laat maar wat horen!
    Sterkte en ik ben er voor je!

    [ bericht aangepast op 8 maart 2010 - 21:34 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Dan zal je haar op dit topic moeten wijzen, zodat ze weet dat jij moeite voor háár wil doen. Verder ligt het geheel aan haar kant, je kúnt haar niet pushen of dwingen om beter te gaan eten. Haar gevoelens zullen eerst beter moeten worden, en het enigste wat jij kunt doen is toekijken, en een goede vriendin zijn. (:

    Sterkte ermee, en zoals al gezegd. Als je vriendin dit leest, ik wéét waar ik het over heb. Ook zíj mag mij me aankloppen. (:

    Nee zulke opmerkingen zal ik nooit maken!
    Ik probeer al te laten merken dat ik er voor haar ben en dat ik met haar wil praten. Ze laat het alleen niet toe.

    Dan zul je gewoon moeten afwachten totdat zíj er aan toe is. (:

    RiannexBFMV schreef:
    Nee zulke opmerkingen zal ik nooit maken!
    Ik probeer al te laten merken dat ik er voor haar ben en dat ik met haar wil praten. Ze laat het alleen niet toe.

    Je moet haar ook daarvoor niet pushen, dwingen kan nooit. Ook zij heeft even tijd nodig.


    your eyes are like stars in the night.

    Ik probeer wel met haar te praten. Maar al gauw heb ik door dat ze niet wil en dan hou ik ook op.

    Ik had net ook even met iemand gepraat die haar kent en ziet op school. Ze heeft vandaag heel weinig gegeten. Een paar crackers een snoepje van iemand en het avond eten. Maar dat probeert ze ook weer uit te kotsen. Alleen dat lukte niet. Ze was lijkbleek, enorm misselijk en ze is een paar keer bijna flauw gevallen. Verder kropt ze ook al haar problemen op.

    Ga dan maar eens nadenken waarom ze zulke dingen niet tegen jou of Julian zou zeggen...


    dream, dare, fly!

    Er zijn wel wat dingen gebeurd ja. Maar we maken ons wel zorgen om haar.

    RiannexBFMV schreef:
    Er zijn wel wat dingen gebeurd ja. Maar we maken ons wel zorgen om haar.


    Misschien vertrouwd ze jullie niet omdat jullie nog al aardig laag deden en over haar en anderen die ze goed kent enorm zaten te roddelen en omdat jullie alles doorsturen wat ze in vertrouwen verteld!


    dream, dare, fly!

    Dat klopt en dat is niet goed. Maar dat komt ook omdat we ons zorgen maken over haar. Alleen dat ziet ze niet in!

    Omdat ze jullie niet meer vertrouwd (:


    dream, dare, fly!

    Dat probeer ik weer terug te krijgen!

    RiannexBFMV schreef:
    Dat probeer ik weer terug te krijgen!


    Dat lukt je togh niet! Daar hebben jullie teveel voor geflikt


    dream, dare, fly!