• En dan heb ik het over mijn serieuze haaienfobie.(Mijn oom is toen ik 7 was aangevallen door een haai, en ik was erbij wel op het strand, maar ik zág het wel.) Ik vind ze doodeng. Door die kut fobie durf ik zelfs hier in Nederland de zee niet in, terwijl ik heel goed weet dat er hier geen haaien zijn. Zelfs in een zwembad moet ik afgeleid worden, anders ga ik eraan denken en zwem ik snel naar de kant. Ook in golfslagbaden ga ik eruit als er golven komen omdat ik dan de bodem niet meer kan zien. Eergister kwam er CSI ofzo op de tv, met haaien. Ik moet gewoon kijken omdat het bewegende beelden zijn en je ogen er automatisch naar moeten kijken, en omdat ik de helft anders mis. Naderhand durf ik me niet meer te bewegen. Gister was Surf's Up op en ik kon me niet ontspannen omdat ik ieder moment een haai verwachtte, aangezien bijna de hele film in water was. Een ander probleem is het naar bed gaan. Wij hebben boven blauw tapijt, wat erg lijkt op een donkere zee. Ik moet éérst de grote lamp aan doen, dan de lamp boven mijn bed. Dan heel snel de grote lamp uit doen voordat ik naar mijn bed sprint. Dan durf ik niets meer uit het bed te laten steken.
    Ik voel me er ontzettend debiel en kinderachtig door, maar ik kan er niet mee stoppen.

    Heeft er iemand tips? Want ik heb er nu echt, na 7jaar, schoongenoeg van!


    everything, in time

    Ocharme toch! Da's keierg. )=
    Misschien moet je naar zo'n dokter, die kan je dat helpen afleren, want het is echt niet goed he. =\
    En ook aan je ouders vertellen.
    Veel succes!


    Where there is a sea there are pirates...

    Ik weet het niet, maar je kan misschien beginnen met dat tapijt weg te doen ? Dan hoef je niet meer zo bang zijn 's nachts


    None but ourselves can free our minds.

    Compass schreef:
    Ocharme.
    Ik durf ook niet in de zee.
    Ik ben bang van vissen, al kijk ik graag naar wat er in zee gebeurt, maar ik ben bang voor àlles wat in water leeft!


    same here.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Ik ben ook als de dood voor haaien..
    En durf ni in de zee, en durf ni onder water zien enzo..
    Ma ja, wa doe ge eraan :X


    Stop wishing, Start doing..

    Rolemodel schreef:
    Ik weet het niet, maar je kan misschien beginnen met dat tapijt weg te doen ? Dan hoef je niet meer zo bang zijn 's nachts


    Als dat toch kon...
    Maar dat tapijt loopt vanaf de trap, de hele gang door, álle kamers en dan zelfs nog op de trap naar zolder en de hele zolder. (':


    everything, in time

    Closure schreef:
    Oh, zoetje toch! (flower) Sorry, ik heb er echt geen tips voor maar je hebt een speciale therapeut die ervoor zorgt dat je over je fobie heen geraakt.


    your eyes are like stars in the night.

    Closure schreef:
    Oh, zoetje toch! (flower) Sorry, ik heb er echt geen tips voor maar je hebt een speciale therapeut die ervoor zorgt dat je over je fobie heen geraakt.


    Happiness hit her like a train on a track

    Wat erg voor je :O Das wel erg schokkend:|

    Er is zo'n fobiën expert. Weet je. Je komt er juist vanaf door er nog een keer mee in aaraking te komen. Dat zeggen ze. Probeer klein te beginnen . Met vissen, daarna roggen (geen gevaarlijke, gewoon in een dierentiun) En mss mag je ze aaien. Een echte haai natuurlijk niet maar soms mag je roggen aaien in de dierentuin. En dan wen je er vanzelf aan.


    (flower) Succes
    (K)

    Ik heb ook zoiets. Ik durf niet alleen in het donker te zijn omdat ik bang ben dat ik iets zie of voel. Altijd heb ik mijn deur open en het grote licht in de hal aan. Het is gewoon een kwestie van doen en als je het eenmaal hebt kan je er maar moeilijk weer overheen komen. Probeer er gewoon zo min mogelijk aan te denken en misschien dat het minder word.


    when words fail, music speaks.

    Goh, ik heb geen idee... Ik ben echt slecht met zo'n dingen. Zelf ben ik ook doodsbang voor water waar ik de bodem niet van kan zien. Ik denk dan altijd dat er een lijk naarboven gaat komen drijven... (Vreselijk dom, ik weet het..)


    Home is now behind you. The world is ahead!