• Mijn pa heeft een vriendin, die wel nederlands is en hier ook gewoon geboren is, maar nu in canada woont. Dus vaak zie ik haar niet, alleen in de vakanties. Maar haar familie woont hier dus nog wel, en daar beginnen we steeds closer mee te worden.

    Maar goed, dat is niet wat ik wilde zeggen (':

    Lily's [de vriendin van mijn pa dus] broer, heeft een vrouw en die komt uit Columbia of zo, iets die richting. Zij heeft twee oudere zonen die geen flikker uitvoeren in huis, twee hele jonge dochters die ze als prinsesjes behandelt, en dan nog een jongetje van bijna 13. Als je hem ziet zou je hem een jaar of 9 schatten gezien zijn lengte. Hij is niet haar zoon, maar de zoon van haar overleden zus uit Columbia. Ze is neergestoken door haar man, en nou zorgt zij dus voor 'm.
    Toen hij 4 was gebeurde het en is hij naar hier gekomen, waar hij dus een hele andere taal opeens moest leren. Hij heeft dus al een zware jeugd achter de rug, terwijl hij pas 12 is.
    Hij heeft het dus al moeilijk zat, en ondanks dat gedraagt hij zich gewoon heel normaal en lief tegen anderen. Hij is heel sociaal en echt een schat van een mens. En ondanks dat word hij als slaaf behandelt.
    Hij moet élke dag het hele huis opruimen, afwassen, helpen met opruimen en afruimen, de hond uitlaten, die twee kleine kindjes in de gaten houden en corrigeren. En als er iemand lief tegen dat arme jochie doet kan zijn pleegmoeder dat niet hebben, en zet ze hem gelijk weer aan het werk !

    Ongelofelijk toch?

    Vandaag nog toen ik daar was, haar oudste zoons die eigenlijk al oud genoeg zijn om op zichzelf te wonen voeren helemaal geen reet uit in dat huis, en hoeven ook echt niks te doen van haar. Eén van haar dochters is gewoon veel te jong om te helpen, en die andere dochter die hoeft ook niks te doen. En lief dat ze tegen ze is man, echt ze behandelt ze als prinsesjes.
    Behalve dat jochie dan, die moet zet ze dus even elke dag heel erg hard aan het werk. Als 'ie uit school komt is het meteen 'doe dit, doe dat'. En hij luistert ook meteen hè.

    Vandaag nog toen ik daar was, ze staat in de keuken en roept hem. Binnen 1 seconde staat hij naast der, hij rent er gewoon heen.
    En ook net nog; "Brian je moet straks slapen, ga opruimen!" En hij ook zonder tegenstribbelen daadwerkelijk al die zooi van die kleine meisje opruimen. Het dienblad van het bezoek naar de keuken brengen, alles netjes afwassen. Ondertussen nog de hele tijd opletten of die kleintjes zijn psp niet slopen, want dat is zo'n beetje het enige leuke wat ie echt heeft.

    Vind het echt ZO enorm super zielig voor hem! :(
    Jullie dan, hoe denken jullie hier over?

    xoxo


    Ps; ik weet beetje lang geworden, maar ik ben moe en heb nu een beetje moeite met kort uitleg geven. $;


    Scream for mercy!

    Een kind zou op die leeftijd leren verantwoordelijkheden moeten nemen, maar dit is a bit too much. Misschien eens met haar gaan praten of met je pa praten zodat hij met haar kan gaan praten? I dunno, sorry. (:


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    ._.
    hoezo another Cinderella story?
    Maar dude, die gast moet toch uitgeput zijn? En als hij zo rap bij die vrouw komt te staan, dan denk ik toch dat er daar ook nog wat moet zijn. Misschien krijgt hij klappen als hij het niet doet?
    Dudie, dat gaat daar een tikkeltje veel te ver! Hopelijk word dat joch daar geredt. Misschien weet de KJT wat je kan doen?
    Ik hoop echt dat dat joch het later veel beter zal hebben..


    You'll never dream alone. <3

    Aawh dat vind ik echt zielig. Een kind hoort toch niet al zulke verantwoordelijkheden te hebben ;o En zoals Minority al zegt, als hij daar zo snel komt denk ik inderdaad dat er misschien ook meer an de hand is. Ik hoop echt voor hem dat hij het snel wat beter heeft, ik vind het echt zielig ;o

    JoJudicious schreef:
    Een kind zou op die leeftijd leren verantwoordelijkheden moeten nemen, maar dit is a bit too much. Misschien eens met haar gaan praten of met je pa praten zodat hij met haar kan gaan praten? I dunno, sorry. (:


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ochaarm! :S
    Ik zou hem bij mij in huis nemen en hem eens goed in de watten leggen en hem bij mij houden. Hij zou bij mij als een prinsje behandeld worden! ^^


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Ahw! Wat zielig zeg. Er moet inderdaad wat aan gedaan worden.. Misschien kun je er wat van zeggen als je bij hen bent?


    Love is blind. That's why I don't see you.. </3

    Dat is echt zielig. Misschien kun je er een keer met die mensen over praten inderdaad?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Je kan inderdaad ook te ver gaan op 't gebied van huishoudelijke taken.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Fragile schreef:
    Aawh dat vind ik echt zielig. Een kind hoort toch niet al zulke verantwoordelijkheden te hebben ;o En zoals Minority al zegt, als hij daar zo snel komt denk ik inderdaad dat er misschien ook meer an de hand is. Ik hoop echt voor hem dat hij het snel wat beter heeft, ik vind het echt zielig ;o


    Only losers can act the way you do

    Omg, en haar eigen kinderen mogen lekker luieren. Wat een dom wijf. :X En zielig van die jongen.


    You can run but not hide

    Verplaatst naar relatie.
    En dat is echt ongelooflijk zielig! Kan niet iemand jeugdzorg of een sociaal werk(st)er opbellen? Zo wordt zijn hele jeugd verpest.
    Ik hoop dat het goed komt.


    I clicked my heels and wished for you.