Er zijn in de laatste maand van December twee mensen overleden die ik goed kende. Ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan; één was oud, de ander 14. Ik snap het gewoon niet. Vooral bij de 14-jarige Shanna niet. Waarom moeten ze toch dood? Overdag ben ik niet verdrietig, en denk ik er amper aan. Maar als ik in mijn bed lig, naar muziek luister, komen al die gevoelens naar boven en moet ik opeens verschrikkelijk huilen. Sinds ik weet dat ze er niet meer zijn, zodat ik niet meer met ze kan praten, lachen, huilen, spelen, ruzie maken.. Dat is moeilijk, en onbegrijpelijk. Ik weet het gewoon niet, niks. En ik weet dat er meer is dan alleen het verdriet van de twee overledene, Beb en Shanna. Maar wat weet ik nog steeds niet. Er is de laatste tijd veel veranderd en gebeurd. Maar alsnog; wat is het dan? Van al die dingen die er zijn gebeurd, wat is dan het meest aangrijpende geweest? Wat heeft me zo gebroken waar ik zo weinig last van heb? Ik probeer steeds te bedenken wat: verkering uit, gedoe op school, ouders ruzie, de twee overledene.. ga zo maar door. Ik weet het niet, en aan de ene kant wil ik het ook niet weten. Maar aan de andere kant toch wel. En weer begrijp ik iets niet. Waar is dan dat ene wat ik wél wil begrijpen, maar toch ook weer niet? Wat ik wil weten, maar dat steeds vervaagd en verschijnt, en weer verdwijnt als ik het bijna weet. Er zijn meer vragen dan antwoorden, en ik snap het gewoon niet. Sinds al die gebeurtenissen is mijn hoofd een chaos, alle gedachten, herinneringen en gevoelens vliegen doorelkaar heen. Ze worden verscheurd, gelijmd, opengereten en geheeld. Ik snap het niet.
[ bericht aangepast op 2 jan 2010 - 20:57 ]
You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?