• Nou ja, kijk; Bij de moeder van een vriendin van mij is een paar weken geleden borstkanker ontdekt. Elke week zit ze daar wel om te wenen. Het is super erg, maar de kanker is weg, alleen moet haar mama chemo krijgen om te voorkomen dat de kanker terug komt. Iedereen wist dat het goed ging komen, want ze waren er vroeg bij. Bij haar oma is het terminaal en gaat ze ervan doodgaan, daarmee dat ze bang was. Dat is natuurlijk allemaal heel erg van haar moeder hé, daar niet van. Maar oké. Mijn meter heeft ook borstkanker. Dat is voor de tweede keer. De eerste keer hebben ze het bolletje (kanker) weggehaald en ze kon kiezen of ze dan nog chemo kreeg voor de zekerheid of niet. Aan chemo zijn echter veel risico's verbonden, dus deed ze dat niet. Nu voelden ze terug een bolletje, maar de dokters zeiden dat dat littekenweefsel was, ook al zei de gynaecoloog dat het hem verontrustte. Blijkbaar was dat dus wél kanker.

    Nu kon het niet anders dan dat ze haar borst moesten wegnemen, nu heeft mijn meter dus nog maar één borst.

    Lisa (die vriendin) kon altijd bij me terecht met die kanker van haar moeder en ik stelde haar altijd gerust, troostte haar. Ik begon over mijn meter tegen haar, negeert ze me gewoon en kijkt ze me niet aan. Moet ik nu ook beginnen wenen in de klas om wat medeleven te krijgen ofwat? Ja, ik klink nu vast heel aandachtzoekerig en dat ik mezelf heel wat vind zodat ik ook aandacht moet. Maar ik wil alleen is iemand waar ik mijn verhaal aan kan doen en die me dan kan vastpakken en troosten.

    Ik ben niet zo iemand dat in publiek gaat wenen, maar het komt gewoon altijd los als ik ergens alleen ben. Ik zeg niet dat ik wil wenen in de klas ofzo om dan aandacht en medeleven te krijgen of wathever.

    Dat lijkt gewoon zo alsof dat die zo denken; je weent toch niet, dus je zult het niet erg vinden.

    Maar ik wil gewoon eens even een troostend iemand, iemand die me begrijpt en me niet de rug toekeert.

    Pff, sorry, maar dit wou ik even kwijt. ):

    [ bericht aangepast op 8 feb 2010 - 21:38 ]


    Only losers can act the way you do

    Dat is erg, maar als je wilt praten ook al ken je me niet je kunt bij mij altijd je verhaal doen.(flower)


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Acherm ;[ Wat een rotstreek van die Lisa o_o Heel veel sterkte (flower)


    Alis volat propriis.

    Het is gemeen van haar dat ze zo doet, maar misschien is het voor haar - zoals dat ook voor jou is - heel vervelend en weet ze even niet hoe ze moet reageren, gezien het feit ze zelf zoiets heeft meegemaakt. Geef elkaar wat tijd, het komt vast wel goed. En anders geldt voor mij hetzelfde als wat Closure zegt. Succes en sterkte!


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    En wat jij zegt - dat ze zeggen dat als je niet rouwt/huilt om iemand dat je het dan niet erg vindt - dat is absoluut niet waar.
    Een paar minuten nadat mijn vader (voor m'n neus, ik moest zelfs de ambulancebroeders roepen omdat-ie wegviel) overleed, wist ik niet wat ik moest doen. Ik besefte het niet, en deed zelfs moeite om te gaan huilen, met als achterliggende gedachte dat ik 'm anders niet zou missen. Dat is gewoon bullshit - Iedereen verwerkt z'n verdriet op z'n eigen manier - Jij ook. Sterkte, nogmaals.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Ik kan ook niet huilen met anderen erbij. Maar wel stom van je vriendin dat ze haar probleem boven het jouwe lijkt te stellen :S


    Life is hard and then we die

    heel veel sterkte meis! =3
    en die lisa doet stom -vind ik-

    heel veel sterkte meis, mijn beste vriend zijn moeder is pas geleden overleden aan borstkanker, twee dagen na kerst, hij had het erg moeilijk mee, en zijn beste vriend uit de klas maakte daar een grap over toen ze nog leefde. 'snij gewoon der tiet er af.' hij moest huilen echt zielig. Nu gaat het weer wat beter met hem. Mijn buurvrouw heeft ook net borstkanker laten verwijderen, ze heeft nu nog drie jaar na chemo, ze maakt het goed. Het verbaasde me opeens dat er om me heen zoveel mensen met deze ziekte rond lopen, heel veel sterkte.

    xx gw.


    The Truth is always merciless

    Wat kunnen mensen toch gemeen zijn. Echt niet de topdagen he. Ik heb zelf me pa me zus en me broer verloren laar ik ben er hoe dan ook er doorheen en weet je wat? Veel sterke en denk niet aan die trut je bent hoe je bent

    Nahw jeetje heeh, heel veel sterkte ö (flower)


    I don't need words to feel those lips.