• En dan heb ik het over mijn serieuze haaienfobie.(Mijn oom is toen ik 7 was aangevallen door een haai, en ik was erbij wel op het strand, maar ik zág het wel.) Ik vind ze doodeng. Door die kut fobie durf ik zelfs hier in Nederland de zee niet in, terwijl ik heel goed weet dat er hier geen haaien zijn. Zelfs in een zwembad moet ik afgeleid worden, anders ga ik eraan denken en zwem ik snel naar de kant. Ook in golfslagbaden ga ik eruit als er golven komen omdat ik dan de bodem niet meer kan zien. Eergister kwam er CSI ofzo op de tv, met haaien. Ik moet gewoon kijken omdat het bewegende beelden zijn en je ogen er automatisch naar moeten kijken, en omdat ik de helft anders mis. Naderhand durf ik me niet meer te bewegen. Gister was Surf's Up op en ik kon me niet ontspannen omdat ik ieder moment een haai verwachtte, aangezien bijna de hele film in water was. Een ander probleem is het naar bed gaan. Wij hebben boven blauw tapijt, wat erg lijkt op een donkere zee. Ik moet éérst de grote lamp aan doen, dan de lamp boven mijn bed. Dan heel snel de grote lamp uit doen voordat ik naar mijn bed sprint. Dan durf ik niets meer uit het bed te laten steken.
    Ik voel me er ontzettend debiel en kinderachtig door, maar ik kan er niet mee stoppen.

    Heeft er iemand tips? Want ik heb er nu echt, na 7jaar, schoongenoeg van!


    everything, in time

    Oh, zoetje toch! (flower) Sorry, ik heb er echt geen tips voor maar je hebt een speciale therapeut die ervoor zorgt dat je over je fobie heen geraakt.


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    wauw.. ik kan begrijpen dat je daar last van hebt als je zoiets hebt meegemaakt.
    Misschien moet je er eens mee naar de dokter? Want volgens mij is dit niet gezond.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    wauw.. ik kan begrijpen dat je daar last van hebt als je zoiets hebt meegemaakt.
    Misschien moet je er eens mee naar de dokter? Want volgens mij is dit niet gezond.


    Dat durf ik niet, mijn moeder zei dat ook, maar ik had op tv gezien dat een jongen bang was voor honden. Eerst lieten ze plaatjes zien, toen films, daarna knuffels, en toen moest hij ze aaien.

    Ik zie al tegen de plaatjes op!


    everything, in time

    Ik surf vaak, en iedere keer dan moet ik denken aan dat ik elk moment aangevallen kan worden door haaien. En ik heb een surfplank gekregen van mijn pa een tijdje geleden, met aan de onderkant haaien. En als ik dan van mijn plank af val is dat het eerste wat ik zie, waardoor ik meteen al uit het water wil x-x


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Closure schreef:
    Oh, zoetje toch! (flower) Sorry, ik heb er echt geen tips voor maar je hebt een speciale therapeut die ervoor zorgt dat je over je fobie heen geraakt.


    it's so empty living behind these castle walls

    Desolate schreef:
    (...)

    Dat durf ik niet, mijn moeder zei dat ook, maar ik had op tv gezien dat een jongen bang was voor honden. Eerst lieten ze plaatjes zien, toen films, daarna knuffels, en toen moest hij ze aaien.

    Ik zie al tegen de plaatjes op!
    Dat is één techniek, er zijn ontzettend veel technieken om je van je angst af te helpen. En jij zult echt geen haai hoeven te aaien hoor.


    Life is hard and then we die

    Ocharme.
    Ik durf ook niet in de zee.
    Ik ben bang van vissen, al kijk ik graag naar wat er in zee gebeurt, maar ik ben bang voor àlles wat in water leeft!


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dat is één techniek, er zijn ontzettend veel technieken om je van je angst af te helpen. En jij zult echt geen haai hoeven te aaien hoor.


    Haha, nee dat mag ik hopen!
    Alleen mijn ouders vinden dat ik overdrijf omdat ik de haai niet van dichtbij heb gezien. ><
    Maar gezien is gezien, toch?


    everything, in time

    Je hebt cursussen. [/tenmiste, een vriendin van mij had er een tegen spinnen gevonden, dus moeten er ook voor haaien zijn, vind ik?]

    das kut =3
    sorry, als ik wist wat een goed idee was, had ik het gezegt.
    maar helaas weet ik het niet =3

    UNCOMMON schreef:
    Je hebt cursussen. [/tenmiste, een vriendin van mij had er een tegen spinnen gevonden, dus moeten er ook voor haaien zijn, vind ik?]


    Wat moest je dan doen bij die cursus?


    everything, in time

    Ik heb ook ontzettend veel schrik van haaien. Ik heb het dan nog nooit in het echt gezien buiten een aquarium,maar aan mensetende haaien heb ik echt schrik van. En je kunt het misschien van je afschrijven,af praten,je kunt naar een psycholoog gaan en zeggen dat je daarvan af wilt.

    Toch met iemand gaan praten. Naar de dokter en die zal je dan wel doorverwijzen. Jij hebt er denk ik toch wel ontzettend veel last van, dus is het beter dat je er echt iets aan gaat doen.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Desolate schreef:
    (...)

    Wat moest je dan doen bij die cursus?

    Weet ik niet precies :X
    Maar zij was écht superbang, en nu niet meer. Als ik haar weer zie wil ik het je wel zeggen :]

    UNCOMMON schreef:
    (...)
    Weet ik niet precies :X
    Maar zij was écht superbang, en nu niet meer. Als ik haar weer zie wil ik het je wel zeggen :]


    Dankje!(:

    @De rest,
    Hmm, ik zal wel eens kijken over dat praten. ;)
    Dankjullie!

    -meer advies is welkom.-


    everything, in time