• Als twee van je beste vriendinnen op school je het gevoel gaven dat ze je gebruiken?

    Al sinds de zomervakantie moeten we grote opdrachten maken zoals een poster voor een groot fotofestijn, een folder voor een groot fotofestijn, kalender, presentaties, onderzoeken naar artiesten etc. En elke keer werk ik dus samen met die twee beste vriendinnen, maar dat gaat dus echt niet goed!

    Op school doen we niks in de WAP uren (uren per dag dat je aan je opdrachten bezig kan zodat je geen huiswerk hebt, want onze school staat bekend om de school zonder huiswerk) en elke keer doen we niks anders dan Internet en MSN. Ik kan me totaal niet concentreren op school en moest alles op het laatste moment thuis maken. Ik wou dat niet meer en heb met mijn coach er over gepraat en nu heb ik de afspraak dat ik voor WAP aan haar moet vertellen wat ik dat uur af wil hebben en aan het einde van dat WAP uur moet ik laten zien wat ik gedaan heb, werkt prima voor mij nu omdat er druk achter zit en mijn twee beste vriendinnen weten het ook van die afspraak.

    Nu is het al vanaf de zomervakantie dus die opdrachten dat we die thuis met ze 3en moeten maken. Elke keer als we een datum hebben is het op die dag dat de één niks van zich laat horen bel je haar op moet ze ineens naar een verjaardag terwijl ze wel gewoon op MSN zit tot midden in de nacht en dus niet weg is, en de ander die er wel is doet weer niks, het enige wat die doet is een klein beetje informatie opzoeken terwijl je dat allang hebt en dat ook al tegen haar had gezegd.
    En dan kan ik alles in Photoshop gaan maken en alle informatie & foto's gaan zoeken want ik beheers Photoshop al en dus kan ik het snel af hebben, ondertussen ben ik wel mijn hele dag kwijt aan die opdracht die ik eigenlijk alleen maak.

    Dan hebben we een werkschouw (een soort presentatie die heel zwaar mee telt, of je wel over mag, of je genoeg werk hebt en of je alles goed en netjes hebt, een soort rapport dus) en dan laat je zien dat alles af is en dan vechten hun als het ware om die posters, folders, kalenders wat ik allemaal heb gemaakt en dan strijken hun met de eer. Nooit komt er eens een dankjewel dat je zo veel hebt gemaakt ofzo uit!

    Vanmiddag ook weer ik moest dus mijn dingen af hebben want ik moet het nu dus aan mijn coach laten zien en toen vroeg ik of die vriendin ook wat wou opzoeken want ze was al een half uur niks aan het doen, werd ze geirriteerd en keek 3 minuten naar iets en ging toen naar een vriend en zaten ze vet te roddelen en negeerde ze mij de rest van de middag! :/

    Ik heb serieus het gevoel dat ze mij een beetje gebruiken want ik heb alle opdrachten allemaal zelf gemaakt en hun gaan strijken met de eer. Ik wil tegen hun zeggen wat ik nu heb getypt, maar ik ben bang dat hun boos worden en we een ruzie krijgen en daar heb ik ook geen zin in. Maar aan de andere kant ben ik het zat om over me heen te laten lopen. Ik heb al een paar keer de neiging gehad om naar mijn coach te gaan en het haar vertellen, maar dan worden ze denk ik ook weer boos, en ik zit er nu dus best wel heel erg mee! :/


    dream, dare, fly!

    1 - Vertel het de coach
    2 - Zoek andere mensen om mee te werken
    3 - Zoek nieuwe vriendinnen

    Een keurig stappenplan die waarschijnlijk nog gaat werken ook =]


    Life is hard and then we die

    Vertel tegen je coach dat ze je niet helpen terwijl dat wel zou moeten?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik vind dat je best wel eens tegen ze mag zeggen dat ze wat meer kunnen gaan doen. Als ze dan boos worden vind ik het eigenlijk wel raar. Als ze je niet helpen, zet dan hun naam er gewoon niet onder. Of maak het gewoon met anderen :'D

    [ bericht aangepast op 12 jan 2010 - 20:42 ]

    Wauw, dat is stom van ze.
    Maar ik zou het nog eens zeggen en afspreken dat je allemaal een deel doet. Jij maakt het bijvoorbeeld in photoshop, terwijl zij dingen opzoeken enzo.
    En dan moeten ze zich daar maar aan houden.
    Je kan ook afspreken dat je alledrie na dat uurtje moet tonen wat je gedaan hebt enzo, snap je? Dan moeten zij wel werken..


    Never run out of reasons to smile...

    Ik ben het eens met PUKKELxDING.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Vertel het tegen die coach van je, en zoek andere vrienden, waar je wel mee wil samenwerken?
    Ik weet hoe je je voelt, hoor. Ik heb ongeveer hetzelfde voor. En nu ga ik ook met anderen om. Tuurlijk ook nog met hun 2, maar ook met anderen, omdat ze me soms toch gewoon negeren.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Unfaltering schreef:
    Wauw, dat is stom van ze.
    Maar ik zou het nog eens zeggen en afspreken dat je allemaal een deel doet. Jij maakt het bijvoorbeeld in photoshop, terwijl zij dingen opzoeken enzo.
    En dan moeten ze zich daar maar aan houden.
    Je kan ook afspreken dat je alledrie na dat uurtje moet tonen wat je gedaan hebt enzo, snap je? Dan moeten zij wel werken..


    Dat had ik ook voorgesteld, maar dat willen ze niet want de één is heel ongeinteresseerd en vind de opleiding niet leuk maar wil het wel afmaken (zoals dat nu gaat haalt ze dit jaar niet) en de ander die zei vanmiddag ook dat ze eigenlijk ook zo'n afspraak moet hebben met de coach dus toen zei ik dan moet je dat tegen haar zeggen en toen zei ze ja maar ik heb geen zin om elke keer te werken en dan moet je verplicht ik vind het wel best zoals het nu gaat :/

    Nou één ding weet ik wel ik ga de volgende opdracht gewoon alleen doen of met anderen, anders weet ik zeker dat ik weer alles alleen kan maken :/


    dream, dare, fly!