• Ik wil liedjes op mijn gitaar leren spelen dus zoek ik de tabs daarvan op op internet. Maar ik snap daar dus niets van, kan iemand mij uitleg geven? (krul)


    Only losers can act the way you do

    Ligt eraan wat voor een weergave je hebt. Er zijn namelijk verschillende manieren om het te tonen (:

    Dat snap ik ook nogsteeds niet. En ik heb al 2 jaar een gitaar :')


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Als ik het goed voorheb, speelt je broer toch gitaar? Dan kun je het toch aan hem vragen? (:


    Never run out of reasons to smile...

    UNCOMMON schreef:
    Ligt eraan wat voor een weergave je hebt. Er zijn namelijk verschillende manieren om het te tonen (:
    Dit liedje wil ik nu leren spelen. :3


    Only losers can act the way you do

    Ferox schreef:
    (...)Dit liedje wil ik nu leren spelen. :3

    Dat is moeilijk om uit te leggen :'D
    Maar de bovenste lijn is je onderste snaar en dus is je onderste lijn je bovenste snaar.
    En de cijfers die erop staan, is het hoeveelste hokje waarin je je vinger moet zetten :'D


    Never run out of reasons to smile...

    Unfaltering schreef:
    Als ik het goed voorheb, speelt je broer toch gitaar? Dan kun je het toch aan hem vragen? (:
    Ja, mijn broer speelt gitaar. Hoe weet je dat? o.o

    Hij heeft geprobeerd het mij uit te leggen, maar ik snap het nog steeds niet. :')


    Only losers can act the way you do

    Ferox schreef:
    (...)Ja, mijn broer speelt gitaar. Hoe weet je dat? o.o

    Hij heeft geprobeerd het mij uit te leggen, maar ik snap het nog steeds niet. :')

    Omdat ik je stiekem stalk :3
    Haha, nee hoor, ik ken jouw broer :'D
    En, zoals ik al zei, het is nogal moeilijk uit te leggen (:

    [ bericht aangepast op 13 jan 2010 - 15:33 ]


    Never run out of reasons to smile...

    Je speelt gewoon de akkoorden die daar boven staan, en zet het andere akkoord in zegmaar rond het woord waar die weer boven staat, wanneer precies en het slagritme moet je zelf even luisteren. Het is een nacht is echt een heel makkelijk liedje, dus als het goed is begrijp je het wel als je even goed luisterd. En anders kan je het nog een keer aan me vragen (:


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    6 lijnen, 6 snaren. De onderste lijn is op de gitaar de dikste snaar, dus de 1ste (bovenste snaar). Als je je gitaar niet onderstebove vast hebt natuurlijk xD De bovenste lijn is op de gitaar de dunste snaar, dus snaar 6 (onderste). De getalletjes staan voor de fretten (vakjes op de hals van gitaar). Zie je bijvoorbeeld 2 staan op een lijn, moet je de snaar die daar overeenkomt op de 2e fret indrukken. Bij 0 moet je de snaar gewoon zo aanslagen zonder iets in te drukken.

    Wat jij leert spelen was ook mijn eerste liedje ^^


    Live Your Life

    JE hebt 6 snaren (Bij een bas 4) en van dik naar dun, de dunste maakt de hoogste toon blablabla...

    elk cijfer staat voor een fret op een tab, bijhalve 0, dan moet je geen vinger op de snaar houden.

    Een tab ziet er meestal zo uit:
    E


    B
    G
    D
    A
    e
    De kleine E (e) is de dunste snaar, maar soms niet, als je gitaar van dun naar dik loopt is de tab anders.

    Got it?

    [ bericht aangepast op 14 jan 2010 - 15:34 ]

    Je bent al de 2e :'D

    AirGuitarist heeft het al goed uitgelegd


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me