• Hii Lieve Mensen,
    God, ik weet niet echt hoe ik dit moet zeggen.
    Ik zie heel erg op tegen morgen. Gisteravond kreeg mijn zusje een sms van een vriendin: Ga nu dood. Zit bij het spoor. Love You <3
    Mijn zusje heeft haar meteen opgebeld terwijl ik de politie belde. Elisa (die vriendin) wilde samen met Anke zelfmoord plegen door zich voor de trein te gooien, maar ze wilde niet zeggen waar ze precies waren. Ik heb het mobiele nummer van Elisa aan de Meldkamer van de politie doorgegeven en zij hebben, nadat mijn zusje opgehangen had, Elisa gebeld. Anke (blijkt achteraf) heeft opgenomen en de agent uitgescholden en toen opgehangen. Ik werd teruggebeld door de politie met de mededeling dat ze zonder exacte locatie niets konden beginnen.
    Daarna heeft mijn zusje nog een keer gebeld met Anke op het nummer van Elisa. Ze wilde nog steeds niet zeggen waar ze zaten en op de achtergrond hoorde mijn zusje inderdaad een trein voorbij komen. Mijn tante vroeg of zij Anke even mocht spreken. Na een lange tijd praten met Anke had mijn tante haar vertrouwen gewonnen en ging Anke ermee akkoord dat mijn tante ze op zou komen halen en ze mee zou nemen naar ons (mijn zusje en mij)
    Mijn tante is samen met mijn zusje naar D'chem gaan rijden maar besefte dat ze het zonder hulp niet zou redden. Dus heeft ze de politie opnieuw gebeld en werd ze meteen doorverbonden met een politieauto waar ze naartoe is gereden. Tijdens die rit hebben ze geen contact kunnen krijgen met Anke en Elisa. Mijn zusje was helemaal over de rode omdat ze hun telefoon niet opnamen. Ze is blijven bellen toen ze bij de politieauto stond en uiteindelijk nam Anke weer op. Mijn zusje heeft gevraagt waar ze precies zaten en dat heeft ze hardop herhaalt zodat de agent het allemaal op kon schrijven.
    Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Anke en Elisa zijn gevonden en zijn thuisgebracht door de politie. 5 minuten nadat we ze hadden gevonden kwam er opnieuw een trein voorbij.
    Vandaag heb ik mijn dag bij slachtofferhulp gesleten en morgen moet ik een verklaring afleggen bij de politie, maar ik durf niet. Ik ben bang.
    Iemand? Help?

(Namen zijn vanwege privacy gewijzigd)

Bored.

btw ; sterkte,ik zou ook wel wat bang zijn,maar zeg gewoon alles eerlijk,het zal een hele opluchting zijn daarna.

And all the girls in the front row scream your name.

btw ; sterkte,ik zou ook wel wat bang zijn,maar zeg gewoon alles eerlijk,het zal een hele opluchting zijn daarna.

Dat ben ik nu ook wel van plan. Maar ik ben nog steeds bang dat ik ze ook alles van mijn 'verleden' vertel en dat ik weer naar een psycholoog moet. Dat wil ik niet.
    Het enge is nog dat ik me nu ineens besef dat als de politie niet de NS had gewaarschuwd dat er meisjes zelfmoord wilden plegen hadden de treinen op normale snelheid gereden en was die trein die na 5 minuten passeerde 10 minuten eerder gekomen. Dan waren we te laat geweest.

Bored.

(...)
    zo nieuwsgierig als ik ben..

Wil je weten waarom ze zelfmoord wilden plegen? Want dat vertel ik liever niet aan iedereen. Het ligt ingewikkeld en zij hebben ook zo hun privacy.

Bored.

Niet bang zijn!
    je hebt personen hun LEVEN gered!!!

Niet bang zijn!
    je hebt personen hun LEVEN gered!!!

Hun leven gered? Dat klinkt zo ... onwerkelijk. Ik ben bang dat Anke over een paar weken/maanden alsnog zelfmoord pleegt. Dit was haar tweede poging. Maar zij is zover heen, dat komt gewoon niet meer goed.
    Ik hoop wel dat Elisa er nog bovenop komt met therapie, want die heeft ze heel hard nodig.

Bored.

het lijkt me echt erg om zoiets mee te maken.
    maar je hebt wel idd hun leven gered, ik weet niet waarom ze het wilde, maar misschien kun je ze helpen door te praten enzo

en misschien kun je vragen of je iemand mee mag nemen die je vertrouwd als je die verklaring af moet leggen. misschien ben je dan minder nerveus en zeg je geen dingen die je eigenlijk liever niet vertelt
    [ik weet niet of dat kan heb er geen ervaring mee]

veel sterkte iig^^

If you want me to listen, whisper...

het lijkt me echt erg om zoiets mee te maken.
    maar je hebt wel idd hun leven gered, ik weet niet waarom ze het wilde, maar misschien kun je ze helpen door te praten enzo
    en misschien kun je vragen of je iemand mee mag nemen die je vertrouwd als je die verklaring af moet leggen. misschien ben je dan minder nerveus en zeg je geen dingen die je eigenlijk liever niet vertelt
    [ik weet niet of dat kan heb er geen ervaring mee]
    veel sterkte iig^^

Mijn beste vriendin gaat mee, maar ze mag er niet bij zijn als ik de verklaring afleg. Dat moet geheim blijven ofzo. Maar mn zusje en mn tante moeten ook een verklaring afleggen morgen.

Bored.

OH MY GOD!:O
    Kei erg!!
    Veel sterkte voor morgen!;)
    x

Ik ben gisteren ook een verklaring bij de politie moeten afleggen omdat ik getuige was bij een verkeersongeval van een vriendin van me.

Maar het valt goed mee hoor. Het is niet zoals in de films. Bij mij was het gewoon een goed verlicht kantoortje met een computer en de radio stond zelfs op. Het enigste dat ik moest doen is op enkele doodnormale vragen antwoorden terwijl de agente mijn verklaring aan het typen was.

Ik was zelf ook dood nerveus, maar uiteindelijk bleek ik me over niks zorgen te hebben gemaakt.

De politie zijn ook maar mensen, geen marsmannetjes ;)

& als de duisternis valt,, schuil 'k bij jou <33

Ik praat nu met je op msn voor een oplossing.

Maar lieverd ik wens je veel sterkte (K).

In Italië tot en met 26 juli! :D

Heftig!!!
    Echt heel veel sterkte ermee!!! Ehm ja misschien om hun te helpen kun je ze proberen af te leiden (kan voor jou ook helpen, als je gedachtes ergens anders zijn) of door er juist met ze over te praten (scheelt per persoon). En als je een verklaring aflegt ja, dat is wel belangrijk. Het is natuurlijk verschrikkelijk moeilijk, maar ja. Ik heb geen idee hoe ik je moet helpen eerlijk gezegd. Ik ken de situatie niet. Ik wil je best helpen door erover te praten ofzo, maar ja ik heb geen idee hoe ik anders kan helpen. Het spijt me. In ieder geval Heel veel sterkte ermee!!
    xoxo Nicole

Why don't you break my heart

Ik ben gisteren ook een verklaring bij de politie moeten afleggen omdat ik getuige was bij een verkeersongeval van een vriendin van me.
    Maar het valt goed mee hoor. Het is niet zoals in de films. Bij mij was het gewoon een goed verlicht kantoortje met een computer en de radio stond zelfs op. Het enigste dat ik moest doen is op enkele doodnormale vragen antwoorden terwijl de agente mijn verklaring aan het typen was.
    Ik was zelf ook dood nerveus, maar uiteindelijk bleek ik me over niks zorgen te hebben gemaakt.
    De politie zijn ook maar mensen, geen marsmannetjes ;)

Oké, ze zijn geen marsmannetjes. Het gaat me er vooral om dat ik bang ben dat ik breek en ik ze dingen ga vertellen die ik eigenlijk liever niet vertel.

Bored.

Wow; wat een verhaal!

Veel sterkte ermee...

Voor de rest weet ik niet goed wat zeggen .. :S

Tanya is de beste.

(...)
    Oké, ze zijn geen marsmannetjes. Het gaat me er vooral om dat ik bang ben dat ik breek en ik ze dingen ga vertellen die ik eigenlijk liever niet vertel.

Eigenlijk word je wel verondersteld om de waarheid te spreken, maar de politie begrijpt ook we l dat het voor jou ook een shock was dus ze gaan er heus niet te veel op doordringen hoor.

Ik dacht ook dat ik ging breken ( in huilen uitbarsten ) omdat ik zo hard verschoten was. Ik fietste namelijk maar enkele centimeters van haar, maar dat van jou is nog iets totaal anders.

Toch nog héél véél geluk.. xxx

& als de duisternis valt,, schuil 'k bij jou <33

(...)
    Eigenlijk word je wel verondersteld om de waarheid te spreken, maar de politie begrijpt ook we l dat het voor jou ook een shock was dus ze gaan er heus niet te veel op doordringen hoor.
    Ik dacht ook dat ik ging breken ( in huilen uitbarsten ) omdat ik zo hard verschoten was. Ik fietste namelijk maar enkele centimeters van haar, maar dat van jou is nog iets totaal anders.
    Toch nog héél véél geluk.. xxx

Ik ga alles vertellen wat er gebeurt is. Maar ik heb zelf een nogal pijnlijk verleden als het gaat om zelfmoord willen plegen.

Bored.