• Als spreek- en schrijfexamen voor Nederlands moeten we een parodie op een sprookje schrijven, en dan vanbuiten leren en voor de klas brengen.

    De leerkracht had een voorbeeld van zo'n parodie voorgelezen; Hier kan je 'm lezen op internet.
    Het was een parodie op Hans & Grietje. Het was allemaal een beetje omgezet in de drugsvorm - dat wordt dan: Hash & Wietje, Sniffel, snaffel, snuifje, wie snuift er aan mijn huisje?, etc...

    Dus nu weet je ongeveer wel wat een parodie is - hoewel voor de meesten mijn uitleg waarschijnlijk overbodig was.

    Nu is mijn vraag: Hebben jullie een idee wat voor parodie ik op welk sprookje zou kunnen schrijven? (Het mag niet van internet komen, btw.) Ik ben namelijk zoooooo inspiratieloos. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen?


    If we had not a soul, music would have created it.

    Hmmm.. Misschien over wapens? (Bazooka, shotgun, ofsoo) Ik weet het eigenlijk niet ;O


    All this dampness is damp.

    Spaceship schreef:
    Hmmm.. Misschien over wapens? (Bazooka, shotgun, ofsoo) Ik weet het eigenlijk niet ;O


    Dat is echt al een goed idee! (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Doornroosje ofzo.
    Ik schrijf nu zelf een sprookje dat erover gaat. Het gaat over Jacob Grimm en hoe hij het sprookje schreef. Hij werd namelijk (in mijn fantasie) verliefd op een prinses, maar hij kon niet met haar trouwen omdat hij niet van een koninklijke familie afstamde, dus schreef hij haar een sprookje waarin ze voor eeuwig samen zouden zijn en vertrok dan voorgoed. ;3
    Je mag het idee stelen, of misschien kan je iets anders bedenken aan de hand daarvan. Het is maar een idee ;3


    Where there is a sea there are pirates...

    MacGregor schreef:
    Doornroosje ofzo.
    Ik schrijf nu zelf een sprookje dat erover gaat. Het gaat over Jacob Grimm en hoe hij het sprookje schreef. Hij werd namelijk (in mijn fantasie) verliefd op een prinses, maar hij kon niet met haar trouwen omdat hij niet van een koninklijke familie afstamde, dus schreef hij haar een sprookje waarin ze voor eeuwig samen zouden zijn en vertrok dan voorgoed. ;3
    Je mag het idee stelen, of misschien kan je iets anders bedenken aan de hand daarvan. Het is maar een idee ;3


    Ik ga het niet stelen, dat vind ik erg voor jou. Jij hebt dat helemaal bedacht en er tijd ingestoken. Maar ik kan er inderdaad wel iets op baseren. Dankjewel voor het idee! (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    thegirl schreef:
    (...)

    Ik ga het niet stelen, dat vind ik erg voor jou. Jij hebt dat helemaal bedacht en er tijd ingestoken. Maar ik kan er inderdaad wel iets op baseren. Dankjewel voor het idee! (:

    Graag gedaan hoor. ^^
    Misschien kan je een ander sprookje pakken voor jouw opdracht. Maar als je het zoals ik wilt doen, kijk wel goed wie het geschreven heeft en waar die vandaan komt enzo. ;3
    Maar van mij mag je mijn idee gebruiken hoor, op voorwaarde dat je het niet gaat publiceren. ;p


    Where there is a sea there are pirates...

    Misschien met Roodkapje ? (:


    And now we're counting down to Phase Zero.

    MacGregor schreef:
    (...)
    Graag gedaan hoor. ^^
    Misschien kan je een ander sprookje pakken voor jouw opdracht. Maar als je het zoals ik wilt doen, kijk wel goed wie het geschreven heeft en waar die vandaan komt enzo. ;3
    Maar van mij mag je mijn idee gebruiken hoor, op voorwaarde dat je het niet gaat publiceren. ;p


    Dat is lief! (:
    Alleen moet het nog een beetje meer een parodie worden, zo grappiger maken met een bepaald onderwerp in verwerkt. Maar jou idee is echt super!


    If we had not a soul, music would have created it.

    Mayday schreef:
    Misschien met Roodkapje ? (:


    Ja, dat lijkt me wel een sprookje dat gemakkelijk te herschrijven is. Maar dan heb ik nog het parodische ervoor nodig. En dat is het moeilijke...
    Maar toch dankje voor het idee! (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    thegirl schreef:
    (...)

    Ja, dat lijkt me wel een sprookje dat gemakkelijk te herschrijven is. Maar dan heb ik nog het parodische ervoor nodig. En dat is het moeilijke...
    Maar toch dankje voor het idee! (:


    Graag gedaan ;D


    And now we're counting down to Phase Zero.

    thegirl schreef:
    (...)

    Ja, dat lijkt me wel een sprookje dat gemakkelijk te herschrijven is. Maar dan heb ik nog het parodische ervoor nodig. En dat is het moeilijke...
    Maar toch dankje voor het idee! (:

    Je kan op internet ergens wel iets vinden van Roodkapje. Die vermoord dan de wolf en zo..


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    ik heb een idee!!! Schrijf, in plaats van "let lelijke eendje", "de bitchy zwaan" of zo.. Een zwaan, die zich veel te goed vind voor een gewone eend en die altijd enorm arrogant doet..


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    xTWINNIES schreef:
    ik heb een idee!!! Schrijf, in plaats van "let lelijke eendje", "de bitchy zwaan" of zo.. Een zwaan, die zich veel te goed vind voor een gewone eend en die altijd enorm arrogant doet..


    Haha, die is goed! ^-^


    If we had not a soul, music would have created it.

    thegirl schreef:
    (...)

    Dat is lief! (:
    Alleen moet het nog een beetje meer een parodie worden, zo grappiger maken met een bepaald onderwerp in verwerkt. Maar jou idee is echt super!

    Ja, je kunt het grappiger maken. Want Jacob had een broer en die kan je dan heel sarcastisch maken ofzo, haha ;d


    Where there is a sea there are pirates...