• Hey =)

    Ik moet dus een historisch onderzoek doen naar de Berlijnse Muur & een van mijn deelvragen is 'hoe reageerde Europa op de bouw van de Berlijnse Muur?' Maar hier kan ik helaas niet al te veel over vinden =( Weet iemand nog toevallig goede sites/boeken over de Berlijnse Muur waar hier wat over verteld wordt? Of weet iemand toevallig dingen uit zijn hoofd? :Y)


    Anorexia: you'll be dead before you're thin enough.

    Hoe reageerden de andere landen op de bouw van de muur?
    Washington, Londen en Parijs vonden de situatie van de Berlijnse muur zorgwekkend, maar nog niet ‘een ramp’ . De Britse premier Macmillan en de Engelse minister van buitenlandse zaken, die op vakantie waren in Schotland, zagen geen reden om naar Londen terug te keren. In de eerste reactie van de Verenigde Staten benadrukte minister van buitenlandse zaken Dean Rusk dat de maatregelen van de Oost-Duitse leiding niet gericht waren tegen de positie van de geallieerden in West-Berlijn of tegen de toegangswegen naar dat stadsdeel. Enkele dagen later volgde wel officiële protesten van de westelijke landen, waarbij de westelijke landen zeiden dat de Sovjet-Unie de afspraken geschonden had, maar van militaire of economische acties tegen de Sovjet-Unie was er geen spraken. Op 26 juni 1963 bracht president John F. Kennedy van de Verenigde Staten een bezoek aan West-Berlijn als onderdeel van een reis die hij door West-Europa maakte. Hij bezocht onder andere de muur, die de stad toen al bijna twee jaar in tweeën deelde.

    Site: http://www.scholierensite.nl/index.php?view=view&sub=huiswerk&id=80


    Proud.

    Kijk is op scholieren.com of op wikipedia of google.Meschien vind je daar iets


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Heaven schreef:
    Hoe reageerden de andere landen op de bouw van de muur?
    Washington, Londen en Parijs vonden de situatie van de Berlijnse muur zorgwekkend, maar nog niet ‘een ramp’ . De Britse premier Macmillan en de Engelse minister van buitenlandse zaken, die op vakantie waren in Schotland, zagen geen reden om naar Londen terug te keren. In de eerste reactie van de Verenigde Staten benadrukte minister van buitenlandse zaken Dean Rusk dat de maatregelen van de Oost-Duitse leiding niet gericht waren tegen de positie van de geallieerden in West-Berlijn of tegen de toegangswegen naar dat stadsdeel. Enkele dagen later volgde wel officiële protesten van de westelijke landen, waarbij de westelijke landen zeiden dat de Sovjet-Unie de afspraken geschonden had, maar van militaire of economische acties tegen de Sovjet-Unie was er geen spraken. Op 26 juni 1963 bracht president John F. Kennedy van de Verenigde Staten een bezoek aan West-Berlijn als onderdeel van een reis die hij door West-Europa maakte. Hij bezocht onder andere de muur, die de stad toen al bijna twee jaar in tweeën deelde.

    Site: http://www.scholierensite.nl/index.php?view=view&sub=huiswerk&id=80


    Thnx <33


    Anorexia: you'll be dead before you're thin enough.

    Luctus schreef:
    Kijk is op scholieren.com of op wikipedia of google.Meschien vind je daar iets


    Hmm, ik zal eens scholieren proberen. Maar Wikipedia mag ik niet gebruiken :x

    [ bericht aangepast op 24 dec 2009 - 13:56 ]


    Anorexia: you'll be dead before you're thin enough.

    Waren ze er niet blij voor? Want dat hield het communisme tegen.
    -niet zeker-


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    wikipedia , zeker weten dat je daar iets vind


    you can handle it all ,if you believe in your self*