• De stelling van vandaag luidt:
    Het hele gedoe rond de OV-chipkaart is veel te onduidelijk

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Edit: Voor de mensen die niet weten wat een OV-chipkaart is: dat is een kaart waarmee je met het openbaar vervoer kan reizen. In de toekomst is het de bedoeling dat in Nederland de OV-chipkaart het enige betaalmiddel om mee te reizen is.

    [ bericht aangepast door een moderator op 16 feb 2010 - 11:38 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    true. ;]


    It's not the same without you.

    Eens


    Don't stop believing, and you will be happy

    xJJ schreef:
    de wat? x)
    ik snap het niet helemaal maar het lijkt irritant.

    Mee eens xD.

    En waar moeten de Belgen dan zoiets verkrijgen.
    Van mij mochten ze toch nog even wachten aangezien ik volgende week in NL moet zijn en het openbaar vervoer moet gebruiken en ik nog een strippenkaart heb (die eigenlijk al ouder is dan een jaar dus vervallen). Nu heb ik zo de indruk dat ik door de 'beveiliging' zal moeten crossen. Niet bepaald leuk om aan te denken xD.


    90020190

    Snor schreef:
    Ik vind het echt een onzin ding. Het lijkt me ook lastig voor de toeristen. Moeten die dan ook zo'n chip kopen? ts


    Dat vraag ik mij ook af,
    want ik moet volgende week in NL zijn en het openbaar vervoer gebruiken,
    dus als iemand het antwoord zou weten...
    Dank u dank u danku


    90020190

    90020190 schreef:
    En waar moeten de Belgen dan zoiets verkrijgen.
    Van mij mochten ze toch nog even wachten aangezien ik volgende week in NL moet zijn en het openbaar vervoer moet gebruiken en ik nog een strippenkaart heb (die eigenlijk al ouder is dan een jaar dus vervallen). Nu heb ik zo de indruk dat ik door de 'beveiliging' zal moeten crossen. Niet bepaald leuk om aan te denken xD.

    Het is nog niet officieel ingevoerd, dus je hoeft hem nog niet te gebruiken. Hij is alleen in de Amsterdamse metro, en in het openbaar vervoer in Rotterdam (behalve in de trein) ingevoerd.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    jep.. geef mij maar de buskaart.. veel handiger..


    And i wish that i could say, how i miss you every day, but its foolish to prefer the easy way..

    Geen idee wat dat is ;o

    Miauw schreef:
    (...)
    Het is nog niet officieel ingevoerd, dus je hoeft hem nog niet te gebruiken. Hij is alleen in de Amsterdamse metro, en in het openbaar vervoer in Rotterdam (behalve in de trein) ingevoerd.


    Het nadeel is dat ik in Rotterdam het openbaar vervoer moet nemen,
    dus daar heb ik de pech weer xD

    [ bericht aangepast op 17 feb 2010 - 13:19 ]


    90020190

    KUT OV CHIPKNIP DINGUS!!
    ik was in rotterdam voor een vriendin(woon zelf in een DORP) en dus geen chipknip maar heb abbonoment, dus wou ik kaartje halen in r,dam bij de metro alleen ze hadden alleen maar machines die papiergeld nemen en ik had dus losgeld..
    dus ik loop naarboven het parron op krijg ik een BOETE VAN 48,50!! OMDAT IK GEEN CHIPKNIP HEB!!
    maar ik wou kaartje halen bij 1 van die mannetjes omdat ik geen papiergeld heb!!! -_-'
    maar ik ga klacht indiennen en gene boete betalen want slaat nergens op man!


    I live in myn own Cinderella story .

    Wel wat eens, mijn zus DACHT dat ze hem (nog) moest activeren, en toen ze met de trein terug naar maastricht ging, was hij al geactiveerd.
    Terwijl ze hem niet geactiveerd had, en we snapten er allemaal niks meer van. (Maar toch fijn dat hij het deed >.<)


    'Pixels are real, in the heart of their fans' ~ Fixi

    Zo mee eens!


    The Truth is always merciless

    90020190 schreef:
    (...)

    Het nadeel is dat ik in Rotterdam het openbaar vervoer moet nemen,
    dus daar heb ik de pech weer xD

    Dan kan je op station Rotterdam een anonieme kaart kopen. Dat leggen ze je daar wel uit hoe dat werkt =)


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    :8 Tja...ik wen er wel aan


    "We need fantasy to survive 'cuz reality is too difficult" - Lady Gaga

    helemaal eens Oo zo'n stikend duur ding kopen voor een paar keertjes bios in utrecht. Oo
    dit is echt zo'n hopeloos dom idee zoals de kilometerheffing, als heb ik daar geen last van...
    hoe werkt die chipkaart uberhaupt? ik weet alleen dat ik niet moet vergeten uit te scannen :Y)


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?