• Mijn vriendin E. organiseert nogal vaak speciale bijeenkomsten bij haar thuis. Deze keer heeft ze een soort 'foute party' verzonnen.
    Alle meisjes moeten als Barbie komen (dresscode: Roze, hoge hakken, veel make-up, kortom huppelkut-like)
    De jongens als Ken (dresscode: Johnny-like, beachboy)
    Mijn vriendinnen zijn geen van alle huppelkutten, het is gewoon voor de fun.
    Maar ik ben echt absoluut 200 procent tegen die dresscode. Bovendien mag ik om medische redenen niet op hakken lopen, zelfs niet van 0,1 centimeter. Ik kan het trouwens ook niet. En ik weet ook niet hoe ik make-up moet gebruiken. Ik weet überhaupt met moeite de juiste naam voor al die verschillende dingetjes... Niemand heeft het me ooit geleerd en zelf heb ik er een knoeiboel van gemaakt. Van mijn moeder mag ik me niet opmaken en hulp vragen aan iemand vind ik zowieso al beschamend, want dan moet ik toegeven dat ik iets wat voor velen doodnormaal is niet kan.
    Ik heb absoluut geen zin, maar dan ook echt geen zin om te gaan. Toen ik de mail las, kreeg ik prompt de zenuwen. Maar ik heb de vorige keer ook al afgezegd omdat ik echt niet kon, ik had al iets te doen. En om nu weer af te zeggen...
    Maar ik wil echt niet gaan, dus ga ik het wel afzeggen, maar wat moet ik dan zeggen?


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Ga je juist als het tegenovergestelde x']
    Dan snappen ze de grap wel, denk ik. Dat zijn wij ook van plan met de laatste lesdag (aangezien die dresscodes vaak drommels saai zijn)


    No growth of the heart is ever a waste

    Zeg dat je je niet goed voelt? of dat je niet mag van je ouders? of dat je al iets te doen hebt? of...?


    There has to be good, so that evil can kick its ass

    Probeer het gewoon! Als je make up niet helemaal lukt, maakt dat toch niet uit? Het is voor de lol, dat zeg je zelf, dan is het toch juist leuk als je er niet helemaal perfect uitziet? (:


    Protège moi de mes désirs.

    Je kan het haar toch gewoon uitleggen? Ze zal het wel snappen. Of je kan de dresscode een beetje veranderen. Barbie hoeeft niet persé op hoge hakken te lopen, ze hoeft ook niet perse superveel make-up op hoor. ;o
    & jezelf opmaken gaat nooit goed van de eerste keer, je moet gewoon oefenen, oefenen & nog eens oefenen. =D


    None but ourselves can free our minds.

    sacred schreef:
    Probeer het gewoon! Als je make up niet helemaal lukt, maakt dat toch niet uit? Het is voor de lol, dat zeg je zelf, dan is het toch juist leuk als je er niet helemaal perfect uitziet? (:

    Ja, idd. Of je kan jezelf héél overdreven opmaken. :')
    Met heel veel oogschaduw en blush en lippenstift, dan maakt het ook niet uit of het er goed uitziet of niet.

    Ik denk dat als ze een échte goede vriendin van je is, dat ze het heus wel begrijpt als je je anders kleed op de bijeenkomst, of als je niet gaat. (: Als je haar vertrouwt, denk ik dat je best de waarheid kunt zeggen.
    Omdat het een beetje wantrouwig is om tegen een vriendin te liegen, vind ik.:$

    Maar als ze gewoon een aardig meisje is waar je mee om gaat, dan denk ik dat een leugentje om best wil niet zo erg is. (:
    Succes!


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    Ga gewoon.


    I'd rather go naked than wear fur.

    Neem gewoon ballerina's, die zijn ook barbie-like.
    En wat die make-up betreft. Zeg het gewoon tegen een vriendin van je. En vraag of ze die avond voor het feest naar je huis komt, dan kan ze je opmaken en alles! En dat is echt leuk met vriendinnen.


    it's so empty living behind these castle walls