• Hello,

    Die film hebben we dus vanmorgen gezien met het school en ik moet toegeven: Het was echt een zielige film.
    Het ging in grove lijnen gezegd over een achtjarige jongen Bruno wiens vader een nazi-commandant was en omdat zijn vader promotie kreeg verhuisde ze van Berlijn naar het platteland. En dichtbij hun huis was een joden kamp, een concentratiekamp dus. Wanneer Bruno op een dag vieze rook ruikt vraagt hij aan zijn vader wat dat is, maar die zegt dat dat bij zijn job hoort. Voor de mensen die het niet weten: Joden die ze vergassen en verbranden.
    En op een dag gaat Bruno weg van huis en komt aan het concentratiekamp aan een kant waar hij een andere achtjarige jongen Shmuel leert kennen, die in uniform -daardoor pyjama- zit. Wanneer die jongen, Shmuel, tegen hem op een dag zegt dat hij zijn vader niet meer vindt, besluit Bruno met hem in het concentratiekamp te zoeken. Totdat juist de barak van Shmuel naar de gaskamers moeten en Bruno samen met Shmuel in de kamer omkomt.
    Ik vond 'm echt zo zielig huh ! Nog iemand ooit al eens zulke films gezien met of zonder school?

    x'

    Ik ga eerst het boek eens lezen en dan wil ik die film heel graag eens zien.

    Nog niet gezien, maar al wel heel erg vaak de trailer. Op telenet digital tv is er zo'n kanaal waar je allemaal trailers achter elkaar krijgt van verschillende films, en die zat er ook tussen.
    Maar dat is volgens mij wel een prachtige film!


    Live life limitless.

    Ja dat boek moesten we lezen met Engels en toen hebben we de film ook gezien.

    Heb er toen ook een topic over aangemaakt. (nerd)

    Manhattan schreef:
    Ja dat boek moesten we lezen met Engels en toen hebben we de film ook gezien.

    Heb er toen ook een topic over aangemaakt. (nerd)

    ;_; echt? dat wist ik niet, sorry :')

    Ik vind het boek mooier :x


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Vigilante schreef:
    (...)
    ;_; echt? dat wist ik niet, sorry :')

    Is ook al bijna een jaar geleden, hoor. :')

    Klikkie.

    Het boek is veel mooier dan de film. Ik vind dat de film het boek niet goed vertaald.


    Bored.

    Ik heb het boek gelezen, echt een aangrijpend boek. Die film wil ik dan zeker ook zien.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?