• Sorry voor de titel, ik ben in een optimistische stemming vandaag. Hihihi x'd

    Ik heb dus een gedicht geschreven, in't engels, want daar had ik zo'n zin in weetje (':
    Het is net chocola. Ik eet bv alleen melkchocola en ik kan gewoonweg geen zwarte chocola eten; hetzelfde met rijmen: Ik kan rijmen in't engels, maar totaal niet in't nederlands ;o
    Hemeltjelief, ik ben echt gek geworden, ik vergelijk chocola met poezie x'D
    Achja; lekker toch? Niet?

    Maar oke; hier komt die, hij gaat dus over Dracula ;d
    Maar misschien had ik dat beter niet moeten zeggen zodat jullie het zelf konden uitmaken, maar pech voor jullie, want ik ga al die moeite nu niet deleten o.o
    En dan moet ik ook eens een andere titel bedenken en daar heb ik evenmin zin in, want die titel is ook lekker. :9~

    Vlad

    His cruelty was dangerous,
    His desires were marvelous,
    Death was the beginning,
    Life was only the end.

    Obscure were his feelings,
    If he at least had those,
    Insensible were his actions,
    Cold-heartedly was his mind,
    Impossible to compose.

    He was unreachable for their hands,
    He was unreachable for their sight,
    Along with his demons he lived,
    Night after night.

    Every day he died,
    But in the night he returned back,
    Every night he was
    Standing on his sinister balcony.

    His skin was as pale as colourless snow,
    His mind was as cold as diamond-ice,
    Murder was only an exciting show to him,
    Blood was the best kind of wine.

    Every day they lived in fear and wished he would leave,
    Every night they waited and prayed.
    Every minute could be the last, they believed,
    And the moon stole all the hope they had left.

    They couldn’t defeat him,
    No one was able to
    Overmaster the Devil,
    To take his limitless life away.

    Unbeatable was the Devil,
    Immortal was his appearance,
    The legends survived the ages,
    There is no defence.



    Hihi, schrijf die slechte reacties maar, dan heb ik tenminste een reden om ruzie te maken (':
    Grapje hoor.

    Ik heb trouwens mijn usernaam veranderd wi ;d
    Cool hea?

    [ bericht aangepast op 13 dec 2009 - 1:58 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    Twilight gekeken ofzo? 8]

    Mooi gedicht<3.

    Solitude schreef:
    Twilight gekeken ofzo? 8]

    Mooi gedicht<3.

    Ik ben geen twilightfan (':
    Ik heb gewoon
    The interview with the vampire gelezen en het heeft me eerlijk gezegd veel meer aangesproken dan Twilight.
    En Dracula heeft echt niets te maken met Twilight. Hij was een graaf en hij heeft echt bestaan, en volgens sommige was hij gek, volgens andere was hij dan zo'n 'vampier' en ze hadden allemaal schrik van hem, want hij liet mensen altijd spietsen en hij martelde ze ook altijd. En toen hij gevangen werd genomen en naar een ander land vervoerd waar hij die dingen natuurlijk niet kon uitvoeren, zat hij in de tuin en spietste hij kikkers of insecten, of ratten. Dat toont toch wel een beetje aan dat hij ergens toch wel heel erg gek was. + heb ik de legende er gewoon bij genomen, om het gedicht te romantiseren, want wie wil nu een gedicht lezen over een man die mensen aan stokken spietste? Dus Bram Stoker's Dracula er ook bijgenomen. (de vampier uit het originele roman) (':

    Oja, en dankjewel! ^^

    [ bericht aangepast op 13 dec 2009 - 2:19 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    MacGregor schreef:
    (...)
    Ik ben geen twilightfan (':
    Ik heb gewoon
    The interview with the vampire gelezen en het heeft me eerlijk gezegd veel meer aangesproken dan Twilight.
    En Dracula heeft echt niets te maken met Twilight. Hij was een graaf en hij heeft echt bestaan, en volgens sommige was hij gek, volgens andere was hij dan zo'n 'vampier' en ze hadden allemaal schrik van hem, want hij liet mensen altijd spietsen en hij martelde ze ook altijd. En toen hij gevangen werd genomen en naar een ander land vervoerd waar hij die dingen natuurlijk niet kon uitvoeren, zat hij in de tuin en spietste hij kikkers of insecten, of ratten. Dat toont toch wel een beetje aan dat hij ergens toch wel heel erg gek was. + heb ik de legende er gewoon bij genomen, om het gedicht te romantiseren, want wie wil nu een gedicht lezen over een man die mensen aan stokken spietste? Dus Bram Stoker's Dracula er ook bijgenomen. (de vampier uit het originele roman) (':

    Oja, en dankjewel! ^^


    Okee, de hele geschiedenis van Dracula erbij geleerd (:
    :'] Okee, vraagje. Was Dracula zijn naam? Of heette hij anders 83
    aangezien jij toch alles ervanafweet

    Solitude schreef:
    (...)

    Okee, de hele geschiedenis van Dracula erbij geleerd (:
    :'] Okee, vraagje. Was Dracula zijn naam? Of heette hij anders 83
    aangezien jij toch alles ervanafweet

    Vlad(islav) III prins (of vorst) van Walachije. ^^
    Zijn vader was een ridder van de Orde van de Draak (die tegen Turken vochten) en draak was daar het symbool van en 'draak' is in het 'roemeens' Dracul. Dus door de woordvervoeging werd de zoon van 'Dracul' 'Dracula' genoemd. Dus; Vlad, de zoon van de draak. En hij haatte de Turken omdat ze hem als een kleine jongen gevangen hadden genomen en ze hadden ook zijn vader en broer vermoord. En waarschijnlijk is hij tijdens die periode waarin hij gevangen zat gek geworden, maar dat de episodes beginnen niet meteen en de symptomen merk je enkel tussen de 15de en de 25de levensjaar, zoals bij schizofrenie, dus kon je het niet meteen merken aan hem toen hij nog jong was; en de ziekte is dan voor levenslang.
    Het was gewoon een trauma voor hem, denk ik. :\
    Maar Dracula was dus wel zijn 'naam' (meer bijnaam eigenlijk), omdat ze toen nog niet echt aan 'achternamen' deden en werd een vorst of een lid van de koninklijke familie zo ongeveer genoemd: Vlad III van Walachije. Maar zijn bijnamen waren dus: Vlad de Spietser( van dat spietsen) en Vlad Dracula.
    Het is echt verwarrend, ik weet het. x)


    Where there is a sea there are pirates...