• Na een kort ziekbed is gisteravond Miep Gies (100) overleden. Miep Gies was de laatste overlevende van de mensen die Anne Frank en haar familie hielpen onderduiken.

    Ze zorgde er in 1944 voor dat het dagboek van Anne Frank uit handen van de Duitsers bleef. Na de oorlog gaf ze het aan Annes vader Otto Frank, die het in 1947 liet uitgeven onder de titel Het Achterhuis.

    Geadopteerd
    Miep Gies was geboren in Oostenrijk. Na de Eerste Wereldoorlog ging ze met duizenden andere ondervoede kinderen naar Nederland om aan te sterken. Daar werd ze geadopteerd door een gezin uit Leiden. In 1933 kwam ze in dienst van het bedrijf van Otto Frank, Annes vader, die toen net naar Nederland was gevlucht.

    Yad Vashem
    Ze werkte als secretaresse aan de Prinsengracht 263 in Amsterdam, waar ook de onderduikers zaten.

    Miep Gies is meermalen onderscheiden, onder meer met de Yad Vashem in Israël. In oktober 2009 werd er nog een planetoïde vernoemd naar Miep Gies

    Bron: NOS Nieuws

    [ bericht aangepast op 12 jan 2010 - 9:44 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mooie leeftijd om op dood te gaan =)


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ja vind ik ook


    "I shut my eyes in order to see.'

    zielig :( (huil)


    I Dreamed a Dream

    ik weet het :(

    aahw, eigenlijk raakt mij dit best wel, terwijl ik der niet eens ken ofzo. Maar inderdaad. Mooie leeftijd om dood te gaan, gelukkig dat ze niet te lang ziek is geweest/pijn heeft geleden.


    Wie du mir, so ich dir.

    100 is wel een mooie leeftijd inderdaad :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Een geschiedenis-held. Ze heeft haar rust verdiend.


    Life is hard and then we die

    NenaKerner schreef:
    aahw, eigenlijk raakt mij dit best wel, terwijl ik der niet eens ken ofzo. Maar inderdaad. Mooie leeftijd om dood te gaan, gelukkig dat ze niet te lang ziek is geweest/pijn heeft geleden.

    Uhu en hiermee is het 'hoofdstuk ook afgesloten'. Dat is best wel raar.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2010 - 18:29 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    volgende maan dzou ze 101 worden

    NenaKerner schreef:
    aahw, eigenlijk raakt mij dit best wel, terwijl ik der niet eens ken ofzo. Maar inderdaad. Mooie leeftijd om dood te gaan, gelukkig dat ze niet te lang ziek is geweest/pijn heeft geleden.

    Nee, ik wou haar nog altijd ontmoeten! :o


    All was well.

    Erg dat ze is dood gegaan.(huil) Maar op zo'n hoge leeftijd is dat natuurlijk onvermijdelijk! Toen ik het nieuws hoorde, moest ik meteen weer aan mijn overgrrotmoeder denken. Zij is 2 jaar geleden gestorven en was ook 100 toen ze stierf(huil)

    Mooie leeftijd om dood te gaan. Ze verdient de rust wel. Al vind ik het toch ook erg, ookal ken ik haar helemaal niet.

    Geurem ;[ Wel een mooie leeftijd :] Er zijn mensen die overlijden op hun 99e, nét voor ze 100 worden, dat is echt sneu..


    Alis volat propriis.

    Mooie leeftijd,
    En ze heeft veel goede dingen gedaan =)


    "Don't look back, you're not going that way."