• Wel, gisteren tijdens ons laatste lesuur hadden we het erover dat we naar de 2e graad toe ~ het derde en vierde middelbaar ~ een keuze moesten maken [In BE, ik weet niet of dat ook in Nederland zo is] Maar toen zei onze leerkracht dat we daar in school maar 3 richtingen in een 3e jaar kon doen:
    ~ Economie
    ~ Wetenschappen
    ~ Latijn.
    En geen één van de drie zie ik zitten. En toen zei ze dat je ook in andere scholen Humane Wetenschappen kon volgen en dat sprak me meer aan. Ze legde zo wat oppervlakkig uit wat het inhield, maar dus ik weet nog steeds niet goed wat het precies inhoud.
    Zijn er misschien mensen hier die die richting doen en me kunnen uitleggen wat het juist inhoud?

    [ bericht aangepast op 27 feb 2010 - 11:04 ]

    In de Humane Wetenschappen krijgt je twee vakken bij: gedragswetenschappen en cultuurwetenschappen. In gedragswetenschappen ga je letterlijk het gedrag bestuderen, dus dat houdt sociologie en psychologie in. In cultuurwetenschappen ga je culturen bestuderen en hoe ze verschillen.


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    Ik volg Humane wetenschappen (;
    Je krijgt daar 2 vakken extra:
    -Gedragswetenschappen daarin ga je meer leren over hoe mensen zich gedragen tegenover anderen en hoe ze omgaan met bepaalde dingen dus een beetje psychologie en sociologie maar ook vind je er geschiedenis in terug (bv. hoe is het gedrag verandert in de tijd)
    -Cultuurwetenschappen; hoe andere mensen, samenlevingen, culturen met elkaar omgaan en met bepaalde wetten omgaan maar het kan ook over andere gezinnen gaan of bv. reclame en kunst (daar ben ik nu mee bezig)
    Vanaf het vijfde kan je bij ons ook nog eens Filosofie krijgen.
    Snap je het een beetje ?


    The soul needs autumn.

    Ik denk dat ik het zowat snap :') maar de andere vakken: Hoe veel uur krijg je die dan? Bv Wiskunde, Frans etc.

    Conspiracy schreef:
    Ik denk dat ik het zowat snap :') maar de andere vakken: Hoe veel uur krijg je die dan? Bv Wiskunde, Frans etc.

    Wij krijgen 1 uur wetenschapsvakken (bio,enz) en vanaf het vijfde worden al die samen vakken samen 1 vak natuurwetenschappen dat je denk ik 1/2 uur hebt.
    Wisk,frans,engels en ned heb je 4 uur. Bij frans en engels is ons vierde uur eigenlijk een extra uur waar we een film zien in die taal (met ondertitels), muziek luisteren of andere leuke dingen doen i.v.m. die taal vanaf het vijfde kan je kiezen voor wisk. of je 3 of 5 of 7 uur wilt dat hangt ervanaf ofdat je dan filosofie kiest of niet (;


    The soul needs autumn.

    NJ schreef:
    (...)
    Wij krijgen 1 uur wetenschapsvakken (bio,enz) en vanaf het vijfde worden al die samen vakken samen 1 vak natuurwetenschappen dat je denk ik 1/2 uur hebt.
    Wisk,frans,engels en ned heb je 4 uur. Bij frans en engels is ons vierde uur eigenlijk een extra uur waar we een film zien in die taal (met ondertitels), muziek luisteren of andere leuke dingen doen i.v.m. die taal vanaf het vijfde kan je kiezen voor wisk. of je 3 of 5 of 7 uur wilt dat hangt ervanaf ofdat je dan filosofie kiest of niet (;

    Oké damn, mijn keuze staat vast: Ik ga dat doen jonge, dat ziet er leuk uit ;3

    Ik volg ook humane omdat de andere richtingen me niet aanspraken en ik ben al 2 jaar blij dat ik die richting gekozen heb :Y)


    Happiness hit her like a train on a track

    Ik heb eerst 2 jaar economie-wiskunde gevolgd en toen in het 5de ben ik overgestapt naar Humane wetenschappen, en ik moet zeggen dat die keuze me zeer goed bevalt :D
    Bij ons zijn de lessen in het 3de jaar ongeveer zo verdeeld:
    Nederlands: 4u
    Frans: 4u
    Engels: 3u
    Wiskunde: 3u
    Chemie: 1u
    Biologie: 1u
    Fysica: 1u
    Aardrijkskunde: 1u
    Plastischa Opvoeding: 1u
    Lichamelijk Opvoeding: 2u
    Godsdienst: 2u
    Geschiedenis: 2u
    Informatica: 1u
    Gedragswetenschappen: 3u
    Cultuurwetenschappen: 3u
    En btw: ik zity in het VirgaJesse College in Hasselt :P

    Xx(K)

    Conspiracy schreef:
    Ik denk dat ik het zowat snap :') maar de andere vakken: Hoe veel uur krijg je die dan? Bv Wiskunde, Frans etc.


    Dat hangt echt van school tot school af ;s


    Just a simple "I love you" (: