Heel lang op hem/haar inpraten. Degene ervan proberen te overtuigen dat zelfmoord niet de oplossing is. En zowiezo, er zijn zoveel leuke dingen in het leven (oke diegene ziet die leuke dingen op dat moment waarschijnlijk niet, maar ze zijn er wel), zou je die leuke dingen allemaal willen opgeven, willen misschien?
En weet je hoeveel verdriet je de mensen om je heen ermee doet, als jij je leven opgeeft.
Je kunt ook hulp voor hem/haar zoeken. Of met de kindertelefoon bellen, dat is gratis en anoniem.
Dat heb ik ook gedaan, met de kindertelefoon gebeld. Een vriend van me had me toen verteld dat hij nogal veel problemen heeft, en dus ook wel aan zelfmoord gedacht had. Hij heeft van ijzer ook 2 messen gemaakt, daar heeft hij zijn polsen ook eens mee willen doorsnijden (heeft hij uiteindelijk niet gedaan hoor).
Ik heb dar eerst voor mezelf gehouden, ik was bang dat als ik het iemand vertelde, die het tegen zijn ouders zou vertellen, en dat wilt hij niet. Toen heb ik het uitindelijk aan mn beste vriendinnen, en aan mn ouders verteld. En ik heb met de kindertelefoon gebeld. Dat heeft mij wel geholpen, gewoon om me niet teveel op te fokken.
Hijzelf zegt dat hij nooit meer over zelfmoord nadenkt, maar ik geloof hem niet. Als er ooit iets gebeurd kan dat de druppel zijn, waardoor hij t wel zou doen. Daarom ben ik ook blij dat ik mensen heb waar ik het mee kan delen, en er een oplossing voor kan vinden.
Dat kan jij misschien ook doen.
Succes!! (;
X.
Inspiration can hit you any time